Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2022-05-11 08:31:42 följande:
    Jag skulle aldrig få för mig att likställa grovt förtal med att försöka stena ihjäl människor i tjänst. Vilket i princip krävs för att frågorna ska bli intressanta.

När det begav sig fanns det väl till och med misstankar om kopplingar till gängkriminalitet/kriminella livsstilar?

Ett drevande som motsvarar de lägre alstren i Expressen för Peter Hultkvists räkning. Orka.
    Vad är det som är oklart /vad är det som du inte förstår med uttalandet nedan av Ebba Busch?

"Alla som inte lyder och respekterar svensk lagstiftning väljer att inte vara en del av Sverige"

Ebba Busch är dömd för ett grovt brott med 2 års fängelse i straffskalan. Menar du att Ebba Busch lydde och respekterade svensk lag trots den lagöverträdelse som hon erkänt? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-05-11 10:50:26 följande:
    Så är det ju. M-SD-KD håller ju på att anpassa sig till varandra.

M går med på pensionsreformer för att komma närmare SD.

SD säger ja till Nato.

Och så håller de på.

Bygger på sitt blå-gula block.
    .
    SD säger bara ja till Nato om Finland gör det. Otroligt mesigt av ett parti att inte ha en egen uppfattning i en sådan viktig fråga. Om man skrapar på ytan på det  brunblå bygget så faller det ihop.
  • KillBill
    Jag är själv kritisk till partiet  Nyans och dess partiledare men jag kan inte låta bli att le när jag läser att han anmält tidningen Bulletin och Rebecca Uvell för grovt förtal efter att de felaktigt pekat ut honom som skyldig för grovt narkotikabrott (något som han är helt oskyldig till). 

En lustig detalj i sammanhanget är att Uvell och Bulletin sannolikt nu blir misstänkta för att ha förtala två personer (Både den som är skyldig men som har sonat sitt brott och partiledaren för Nyans). Om rättsväsendet ser allvarligt på brotten riskerar såväl Bulletins ansvariga utgivare som Rebecca Uvell fängelse och stora skadestånd. 

På något sätt så känns det som att brunhögern går från klarhet till klarhet just nu..

• KillBill
    KillBill skrev 2022-05-14 08:49:29 följande:

Det ska bli intressant att se om Ulf Kristersson låter denna Moderata kommunpolitiker som bryter mot svensk lag vara kvar på riksdagslistan. det blir ju ett lackmustest på hur viktigt lag och ordning faktiskt är för Ulf Kristersson.

www.sydsvenskan.se/2022-05-12/kvotflyktingar-kvar-pa-flygplatsen--staffanstorp-dok-aldrig-upp

Mer info om vad som har hänt.
    www.hallandsposten.se/%C3%A5sikter/ledare/agera-mot-sonesson-eller-d%C3%B6-som-parti-1.72350958

• KillBill
    Rataxes skrev 2022-05-14 09:49:42 följande:

Att någon statsminister kan ha förtroende för denne man är en gåta, ändå har han lyckats med bedriften flera gånger under de senaste mandatperioderna.

Ygeman var vid tillfället  21 år , inte politiker och han har senare kommit till en förlikning med konkursboet. Vad skulle detta ha för betydelse 30 år senare? Menar du att detta är jämförbart när en moderat toppolitiker i år bryter mot en lag som Moderaterna själva har röstat igenom i Sveriges riksdag?
  • KillBill

Det ska bli intressant att följa debatten om vilka lagar som moderaterna i övrigt menar att man kan strunta i.  Själv så hoppas jag att folk får upp ögonen för Moderaternas hyckleri i frågor kring lag och rättvisa. 

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?