Världsmedborgare skrev 2016-11-30 15:07:45 följande:
Ang oenighet mellan regering och opposition
Jag lyssnade idag på debatten om upphandling, och där var det nog fråga om nytt bottenrekord i dumhet och rent fånig argumentation från oppositionshåll.
Dom får vara glada att inte så värst många löntagare och småföretagare lyssnar på dessa debatter, för hade dom gjort det, så kommer oppositionens siffror rasa i fritt fall.
För maken till uppvisat förakt mot vanliga löntagare, det har jag aldrig hört från oppositionen tidigare, så jag kan inte tänka mig att det är nåt annat än lobbyisternas uppdragsgivares framtida pengabidrag, som ligger bakom deras vägran att rösta för ett förslag, som ger löntagare skäliga löner, arbetstider och semester.
Inte ens oppositionen brukar gå så tvärt emot vanliga, sunda, enkla regler för att reglera en anställning.
Och det var dom ovärdigt att hela tiden tjata om kollektivavtal, när det inte ens var frågan om det, utan enbart skäliga arbetsvillkor, där enbart kravet är en lägsta lön, arbetstider och semester, grundat på vilket kollektivavtal som helst, för att skapa rättvisa på den arbetsmarkanden.
Alltså inget om försäkringar eller pensionsavtal, bara rättvisa för löntagare som avser alla företag på den svenska marknaden, inhemska som utländska.
Men nu blir det inte så, utan löner på 27 sek/tim kan forsätta att betalas ut, bara för att oppositionen vägrade ställa sig på rättvisans, svenska företags och löntagarnas sida.
Har du överhuvudtaget någon koll på varifrån siffran 27 kommer ifrån eller gör du som dumvänsterns papegojor som bara rabblar upp det deras ministrar lärt dem säga?
Siffran 27 kommer från en helt ovetenskaplig radiodokumentär där 1 (en) person uppgett vid ett tillfälle att hen tjänat 27:-/tim.
Faktoider, inte fakta, är vad som räknas och syns i media och kommer från politiker. Majoriteten avväljarfårskocken lägger ner noll timmar per vecka på att bilda sig utöver vad som uttrycks i korta fraser som 'vägning av blöjor' eller '27kr/timme'.