• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sk007

Råoljepriset är dyrare idag än för ett år sedan men priset vid pump är på diesel flera kronor billigare än för ett år sedan.

• KillBill
    Sk007 skrev 2024-05-19 23:24:57 följande:

Råoljepriset är dyrare idag än för ett år sedan men priset vid pump är på diesel flera kronor billigare än för ett år sedan.

SD-regeringens beslut att sänka reduktions-plikten sänkte priset på bensin med drygt 1 krona diesel med drygt 4 kronor (mindre än hälften av vad SD regeringen lovade). Alla annan prisförändring är en ren marknadseffekt.  

omni.se/bensin-och-dieselpriserna-sanks/a/5B2Jnz
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2024-05-20 07:56:45 följande:
    SD-regeringens beslut att sänka reduktions-plikten sänkte priset på bensin med drygt 1 krona diesel med drygt 4 kronor (mindre än hälften av vad SD regeringen lovade). Alla annan prisförändring är en ren marknadseffekt.  

omni.se/bensin-och-dieselpriserna-sanks/a/5B2Jnz
    Kan du förklara den marknadseffekten?
  • KillBill

Fy fan vilket as Jimmie Åkesson är. När en kvinnlig svensk journalist blir dödshotad visar han förståelse för den som riktat dödshotet. 

Hur fan kan partier som M, KD och L låta sig styras att detta vidriga parti?

• Sk007
    KillBill skrev 2024-05-20 17:13:27 följande:

Fy fan vilket as Jimmie Åkesson är. När en kvinnlig svensk journalist blir dödshotad visar han förståelse för den som riktat dödshotet. 

T ex Lamotte har fått en hel del dödshot och bara blivit negligerad av både politiker och journalister.
    Åkesson utmärker sig inte i det avseendet.
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-05-20 17:13:27 följande:

Blev lite förvånad att en så hal person som Åkesson inte skulle lyckas med att både visa förståelse och samtidigt ta avstånd från rena hot. Så jag misstänkte att någon del av uttalandet hade kommit bort. En snabb googling ledde till tidningen journalisten där den del som kommit bort i ditt inlägg fanns med:

"Jimmie Åkesson kommenterar intervjun och attackerna mot Nike Nylander på Twitter:

?Jag förstår att man kan bli både upprörd och förbannad när man tycker att statstelevisionen fokuserar på trivialiteter samtidigt som landet står i lågor.?

?Med det sagt undrar jag vad det är för empatilösa imbeciller som tar sig rätten att kränka och hota en journalist och hennes barn? Kritisera, absolut, men kära nån, behåll anständighet och saklighet!? skriver Jimmie Åkesson."
    www.journalisten.se/nyheter/dodshot-mot-nike-nylander-efter-intervju-med-jimmie-akesson/

Nu var det säkert ett misstag att den del där Åkesson tog avstånd från hoten inte kom med. För om det inte var ett misstag så vore det ju rena trollfabriksfasonerna. Och sånt sysslar ju bara SD med...

• KillBill
    nattuw skrev 2024-05-20 19:05:21 följande:
    Blev lite förvånad att en så hal person som Åkesson inte skulle lyckas med att både visa förståelse och samtidigt ta avstånd från rena hot. Så jag misstänkte att någon del av uttalandet hade kommit bort. En snabb googling ledde till tidningen journalisten där den del som kommit bort i ditt inlägg fanns med:

"Jimmie Åkesson kommenterar intervjun och attackerna mot Nike Nylander på Twitter:

?Jag förstår att man kan bli både upprörd och förbannad när man tycker att statstelevisionen fokuserar på trivialiteter samtidigt som landet står i lågor.?

?Med det sagt undrar jag vad det är för empatilösa imbeciller som tar sig rätten att kränka och hota en journalist och hennes barn? Kritisera, absolut, men kära nån, behåll anständighet och saklighet!? skriver Jimmie Åkesson."
    www.journalisten.se/nyheter/dodshot-mot-nike-nylander-efter-intervju-med-jimmie-akesson/

Nu var det säkert ett misstag att den del där Åkesson tog avstånd från hoten inte kom med. För om det inte var ett misstag så vore det ju rena trollfabriksfasonerna. Och sånt sysslar ju bara SD med...

Jimmie Åkessons första kommentar när en kvinnlig journalist fått dödshot var att visa förståelse för den som lämnade dödshotet.  Det är hans egna inlägg. En rimlig människa hade självklart först fokuserat på den som drabbats av dödshotet.  Detta illustrerar vad Jimmie Åkesson är för politiker.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?