Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2021-06-19 23:23:14 följande:
    Vill du tolka det jag skrev som att den finansiella inkompetensen berörde privatpersoner och inte regeringar så gör det. Svaga debatörer fultolkar but do what you gotta do.

Jag är varken höger eller har för vana att prata bakom ryggen på folk i skriftligt format. Jag är anarkist och har för vana att se människor i ögonen när jag pratar om dem liksom motsvarande vana i skrift. Du får berätta om högerdebattörerna på FL för grabbarna på cafét istället.

Nåväl. Jag ser inget större problem med höga skatter så länge som folket får tillbaka därefter. Det får man dock inte med regeringar som skrytbygger ideologisk symbolpolitik istället för pragmatiska diton.

Nu har vi elsparkcyklar i sådana mängder att folk snubblar över dem i storstäderna medan folk på annat håll får åka utomlands för att få moderna höftoperationer.
    Nja, påståendet att regeringen gynnar finansiellt inkompetenta som ett svar på ett klagomål om att skatten kan komma att höjas för personer med mer än tre miljoner på ISK-kontot talar sitt tydliga språk.

Fenomenet med en alldeles egen språkkostym omfattar ju iofs inte bara dig, utan ett flertal av Familjelivs högerdebattörer, se gärna exemplet med hen som fått för sig att regeringen anser gängkriminalitet och skjutningar vara något positivt.

Minns du "däremellan"-diskussionen. Det finns en mångfald av liknande exempel, till exempel tråden där en högerdebattör är helt oförstående inför det faktum att en minister kan påstå att endast några få av världens flyktingar kommer till Sverige.

Högerdebattören förklarar att det är tusentals som kommer och tusen kan inte vara några, enligt högerdebattörenSkrattande

Berörde man aldrig Tegnér på den där kursen du brukade berätta om. Jag tror att han har ett budskap till dig trots att några sekler gått sen han yttrade orden.

"Vad du ej klart kan säga, vet du ej: med tanken ordet föds på mannens läppar: det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"

Glad
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2021-06-19 23:47:25 följande:

Hur många sossar behövs det för att länka till en artikel?

Inte sällan två. Men då iofs beroende på i vilket forum man länkar - att det kan vara problem med länkar i vissa forum har nog bara undgått ett fåtalGlad
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-06-20 14:06:04 följande:
    Dina medvetna missförstånd är ointressanta för mig.

Vad folk spenderar sin tid och energi på säger det mesta om dem.
    Du kanske kan ta det dina fingrar formulerade på tangentbordet till den där kursen och fråga din ledare vad det betyder.

Det tror jag att du skulle ha betydligt större nytta av än vad du i övrigt ägnar dig åt på kursen.

Jag har hjälpt till en smula med att - inte kursivera - men väl fetat och strukit under vissa betydelsebärande avsnitt. Du kan fråga din kursledare vem du i ditt svar anser vara finansiellt kompetent och vilka som du då rackar ner på som finansiellt inkompetenta.

Däremellan lanserar du också din bedömning av regeringens kompetens, och då avser däremellan den vedertagna betydelsen av ordet, inte den du använde för att försöka övertyga om att en population kan vara större än sig självGlad

Lycka tillSolig
    Tor 10 jun 14:17 #6264 Citera Anmäl
    Rataxes skrev 2021-06-10 08:32:59 följande:
    Varför i helvete ska jag straffas för att jag jobbar hårt och lever snålt och lägger undan pengar?
    För att senaste regeringar inte förstår när/hur man sparar och när/hur man spenderar - de spenderar istället närsomhelst och hursomhelst.

Därmed måste de ta mer och mer från folket som förstår och kan bättre.

Finansiell inkompetens ska belönas med mer resurser medan finansiell kompetens ska straffas med mindre resurser.
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-06-20 13:07:26 följande:
    Bra, länken fungerar perfekt!
    Du verkar inte ha det minsta problem att publicera en länk i detta forum, något som för vissa andra verkar var ett närmast oöverstigligt problem...
    Utmärkt. Men jag tror att K markatta har en poäng i att det ibland behövs två sossar för att få till en heltäckande länk.

Dels har vi gamla och dels nya Familjeliv. Dessutom kan man vara inloggad från en mobil eller från en dator.

