Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Har du förtroende för regeringen?

Sån´t här vill jag inte se, sparka han omgående:
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ssu-ordforandens-taxinota-hem-fran-salen-7-900-kronor
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ssu-ordforande-tog-taxi-till-mote-han-aldrig-gick-pa

Hans ursäkter håller inte.
    För det 1:a, är man sjuk ska man inte jobba.
    För det 2:a, det duger inte att skylla på att "jag hann inte med bussen", han är för fan vuxen och har ett förtroende uppdrag, då ska man åtminstone duga till att passa tider.
    För det 3:e, så är han ett dåligt föredöme, och späder dessutom på politikerföraktet.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Kung Markatta skrev 2017-01-11 14:32:41 följande:
    Han tar bara efter andra inom Rörelsen.

Bosse Ringholm (S) missade ju också sista bussen hem en gång när han tittat på fotboll och då tog han regeringsplanet istället och motiverade det med att han hade ett "viktigt" möte med LO:

www.expressen.se/nyheter/ringholm-tog-regerin.../
    Du, den där respektlösheten för våra skattepengar finns överallt bland politiker och de med lite högre chefspositioner.
    Så gör dig själv och den politikerfalang du vurmar för, en tjänst, hjälp till att få bort dom, oavset vad dom representerar.

Och varför dom oftast får finnas kvar är obegripligt, ut med skiten direkt utan pardon, så har vi snart sett den siste skattepengs-missbrukaren. 
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-01-11 15:21:02 följande:
    CKDM + L och SD vill nu ta fram de pengar som behövs för att ens kunna genomföra det som har beslutats.
    Låter alldeles utmärkt att dom vill göra det, så slipper vi ta av skattepengarna, som kan användas bättre till allas vår välfärd.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-01-11 17:51:11 följande:
    Stiftelsen Den Nya Välfärden, som sponsras av bland annat Svenskt Näringsliv coh av 6000 medlemsföretag, går ut med en helsides-annons där de menar att det räcker nu och att Alliansen skall acceptera SD:s stöd för att ta över makten.

www.dnv.se/wp-content/uploads/2013/10/34912_A... 

Alliansen bör bita huvudet av skammen och tåla Sverigedemokraternas stöd.
    Ett misstag av dig en eller medveten lögn, men ren desinformation är det, dom talar med 6000 företag och har inga 6000 företag som medlemmar, och kommer heller aldrig att få..

Varför skrev dom inte 60.000 företag, då ändå ingen kan kolla vad som är sant.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-01-12 06:32:40 följande:

Det som händer är förstås att SD avdramatiseras allt mer.

Som förutspått.

Dit är det än mycket långt, och SD-toppen och många av deras anhängare gör nästan allt för att det inte ska ske.
    Så SD:s utveckling åt rätt håll, har knappt börjat, det är bara kopplingen till nazismen som inte längre försvaras in absurdum.
    Annars verkar vilka galenskaper och misstag som helst försvaras, ja t.o.m rent kriminella handlingar försvaras.
    Det är bara ta Ekeroth , hans kriminalitet försvaras t.ex med att blir alltid såå provocerad, och då kan alla börja slåss, det händer alla.

Jo hejsan, det finns inga som skriker så högljudt om hårdare straff, och att alla som begår brott ska det sluta daltas med, som vad SD och deras sympatisörer gör.
    Dock gäller det bara när ingen från SD är inblandad, och skulle det senare visa sig att dom hackat på en från SD av misstag, ja då haglar förklaringarna och försvartalen hejvilt.
    Och skulle inte det räcka, då kommer det "bevis" på att man visst bestraffar och ogillar även de från SD.., alltid så finns det nån att gräva fram som uteslutits, avsatts eller vad det nu kan vara..

Men visst, SD kommer att förändras, och det kan bli till det bättre, men för tillfället så ser det ut att gå andra hållet.
    Varför då?
    Ja det har såklart att göra med att vi idag har en våg av populistisk partier och som nästan samtliga ligger långt ut på högerkanten.

Och jag som är urgammal har sett samma sak tidigare, men då var det åt andra hållet, alltså en drös av vänsterextremistiska partier över hela Världen, där många fick realativt stort inflytande under en period på 60-70-talet.

Men överlevde dom, eller blev dom stora och styrande?
    Givetvis inte, inte ett enda ett, vad jag vet, undantaget de som redan tidigare roffat åt sig makten med våld och förtryck.
    När det svängde, ja då rök även flera av de som satt som styrande, några utan att det behövde användas våld, och andra genom att fick hjälp med att avsätta dessa förtryckar-regimer.

Och all extremism är en svag företeelse, om det inte används tillsammans med våld och förtryck, enbart att ljuga och bedriva populism som SD, det räcker inte ända fram.

Men USA då, säger nu säkert nån.
    Helt rätt, där räckte det ända fram, men ingen kan säga annat. än att det var en unik situation.
    Där två kandidater som var allmänt illa omtyckta, gjorde upp om valsegern, utöver det, ett "klimat" där folket var urless på allt vad etablisimanget stod för, och att inte folket fått nån eg förbättring de senast 20 åren.
    Förbättringen kom som du/ni vet, men alldeles för sent för att folket skulle bry sig.

