Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2021-06-24 20:52:40 följande:
    Ja, en massa stök i onödan. Fattar inte att man kan vilja detta. Riktigt sur på V faktiskt. De kommer inte få mer inflytande pga detta. Snarare tvärtom.
    Både och - för mig.

Dadgostars företrädare tillät ju att ett avtal gick igenom där han och partiet närmast förnedrades - Dadgostar gör det inte. Jag kan förstå hennes bevekelsegrunder.

Men samtidigt är risken uppenbar att hennes agerande bidrar till att man inte bara normaliserar det som återfinns i den politiska kattlådan utan också att det underlättar för dem som vill släpa upp detta på bordet och påstå att det är näringsriktig kost.

Precis som Annie Lööf skulle jag gärna se en regering som vare sig behövde ta hänsyn till V eller SD - men att få M och S att ingå i samma regering är nog hopplösare än hopplöst.

Hursomhelst blir det intressant framöver.

Glad midsommar! (Har för mig att man förr sa "Trevlig midsommar!) men "The times they are a-changing

• FDFMGA
    Talmansrundan skrev 2021-06-25 10:37:37 följande:
    Om man förespråkar en mittenregering så får man ta det onda med det goda. Det bästa vore ju om S sjönk drastiskt så att de inte behövs.

Att mobba någon för dennes längd är rätt lågt tycker jag. Inte oväntat när det kommer från dig dock.
    Ser att du har blivit avförd från forumet, men jag vill ändå bemöta din insinuation om att jag mobbar Ulf.

Jag känner honom inte och har aldrig haft någon som helst kontakt med honom. Min uppfattning är att storleken saknar betydelse, att man inte inom M delar min uppfattning utan producerar reklam där han framstår som betydligt längre än Ebba är enligt mitt förmenande fördomsfullt.

Bifogar en länk till en artikel i Expressen som beskriver hur man inom M anstränger sig för att få Ulf att framstå som längre än är, som jag ser det så spelar det ingen roll om han vore 196 i stället för 169, det han ska bedömas utifrån är den politik han står för.

www.expressen.se/nyheter/darfor-ar-ulf-kristersson-langre-an-busch-pa-bilden/

• FDFMGA
    KillBill skrev 2021-06-26 20:36:10 följande:
    Troligen kommer det inte vara självklart för de liberala riksdagsledamöterna att lägga sin röst på en partiledare som vill göra sig beroende av stöd från Sverigedemokraterna, ett parti som sagt sig kämpa för att bekämpa liberalismen. Själv hoppas jag på nyval.
    Fanns en text idag i DN som delvis behandlar tragiken i att ett parti med anor sviker sina ideal.

"Ett av de partier som var med om att driva igenom demokratin i Sverige tigger nu närmast om att få göra drängtjänst åt de högerpopulister som öppet föraktar den socialliberala tradition som partiet bygger på.".

www.dn.se/kultur/bjorn-wiman-hatet-mot-socialdemokratin-driver-politiken/
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-06-26 19:10:28 följande:
    Instämmer. 
    Brukar ju också påstås att Napoleon var kort, men allt är relativt, även om man bortser från att folk var kortare på den tiden så var Napoleon längre än Ulf.

• FDFMGA
    Ekdahl skrev 2021-06-26 22:05:58 följande:
    Det där är bara reklambyrån som gör sitt jobb som de ska.

Man kan tycka att längd vore irrelevant men det är det tyvärr inte.
    Nja, det visar väl med önskvärd tydlighet att moderaterna inte drar sig för att att förmedla en bild av något som inte är sant.

Här att Ulf är betydligt längre än Ebba medan sanningen snarare är omvänd.

M-väljare är väl - tja vad ska jag kalla det - genustraditionalister, annars hade kanske högklackat kunnat vara att alternativ för Ulf.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-06-27 08:41:40 följande:

Har Maria Stenergard kommenterat det faktum att det styrdokument som Försäkringskassans rättsavdelning tog fram och som kritiseras kom till när Moderaterna styrde landet?

Att aldrig kunna ta ansvar, att alltid söka en på förhand given syndabock kan te sig komiskt när det nästan undantagslöst görs här på FL av skrikhögern - men det  blir betydligt mindre lustigt när regeringspolitiken utformas efter ett tänkt "vi och dom andra - dom som bär skulden".

Vi såg det i USA under Trump, vi ser det i Ungern, i Polen, i Tjecken med flera länder där brunhögern fått regeringsmakten.

Att ett styrdokument kom till på Alliansregeringens tid spelar ingen roll - allt är ändå alltid någon annans fel.

Det är bekvämt att alltid skylla på någon annan till och med mänskligt om det inte går till överdrift - men det blir direkt omänskligt om det görs till ett politiskt vägval så som M, L och KD gjort.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2021-06-28 12:20:55 följande:
    Risk för att kopparödlan blir statsminister istället...
    Kopparödlan - är det voodoohögerns namn på Annie Lööf?

I så fall kan man nog tänka sig sektens överstepräster vässar nålarna och att en och annan sektmedlem kommer att kunna stoltsera med en krigsskada av dignitet, ett nålstick i lillfingretTomte
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2021-06-28 13:59:24 följande:
    Voodohögern? Sektmedlemmar? Överstepräster? Är det debilvänsterns namn på den del av oppositionen som inte vill ha en lögnerska som statsminister?
    Ja, jag tycker det är obehagligt med flashbackidiom på ett vuxenforum.

Visst, jag kan förstå hur man kan avsky någon så till den milda grad att man inte klarar av att nämna personen vid annat namn än öknamn. Jag var väl själv nära någon gång när Donald Trump ljög som mest, men jag lät bli. Kanske främst för att jag inte vill bli en del av extremisttraditionen att benämna politiska motståndare vid öknamn.

Jag är dessutom övertygad om att du förstår skillnaden mellan personliga öknamn och förklenande namn på åsiktskluster, som skrikhögern eller debilvänstern - vilket en del av dina åsiktsfränder aldrig kommer att lyckas förstå.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-06-29 19:58:55 följande:
    Nu är det hårt mot hårt.. Ska bli intressant att se hur många Liberaler som röstar för SD som regeringsunderlag..
    Det var ju för väl, kanske hon har varit inne på FL och tagit del av synpunkter om kopparödlor eller hatet mot homosexuella bland dem som förordar det brunblå alternativet.

www.svd.se/lindhal-bryter-tystnaden--har-nu-valt-sida
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-06-29 23:13:48 följande:

Moderaten Hanif Bali försökte nyss på twitter köpa en centerpartist & aktivera sina följare i att delta i köpandet & stå för påtryckningar. Det är tragiskt att följa denna korrupta politiker.

"Det är skam, det är fläck på Sveriges baner, att medborgarrätt heter pengar.".

Det skrev Verner von Heidenstam i slutet på 1800-talet.

Och idag har vi 2021 men Hanif Bali skäms inte för det han står för.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?