• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • klyban

Rätt intresant hur Regeringen arbetar för högfart fast det är valspurt och gett oss en del mycket bra saker.

Och vissa andra partier är mest intresserad att skapa narrativ som inte sakligt håller för påsyn.
    Undra vem dessa partier ska arbeta för och med tanke på hur lite förslag de har och sakpolitisk i detaljer.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-09-09 14:59:45 följande:
    Nej.

Är det svårt att förstå problemet med Linda Sneckers påstående?

Vilka partier skulle det handla om?

Är det partier som är med och styr i regionen och/eller kommunen där Linda Snecker påstår detta?

Är det partier som är med och styr i regioner och/eller kommuner där muslimer upplever/uttrycker denna konspirationsteoretiska oron?
    Att du förvanskar LSs påstående är ditt problem.

Det LS säger är ett annat problem.

Det Ls partiledare är det verkliga eller ursprungliga problemet.

Jag tycker nog att det i tråden är bra att börja med att påståenden återges rätt.

Jag begriper inte heller nu varför du väljer att förvanska ett uttalande som är så enkelt att kolla att det räcker med att titta på materialet du själv länkar till,
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-09-09 20:05:42 följande:
    Att du förvanskar LSs påstående är ditt problem.

Jag tycker nog att det i tråden är bra att börja med att påståenden återges rätt.

Jag begriper inte heller nu varför du väljer att förvanska ett uttalande som är så enkelt att kolla att det räcker med att titta på materialet du själv länkar till,
    Jag fokuserade på vad jag anser att hon sysslar med. Det kunde ha gjorts bättre och min tolkning av det hela kunde ha tagits mer separat och efter en mer saklig presentation.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-09-09 20:05:42 följande:
    Menar du att Ls partiledare anser att Socialtjänsten borde tvångsomhänderta tvååringar om de inte kan perfekt svenska? 
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-09-09 20:31:49 följande:
    Menar du att Ls partiledare anser att Socialtjänsten borde tvångsomhänderta tvååringar om de inte kan perfekt svenska? 
    Jag menar att du förvanskar andras uttalanden och att du inte vill diskutera just det utan istället försöker byta ämne.

Du gör inte en saklig presentation av vad LS sade utan hittar på lite själv ...
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-09-09 20:43:14 följande:
    Jag menar att du förvanskar andras uttalanden och att du inte vill diskutera just det utan istället försöker byta ämne.

Du gör inte en saklig presentation av vad LS sade utan hittar på lite själv ...
    Det var precis det som jag själv anmärkte på och påpekade att jag kunde ha gjort bättre.

Kan du utveckla?

Kan du utveckla?
  • KillBill
    KillBill skrev 2022-09-09 11:47:57 följande:

Vilket djävla rövhattar Moderaterna är. Snacka om att profitera på en gammal dam som man har svikit

Så här såg det ut när man googlade. 

Det här blir värre och värre. Moderaterna har inte bara använt sig av Heidi Freids namn i en betald Googlekampanj man har också förvanskat rubriken i den SVD artikel som, man länkar till. Moderaterna verkar ha tappat alla spärrar och gör nu vad som helst.  Den här moderathistorien stinker.

www.svd.se/a/kEJr2X/svd-s-martin-ahlquist-vi-satter-garna-vara-rubriker-sjalva

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Det här är fruktansvärt grovt. SD-politiker har spridit fascistiska och kvinnofientliga budskap i chatt med SDs ledningsgrupp. där kan man bl.a. läsa om:

- SD politiker som vill befria Sverige från "artfrämmande fiender"

- SD politiker som skriver "Att Kvinnor får makt och inflytande verkar inte ha gynnat den svenska nationen"

- SD politiker som skriver: "Den Caudillo (spanskt ord för diktator) som vill rädda Sverige måste börja med att straffa svenska överlöpare och förrädare och statuera exempel. Först därefter är det möjligt att befria landet från invasiva artfrämmande fiender"

Hur kan det komma sig att politikerna på Ulf Kristerssons sida av politiken inte tar avstånd från vidrigheterna? Hur hamnade dessa politiker där?

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nytt-avslojande-i-jarfalla-sd-politiker-delade-hitler-bild-och-ville-befria-sverige-fran-invasiva-arter

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-09-09 21:21:25 följande:
    Det var precis det som jag själv anmärkte på och påpekade att jag kunde ha gjort bättre.

Kan du utveckla?

Kan du utveckla?
    Har du någon ide om varför du inte gjorde det bättre? Det är ju inte första gången uttalanden förvanskas.  Okunskap/oförmåga eller medvetet förvanskande?  Eller något annat skäl?

Börja där så kanske det går att komma vidare med de andra frågorna
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-09-09 22:31:03 följande:
    Har du någon ide om varför du inte gjorde det bättre? Det är ju inte första gången uttalanden förvanskas.  Okunskap/oförmåga eller medvetet förvanskande?  Eller något annat skäl?

Börja där så kanske det går att komma vidare med de andra frågorna
    Som sagt så fokuserade jag på vad jag ansåg att hon sysslade med. Lite svårt att bedöma sådant själv men känslorna kanske tog över för känslosam blev jag iallafall.

Att se folk använda sådan retorik och potentiellt träffa familjer som har väldigt dålig koll på Socialtjänsten liksom vårt samhällssystem generellt är inte kul att se, speciellt inte från ett parti som faktiskt kan ha ett högt förtroende bland måltavlorna.

Tycker även att Linda Snecker kunde ha specificerat partiet i fråga men det var väl en osäker rädsla som hon ville plantera.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?