En länk är alltså något man klickar på, den har inget värde i sig utan är bara en väg till ett innehåll.

I det här fallet en artikel av Jesper Strömbäck som handfast och grundligt sätter Publicistklubben på pottan.

Det är liksom ingen tillfällighet att ingen av trådens högeryttrar förmår bemöta StrömbäckSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-06-20 17:37:06 följande:
    Jag har viss förståelse. Det kan inte vara lätt att slåss mot väderkvarnar..
    Tja, slåss man enbart mot väderkvarnar så kan ju munväder vara passande, och jag förväntar mig inte att någon ska kunna bemöta Strömbäck, utom möjligen med munväder.

Det vore mer troligt att en halt korpfotbollsspelare i sextioårsåldern blev uttagen i landslaget och gjorde hattrick mot Brasilien.

Det är liksom ingen tillfällighet att högeryttrarna fokuserar på länken och råkar förbise innehållet i artikelnSkrattande
  • FDFMGA
    Talmansrundan skrev 2021-06-20 17:50:30 följande:

Det här blir kul att följa. Vilka maktmedel kommer Nooshi nu att utsättas för?

Inga.

Förutom övertalningsförsök, vi lever ju inte i ett brunblått land, gudbevars.
  • FDFMGA
    Talmansrundan skrev 2021-06-20 18:13:24 följande:
    Sant, som tur är har vi inga bruna partier i riksdagen.
    Åjo, nog har vi ett. Det är ju ett skäl till att regeringspolitiken blivit mycket borgerlig.

Man kan ju om man vill ställa frågan varför V vill bidra till att normalisera samarbete med ett rasistiskt parti eller varför man inte röstade mot den regering som hade förslaget om marknadshyror för nyproduktion som en del av sitt underlag.

Frågan är om dörrmattan försöker krypa in i finrummet vid fel tillfälle och att det i stället blir något mycket obehagligare som får större möjlighet att krypa in på grund av V:s agerande.
  • FDFMGA
    Ekdahl skrev 2021-06-20 18:44:00 följande:
    Frågan varför detta är så viktigt för C och L är den intressanta frågan.
    Och då får du två helt olika svar, varav det ena är att man måste kunna samarbeta med alla partier och det andra att man inte ska samarbeta med ytterlighetspartier.
  • FDFMGA
    Talmansrundan skrev 2021-06-20 19:43:56 följande:
    Nix, vi har inget uttalat brunt parti.

Det är väl så enkelt att regeringen tagit V för givet. Väldigt dålig känsla från deras sida att tro att V skulle vika ned sig ännu en gång bara sådär.

Tacksam fråga för V att fälla regeringen på. Man får massor av mediatid. Man har folket med sig och rätten på sin sida. Lööf framstår som en praktloser.
    Det är just detta som är orsaken till att vi har den något förvirrade och instabila situation i riksdagen som vi har.

En majoritet anser att vi har ett brunt parti i riksdagen, jag förstår att du inte vill kalla SD för ett brunt parti, det är ju en av dina käpphästar, men jag anser dem vara bruna.

Förslaget om marknadshyror för nyproduktion är en struntsak som konfliktmotiv och en förevändning.

V liksom SD vill ha inflytande på regeringspolitiken. V är ju lite blygsammare än SD där Jimmie Åkesson menar att en brunblå (mitt ordval) regering inte kommer att vara borgerlig utan präglad av SD.
  • FDFMGA
    Ekdahl skrev 2021-06-20 19:28:44 följande:
    Säger sig självt att det blir kaos om man som Centern säger att man inte vill prata med 30 procent av ledamöterna.

De behöver växa upp. Antingen sätter de sig och pratar med V eller så sätter de sig och pratar med SD. De har valet i sina händer. Så oerhört barnsligt att spela finare än andra.
    Jag tror inte att C kommer att samarbeta med V och än mindre med SD och håller de fast vid detta så kan det bli intressant om än mycket segdraget om det kommer så långt som till att Löfven tvingas avgå.

Men osvuret är bäst, jag gissar att Annie Lööf är lite i otakt med sin väljarbas där majoriteten förmodligen inte är negativa till ett samarbete med V.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?