Har du förtroende för regeringen?
Digestive skrev 2021-06-19 23:23:14 följande:
Vill du tolka det jag skrev som att den finansiella inkompetensen berörde privatpersoner och inte regeringar så gör det. Svaga debatörer fultolkar but do what you gotta do.
Jag är varken höger eller har för vana att prata bakom ryggen på folk i skriftligt format. Jag är anarkist och har för vana att se människor i ögonen när jag pratar om dem liksom motsvarande vana i skrift. Du får berätta om högerdebattörerna på FL för grabbarna på cafét istället.
Nåväl. Jag ser inget större problem med höga skatter så länge som folket får tillbaka därefter. Det får man dock inte med regeringar som skrytbygger ideologisk symbolpolitik istället för pragmatiska diton.
Nu har vi elsparkcyklar i sådana mängder att folk snubblar över dem i storstäderna medan folk på annat håll får åka utomlands för att få moderna höftoperationer.
Jag är varken höger eller har för vana att prata bakom ryggen på folk i skriftligt format. Jag är anarkist och har för vana att se människor i ögonen när jag pratar om dem liksom motsvarande vana i skrift. Du får berätta om högerdebattörerna på FL för grabbarna på cafét istället.
Nåväl. Jag ser inget större problem med höga skatter så länge som folket får tillbaka därefter. Det får man dock inte med regeringar som skrytbygger ideologisk symbolpolitik istället för pragmatiska diton.
Nu har vi elsparkcyklar i sådana mängder att folk snubblar över dem i storstäderna medan folk på annat håll får åka utomlands för att få moderna höftoperationer.
Fenomenet med en alldeles egen språkkostym omfattar ju iofs inte bara dig, utan ett flertal av Familjelivs högerdebattörer, se gärna exemplet med hen som fått för sig att regeringen anser gängkriminalitet och skjutningar vara något positivt.
Minns du "däremellan"-diskussionen. Det finns en mångfald av liknande exempel, till exempel tråden där en högerdebattör är helt oförstående inför det faktum att en minister kan påstå att endast några få av världens flyktingar kommer till Sverige.
Högerdebattören förklarar att det är tusentals som kommer och tusen kan inte vara några, enligt högerdebattören
Berörde man aldrig Tegnér på den där kursen du brukade berätta om. Jag tror att han har ett budskap till dig trots att några sekler gått sen han yttrade orden.
"Vad du ej klart kan säga, vet du ej: med tanken ordet föds på mannens läppar: det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"