Slutsats.
    Förändras SD, gör upp med sitt förflutna, utesluter alla som på minsta vis haft samröre med nazister och/eller uttalat sig uppenbart rasistiskt, pekat ut grupper som terrorister, anklaga religioner som farliga, m.m , javisst, då kommer även dom att bli helt accepterade av alla andra partier.
    Men det går inte nu, då skulle det bli helt tomt i partitoppen, och även några snäpp längre ner på skalan av deras politiker/företrädare.
    -----------
    Och du Flash, börjar du inte tycka att det är jobbigt att behöva försvara alla lögner, idioti, och rent kriminella handlingar som om och om igen dyker upp hos SD?

Själv blir jag urförbannad varje gång, som t.ex nåt som det här med Taxi-resan dyker upp, hos de som är folkvalda.
    Och som mycket väl vet var gränsen går, men som ändå verkar tycka att skattepengar är deras pengar, och kan användas till vad dom vill.

Jag skulle mer än gärna se att det fanns ett regelverk, som kunde bötfälla dessa "missbrukare" med samma belopp som dom använt på felaktigt sätt.
    Rent generellt skulle jag vilja se ett långt mer utvidgat personligt ansvar, där det inte gick att komma undan med hänvisning till sitt "sjukligt" dåliga minne.
    Ja du vet säkert vad jag avser med det, även om jag inte kommer på nåt bra sätt att uttrycka mig på.

• Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2017-01-12 09:34:14 följande:
    Nu när blöjsåssen avslöjats har han tydligen beslutat att själv betala för taxiresan. Hade han valt Swebus hade han kommit undan med att betala en femhundring för den famösa resan.
    Han skulle fan få betala både Taxiresan, och utöver det ett bötesbelopp på samma summa, och sen givetvis sparkas från sin post.
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2017-01-12 11:31:02 följande:
    Tyvärr blir det nog inte mycket pengar över till välfärden efter att man betalat kostnaderna för flyktingar. Men Löfvén har kanske en liknande tanke där... :)
    Suck, ändå är det de länder med som haft högst invandring, som går allra bäst i Europa.
    Jag trodde du förstått att det är klarlagt, att invandringen för länder med snedvriden demografi, alltid bidrar till välfärden.
    Och det kan väl inte vara så svårt att lägga desinformationen åt siden, och istället ägnar några timmar till att enbart studera hur kapitalismen fungerar.

Du kan ju göra det i smyg, ifall du är skraj för att bli påkommen med resultaträkning eller sammanställning av de totala utgifterna vs inkomsterna.

Nu kommer du att få hålla på några är för att få ett någorlunda säkert och användbart svar, för den senaste flykingvågen.
    Den var så tillfällig, extrem och har/hade därmed höga initiala kostnader, det enda vi ännu vet nåt om, det är att konsumtionen ökat, handel och tjänster, så fler har fått jobb och många företag högre vinster, vilket gör att skatteintäkterna har ökat.

Nu har även inflationen ökat till en en högsta nivå på 6 år, mätt med KPI, så Riksbankschefen Stefan Ingves är glad idag, och det får han förstås skänka den höga invandringen, en tacksamhetens tanke för.
  • Världsmedborgare

Och idag så ökade förtroendet för Löfven o Co ett snäpp.
    Precis som jag önskat mig, så kommer vi/staten att återtakontrollen av järnvägsunderhållet, t.o.m M är med på tåget (ops Skrattande)

Vi får bara hoppas det inte blir så urvattnat i slutänden, utan att vi får kontroll över så mycket som möjligt, helst allt.

Järnvägen är en av de delar i Sveriges infrastruktur staten ska sköta.
    För den ska vara ett "billigt" transportmedel till alla oss medborgare, som inte ska vara så beroende av vinsterna och konjunkturen, som de privata företagen är.

Vår järnväg ska även kunna erbjuda bra och billiga godstransportmöjligheter, till Sveriges företag, där företagen kan ges priser som är stabila över tid.
    Nåt som underlättar mycket för kunderna, som då slipper vara oroliga för plötsliga höjningar, när dom ska göra sin kalkyl över sina transportkostnader

• Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-01-12 12:29:14 följande:
    Ja, herregud - varför måste skrikhögern alltid ta skydd bakom folket när de för fram sina stolligheter.

Medborgarnas Offentliga UtredningarTomte Vilka medborgare? De tänkta medborgarna i lyckoriket som uppstår när skrikhögern och SD gör gemensam sak :)
    Alla dom har säkert läst samma "handbok".
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2017-01-12 13:44:43 följande:
    Nej, du har fel i detta och det har jag klargjort för dig så många gånger utan att att du har kunnat lägga fram några fakta att bestrida det med.

Då påstår jag samma sak.

Och till min glädje så har jag fått som jag önskat, att en del folk invandrat till Sverige, och jag hoppas på många fler, när vi väl kommit i ordning och löst bostadsproblemet om några år.
    För nu när vi äntligen börjat styra upp snedvridningen i demogarfin, så ska vi verkligen inte tillbaka till det framtida rullatorland vi var på väg till tidigare.

Och jag tror vi behöver fler än de 60.000 personer/år, som är beräknat att vi behöver under många år framåt, nu när så många SD-anhängare hotar lämna skitlandet Sverige.
    Ja det lär ju inte skada med nytt friskt blod utifrån, och nya genuppsättningar.  
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?