• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Flash Gordon

Säkert ett dussintal debattartiklar har skrivits den senaste tiden av allt från vänster- till högerfolk om att RPC Dan Eliasson är en belastning för såväl polisen som myndighet som för demokratin. Ett flertal poliser har gått ut offentligt och sagt detsamma.

L/FP för nu fram att regeringen bör avväga att avsätta honom:
    http://www.expressen.se/debatt/overvag-att-avsatta-dan-eliasson/

Varför låter regeringen honom sitta kvar?

• nattuv
    Världsmedborgare skrev 2016-07-13 09:49:50 följande:
    Ja varför det inte gjorts mer, mycket beror på att det inte finns tillräckligt med resurser, men kanske ännu mer på att de som kommer hit inte är nån statisk grupp, utan hela tiden förändras.
    Det finns resurser men däremot är det ont om idéer.
  • Världsmedborgare
    nattuv skrev 2016-07-20 01:05:03 följande:
    Det finns resurser men däremot är det ont om idéer.
    De kan jag hålla med om, och det tror jag delvis kan kopplas till att det saknas folk med tillräcklig kunskap om de som kommer hit, nåt som iofs kan sägas vara en brist på resurser.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nattuv
    Världsmedborgare skrev 2016-07-20 10:06:08 följande:
    De kan jag hålla med om, och det tror jag delvis kan kopplas till att det saknas folk med tillräcklig kunskap om de som kommer hit, nåt som iofs kan sägas vara en brist på resurser.
    Okunskapen handlar om brist på vilja och risken att hängas ut som rasist (vilket varit nästan lika stigmatiserande som pedofili).
  • FDFMGA
    nattuv skrev 2016-07-20 17:33:33 följande:
    Okunskapen handlar om brist på vilja och risken att hängas ut som rasist (vilket varit nästan lika stigmatiserande som pedofili).
    Haha, detta ständiga tjat om rasistkortet som tas fram. Finns redan ett flertal trådar på detta tema.

Man kan ta ut ett kondensat av debatten om man vill. Vissa blir kallade rasister vad de än gör, enligt egen utsago, andra kan kritisera det mesta utan att bli stämplade som rasister.

Det finns en självklar slutsats man kan dra av detta, den kommer de som alltid upplever att de kallas rasister att förståSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    nattuv skrev 2016-07-20 17:33:33 följande:
    Endast i de högerextremas värld, men inte i verkligheten, där är vi mer klarsynta än så.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nattuv
    Världsmedborgare skrev 2016-07-22 10:06:46 följande:
    Endast i de högerextremas värld, men inte i verkligheten, där är vi mer klarsynta än så.
    Tyvärr inte. Se t.ex. Joakim Lamottes krönika: "För egen del har jag slutat bry mig, men vet duktiga kollegor som inte pallar trycket. Det mest tragiska i sammanhanget är emellertid den totala blindheten för vilka konsekvenser det får att grundlöst skrika rasist till allt och alla. Nämligen att begreppet urholkas. Kanske kan man kalla det normalisering." ( www.gp.se/nyheter/sluta-g%C3%B6dsla-rasistanklagelser-%C3%B6ver-journalister-1.1368535 ).
  • Tom Araya
    Flash Gordon skrev 2016-07-19 13:39:20 följande:

Säkert ett dussintal debattartiklar har skrivits den senaste tiden av allt från vänster- till högerfolk om att RPC Dan Eliasson är en belastning för såväl polisen som myndighet som för demokratin. Ett flertal poliser har gått ut offentligt och sagt detsamma.

L/FP för nu fram att regeringen bör avväga att avsätta honom:
    http://www.expressen.se/debatt/overvag-att-avsatta-dan-eliasson/

Varför låter regeringen honom sitta kvar?

Eliasson har den posten han har och haft de poster han haft för att han är sosse, någon kompetens verkar han inte ha och han fattar ideligen konstiga och rent skadliga beslut.
  • Världsmedborgare
    nattuv skrev 2016-07-22 11:31:36 följande:
    Tyvärr inte. Se t.ex. Joakim Lamottes krönika: "För egen del har jag slutat bry mig, men vet duktiga kollegor som inte pallar trycket. Det mest tragiska i sammanhanget är emellertid den totala blindheten för vilka konsekvenser det får att grundlöst skrika rasist till allt och alla. Nämligen att begreppet urholkas. Kanske kan man kalla det normalisering." ( www.gp.se/nyheter/sluta-g%C3%B6dsla-rasistank... ).
    Han säger ju att även han slutat bry sig, och det är vad de flesta nu gör.
    Att det fortfarande finns vissa som använder rasist pekpinnen i tid och otid är mer ett bevis för att dom tror det fortfarande är dugligt och inte hängt med.
    Nu ser istället de flesta det mest som ett pinsamt bevis på avsakanden av verkliga hållbara argument.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-07-23 01:25:27 följande:
    Eliasson har den posten han har och haft de poster han haft för att han är sosse, någon kompetens verkar han inte ha och han fattar ideligen konstiga och rent skadliga beslut.
    Eliasson fick jobbet som tf biträdande chef för SÄPO 2007, när Alliansen regerade.

Alliansen utnämnde Dan Eliasson till Generaldirektör för Migrationsverket år 2007 och till Generaldirektör för Försäkringskassan år 2011.

Vad är logiken i att Alliansen skulle tillsätta dessa toppositioner med en sosse utan kompetens? Varför skulle Alliansregeringen ge Dan Eliasson ett nytt GD jobb efter tiden som GD för Migrationsverket om Eliasson saknar kompetens? Om Dan Eliasson skulle sakna kompetens så säger utnämningen av Eliasson till GD för Försäkringskassan mer om Alliansregeringen än om Dan Eliasson.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?