Anton Chigurh skrev 2017-10-22 18:32:30 följande:
Det är inte första gången du(eller dina gelikar)tolkar ett inlägg fritt...
men men, snäll som jag är så skall jag nämna något om Herr Ygemans förehavanden när det kommer till SVENSK vapenlagstiftning gällande hederliga, skötsamma, duktiga, ansvarskännande.....medborgare.
Typ, sådana som mig alltså.
Under förra året(2016 således)då försökte regeringen - med inrikesminister Ygeman som ansvarigt statsråd- sig på en riktig jävla fuling genom att smyga igenom ett efterhandsgodkännande av den linje som de fakto hade förts vid förhandlingarna kring just......EU:s nya vapendirektiv(hör och häpna, Bill)en linje som går långt utanför det mandat riksdagen har gett regeringen. Jävligt långt.
Bla följande punkter avsåg regeringen, MED INRIKESMINISTER YGEMAN SOM ANSVARIGT STATSRÅD, att efterhandsgodkänna:
1. Tidsbegränsade vapenlicenser. Riksdagen beslutade att det inte är acceptabelt. Regeringen däremot har förordat just detta i förhandlingarna.
2. Magasin. Från att tidigare inte ha omfattats av svensk vapenlagstiftning, har regeringen förordat att de ska klassas som vapendel och därmed bli licenspliktiga.
Magasin....licenspliktigt !!! Kom igen. Licens på ett sketet MAGASIN. Du måste (om Herr Ygeman får bestämma)ansöka om licens för att byta ett trasigt magasin.
Att du visar upp en giltig licens vid inköp av ett magasin kan möjligen vara en lösning, men att du måste skicka in en licensansökan, som måste godkännas av polismyndigheten innan du för köpa dig ett nytt magasin. Det är fan sjukt. Hur i helvete kan ett ansvarigt statsråd gå med på något så idiotiskt.
Gissa om det kommer vara gratis att få en licensansökan igenom....På ett magasin !!!
3. Halvautomater. Riksdagen var i sitt beslut även tydlig med att eventuella regleringar gällande vapentyper inte får vara onödigt betungande för enskilda.
Regeringen har i stället försökt få till förbud mot halvautomater av slag som ofta används av svenska jägare och sportskyttar.
Underbart, Bill. Inte sant !!!
Därav min fråga:
Vad anser du om Ygemans förslag gällande LEGALA vapen i Sverige ???
Tycker du, Bill, att det är att behandla svenska vapenägare med den respekt de förtjänar ???
Dimridåer från de styrande, försöka verka handlingskraftiga genom att jävlas med hederligt folk som vill ha legala vapen. Hur stort är problemet med lagliga vapen jämfört med illegala? Jag tror att både du och jag vet det.