Världsmedborgare skrev 2017-02-23 14:04:58 följande:
Fattar inte vad du menar.
Är du, precis som Le Pen, gäst i ett land, då följer även du det landets lagar, borde för dig vara lätt att förstå, eller har jag fel?
Det har ö.h.t inget med råg i ryggen eller förtryck att göra.
Och absolut inte i Le Pen fall, då det var en religiös auktoritet hon skulle besöka, och då ska man ha så mycket vett i skallen att man visar den personen respekt.
Hon har alla möjligheter att kritsera och fördöma slöja och andra symboler, ja vad du vill, nåt som de med vanligt bondförnuft gör i rätt sammanhang och vid rätt tillfälle.
Men inte Le Pen, hon var bara tvungen att visa förakt, nåt som inte ger några som helst pluspoäng hos någon religös person.
Jo förresten, det gick säkert hem hos de kristna långt ut på högerkanten, möjligen även hos nån udda feministisk grupp, men de får ses som undantag.
De religiösa i övrigt tycker garanterat att man ska visa varandra respekt, och att fördömanden och kritik ska framföras av politiker i mer passade sammanhang.
------------------------------------
Jag är själv inte minsta religiös, jag avskyr och motarbetar aktivt alla religiösa och politiska former av förtryck, och deras lagar som inte följer de mänskliga rättigheterna.
Men jag är inte så jävla vrickad att jag skulle bete mig som en idiot (kritisera,protestera och fördöma) inför en person, en familj, en religiös auktoritet, ett land/vad-du-vill, som jag är inbjuden som gäst hos.
Vill jag protestera, kritisera och/eller fördöma, då finns det så många bättre tillfällen att göra det.
Lagarna i Iran är varken religiöst eller demokratiskt införskaffade utan stöpta i blodet på oskyldiga människor, de är införda och upprätthålls av en våldsam diktator. Huruvida dessa äckellagar anbelangar ett möte med en religiös ledare, Irans diktator eller Gud Själv är ovidkomligt.
Tror du helt seriöst att jag markerar mot en religiös ledare? Jag orkar inte med din dockteater, speciellt inte när min inställning till religion, kultur och seder står direkt ovanför ditt inlägg.
KillBill skrev 2017-02-23 15:02:31 följande:
Man får förmoda att Digistive även kallar våra kungligheter för syltryggar. Själv är jag ateist men jag har ändå ingen förståelse för de som är föraktfulla mot troende människor.
Provar du att läsa vad jag skriver - inlägg #5268 samt tredje stycket är bland annat ett mycket hett tips - så behöver du inte fråga andra om min eventuella hållning överhuvudtaget. Precis, ledare och representanter för den fria världen bör inte ställa upp på förtryck - vilket borde ha varit tillräckligt tydligt formulerat första gången det begav sig.
Förslår att du riktar frågor direkt till mig nästa gång.