• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-11-01 07:33:43 följande:
    Gjorde de - var det i så fall din egen undersökning?

KD däremot ligger på 2,8 procent.
    Inte i den undersökningen som visades i helgen, där hade KD 4.1%.....

Den undersökning du tänker på kom väl för ca 2 veckor sedan.
  • Missermajser
    Felicia86 skrev 2015-03-21 14:27:05 följande:

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Tycka vad man vill men lågt förtroende för regeringen betyder ju knappast större förtroende för övriga riksdagen.......Inte för min del iaf
  • Linnea1994
    Missermajser skrev 2016-11-06 19:45:06 följande:
    Tycka vad man vill men lågt förtroende för regeringen betyder ju knappast större förtroende för övriga riksdagen.......Inte för min del iaf
    Nja, men ett större förtroende för kommande regering med alliansen...
  • K Markatta

Det är tydligen inte bara underhuggare som flyger i första klass till diverse turistmål på "tjänsteresor":

www.svd.se/hultqvist-akte-pa-safari-med-regeringsplanet/om/sverige

Försvarsministern åkte på safari med regeringsplanet

Försvarsminister Peter Hultqvist hade fem månader på sig att planera en tjänsteresa till Afrika. Ändå blev regeringsplanet stående i Botswana över en helg, samtidigt som Hultqvist och fem medarbetare var på privat safari och övernattade på lyxiga Tau Game Lodge.

• Rataxes

Regeringen vill ändra reglerna för presstödet.

Regeringen vill göra presstödet till ett effektivt verktyg för mediepolitiken. Enligt regeringens ska stödet utformas för att ?skapa goda förutsättningar för kvalitetsjournalistik? oavsett distributionssätt. Det låter vällovligt och omtänksamt. Men när intentionerna konkretiseras av regeringens utredare Anette Novak faller fikonlövet. Då framträder ett system som i all sin nakenhet innebär en direkt politisk styrning och öppnar för än fler ingripanden mot publikation som efter Novaks uthållighetstest rangerar och inte upprätthåller en ?godtagbar kvalitet?.

www.dagenssamhalle.se/nyhet/nya-presstoedet-oeppnar-foer-kontroll-av-journalister-21003

Min åsikt i frågan - avskaffa presstödet helt.
    Vill samhället understödja det fria ordet ekonomiskt kan det ske genom att sänka de sociala avgifterna för bokförlag, tidningsföretag, filmskapare, webbtidningar, radio- och tv-bolag och övriga former av masskommunikation som faller in under tryckfrihetsförordningen eller yttrandefrihetsgrundlagen.

Eller ännu hellre, sänk skatterna.

Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • Digestive
    Rataxes skrev 2016-11-07 19:31:30 följande:

Regeringen vill ändra reglerna för presstödet.

Regeringen vill göra presstödet till ett effektivt verktyg för mediepolitiken. Enligt regeringens ska stödet utformas för att ?skapa goda förutsättningar för kvalitetsjournalistik? oavsett distributionssätt. Det låter vällovligt och omtänksamt. Men när intentionerna konkretiseras av regeringens utredare Anette Novak faller fikonlövet. Då framträder ett system som i all sin nakenhet innebär en direkt politisk styrning och öppnar för än fler ingripanden mot publikation som efter Novaks uthållighetstest rangerar och inte upprätthåller en ?godtagbar kvalitet?.

www.dagenssamhalle.se/nyhet/nya-presstoedet-oeppnar-foer-kontroll-av-journalister-21003

Min åsikt i frågan - avskaffa presstödet helt.
    Vill samhället understödja det fria ordet ekonomiskt kan det ske genom att sänka de sociala avgifterna för bokförlag, tidningsföretag, filmskapare, webbtidningar, radio- och tv-bolag och övriga former av masskommunikation som faller in under tryckfrihetsförordningen eller yttrandefrihetsgrundlagen.

Eller ännu hellre, sänk skatterna.

Tvi vale...

Samma skrot och korn har säkerligen höjt rösten när diverse sverigedemokrater har uttryckt visioner om en reglerad media. Men, men - det är såklart skillnad på rätt och fel åsiktsreglering.
  • Missermajser
    Linnea1994 skrev 2016-11-07 10:05:42 följande:
    Nja, men ett större förtroende för kommande regering med alliansen...
    Ja, en del dumhuvuden tycker så men det gör inte jag.
  • Linnea1994
    Missermajser skrev 2016-11-08 20:07:04 följande:
    Den förra alliansregeringen hade nästan dubbelt så högt förtroende bland svenska folket jämfört mned dagens...

• Missermajser
    Linnea1994 skrev 2016-11-09 09:28:32 följande:
    Den förra alliansregeringen hade nästan dubbelt så högt förtroende bland svenska folket jämfört mned dagens...

Ja, jo som Reinfeldt själv kallar sina medborgare: "Det sovande folket"!
    Ska jag ta honom på orden så kan jag ju inte lägga någon större vikt vid svenska väljares förtroende.
    Frågar du mig så ni inte lata men överbelånade medelinkomsttagare som som lever överklassliv på kredit och röstar så klart på penningpolitikens falska löften eftersom minsta räntehöjning sätter er på pottan och krossar eran illusion om att vara rika så slipper hjälpas åt. En annan pinsamhet är ju att det tror på allt västerländsk media säger/skriver...så nej jag skiter högaktningsfullt i alla väljarmätningar och dess eventuella betydelse.

Vad gäller den sittande regeringen så går det inte att hålla ansvariga samma sätt eftersom de inte har majoritet. Det är fortfarande allifjanten med SD mupparna som pressar på sossefjollorna.

Sker det en liten lönehöjning eller mer klirr i kassan så rusar ni ut och konsumerar ansvarslöst så att priserna på allt skjuter i höjden. 

• Linnea1994
    Missermajser skrev 2016-11-09 22:30:06 följande:

Ja, jo som Reinfeldt själv kallar sina medborgare: "Det sovande folket"!
    Ska jag ta honom på orden så kan jag ju inte lägga någon större vikt vid svenska väljares förtroende.
    Frågar du mig så ni inte lata men överbelånade medelinkomsttagare som som lever överklassliv på kredit och röstar så klart på penningpolitikens falska löften eftersom minsta räntehöjning sätter er på pottan och krossar eran illusion om att vara rika så slipper hjälpas åt. En annan pinsamhet är ju att det tror på allt västerländsk media säger/skriver...så nej jag skiter högaktningsfullt i alla väljarmätningar och dess eventuella betydelse.

Vad gäller den sittande regeringen så går det inte att hålla ansvariga samma sätt eftersom de inte har majoritet. Det är fortfarande allifjanten med SD mupparna som pressar på sossefjollorna.

Sker det en liten lönehöjning eller mer klirr i kassan så rusar ni ut och konsumerar ansvarslöst så att priserna på allt skjuter i höjden. 

Du litar med på öststats politik och deras media då eller vad?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?