Flash Gordon skrev 2022-08-03 13:34:18 följande:
Lotteriet som råkar vara det lotteri som regeringen har gett ett särskilt undantag från Lotterilagen genom att kalla det "allmännyttigt lotteri"
www.aftonbladet.se/debatt/a/0nPe0B/s-dubbelmo...
Ardalan Shekarabi, ansvarig S-minister för spelmarknaden, har gång på gång gått hårt åt spelmarknaden. Han har infört nya skatter, begränsat insättningar och reklam, infört ett nytt licenssystem för all gambling och spel. För alla utan sitt eget lotteri.
Vidare har man tillåtits sälja lotter på kredit, också det ett undantag från huvudregeln och något som står i strid mot den ansvarsfulla linje som Socialdemokraterna säger sig företräda.
Samma nonsens som vanligt, och lite lätt komik att tjäna pengar är något så fult, eller är det bara när fel tjänar pengar det kommer?
Och vad ska vi då göra med det fromleriet?
Din avundsjuka är lite komisk faktiskt.
Flash Gordon skrev 2022-08-03 14:42:27 följande:
Och i Sverige finns ingen korruption ...
Nej då!
Vilken korruption, eller menar du att ditt "parti" har sak politiskt lösning på lotterier på bordet, för det enda du uttrycker är en avundsjuka och det gör en rätt förbryllad.
Och vad ska ett svartvitt argumentation med att det inte skulle finnas NOLL korruption i Sverige berätta för oss?
Vi vet alla ju du gör ett påstående som är galet tokigt och man ställer sig direkt frågande varför du gör det och när du redan vet att korruption är mycket låg i Sverige.
Men såklart, det kan varit ett projicerande också och att det är vi har att förvänta oss i ditt "nya" Sverige.
Är det någon mer än jag som märker den ökande antalet av desinformation och felaktigheter det senaste i denna falang av politik vi har här på FL?
Det verkar börja bli extremdesperat och jag fattar inte varför, det är precis som demokrati oroar dom så svårt att de inte kan dölja sina antidemokratiska tankar längre och istället projicerar i hopp ingen skulle märka.
Får nog skicka detta till SÄPO inser jag.