Flash Gordon skrev 2017-01-12 06:32:40 följande:
Det som händer är förstås att SD avdramatiseras allt mer.
Som förutspått.
Dit är det än mycket långt, och SD-toppen och många av deras anhängare gör nästan allt för att det inte ska ske.
Så SD:s utveckling åt rätt håll, har knappt börjat, det är bara kopplingen till nazismen som inte längre försvaras in absurdum.
Annars verkar vilka galenskaper och misstag som helst försvaras, ja t.o.m rent kriminella handlingar försvaras.
Det är bara ta Ekeroth , hans kriminalitet försvaras t.ex med att blir alltid såå provocerad, och då kan alla börja slåss, det händer alla.
Jo hejsan, det finns inga som skriker så högljudt om hårdare straff, och att alla som begår brott ska det sluta daltas med, som vad SD och deras sympatisörer gör.
Dock gäller det bara när ingen från SD är inblandad, och skulle det senare visa sig att dom hackat på en från SD av misstag, ja då haglar förklaringarna och försvartalen hejvilt.
Och skulle inte det räcka, då kommer det "bevis" på att man visst bestraffar och ogillar även de från SD.., alltid så finns det nån att gräva fram som uteslutits, avsatts eller vad det nu kan vara..
Men visst, SD kommer att förändras, och det kan bli till det bättre, men för tillfället så ser det ut att gå andra hållet.
Varför då?
Ja det har såklart att göra med att vi idag har en våg av populistisk partier och som nästan samtliga ligger långt ut på högerkanten.
Och jag som är urgammal har sett samma sak tidigare, men då var det åt andra hållet, alltså en drös av vänsterextremistiska partier över hela Världen, där många fick realativt stort inflytande under en period på 60-70-talet.
Men överlevde dom, eller blev dom stora och styrande?
Givetvis inte, inte ett enda ett, vad jag vet, undantaget de som redan tidigare roffat åt sig makten med våld och förtryck.
När det svängde, ja då rök även flera av de som satt som styrande, några utan att det behövde användas våld, och andra genom att fick hjälp med att avsätta dessa förtryckar-regimer.
Och all extremism är en svag företeelse, om det inte används tillsammans med våld och förtryck, enbart att ljuga och bedriva populism som SD, det räcker inte ända fram.
Men USA då, säger nu säkert nån.
Helt rätt, där räckte det ända fram, men ingen kan säga annat. än att det var en unik situation.
Där två kandidater som var allmänt illa omtyckta, gjorde upp om valsegern, utöver det, ett "klimat" där folket var urless på allt vad etablisimanget stod för, och att inte folket fått nån eg förbättring de senast 20 åren.
Förbättringen kom som du/ni vet, men alldeles för sent för att folket skulle bry sig.
Slutsats.
Förändras SD, gör upp med sitt förflutna, utesluter alla som på minsta vis haft samröre med nazister och/eller uttalat sig uppenbart rasistiskt, pekat ut grupper som terrorister, anklaga religioner som farliga, m.m , javisst, då kommer även dom att bli helt accepterade av alla andra partier.
Men det går inte nu, då skulle det bli helt tomt i partitoppen, och även några snäpp längre ner på skalan av deras politiker/företrädare.
-----------
Och du Flash, börjar du inte tycka att det är jobbigt att behöva försvara alla lögner, idioti, och rent kriminella handlingar som om och om igen dyker upp hos SD?
Själv blir jag urförbannad varje gång, som t.ex nåt som det här med Taxi-resan dyker upp, hos de som är folkvalda.
Och som mycket väl vet var gränsen går, men som ändå verkar tycka att skattepengar är deras pengar, och kan användas till vad dom vill.
Jag skulle mer än gärna se att det fanns ett regelverk, som kunde bötfälla dessa "missbrukare" med samma belopp som dom använt på felaktigt sätt.
Rent generellt skulle jag vilja se ett långt mer utvidgat personligt ansvar, där det inte gick att komma undan med hänvisning till sitt "sjukligt" dåliga minne.
Ja du vet säkert vad jag avser med det, även om jag inte kommer på nåt bra sätt att uttrycka mig på.