Har du förtroende för regeringen?
Tur att skrikhögern och SD är så pass marginella företeelser, annars skulle Sverige förvandlas till ett land för gråterskor.
Vi får se vilket förtroende regeringen kan inge i denna fråga...
Vindkraft är en viktig fråga för de flesta politiska partier och en stor utbyggnad av vindkraften skedde av Alliansen. Jag tycker därför inte att frågan om vindkraft är kopplad just till den nuvarande regeringen.
I Sorsele har Moderaterna, Kristdemokraterna, Centerpartiet och Vänsterpartiet för några dagar sedan beslutat sig för att bygga en vindkraftspark trots att en lokal folkomröstning sagt nej till mer vindkraft i Sorsele. Dessa partier väljer altså att nonchalera resultatet i folkomröstningen.
www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/trots-folkets-nej-klart-for-vindkraft-i-sorsele
Al Gore, miljödebattör och tidigare vicepresident i USA, kritiserar regeringen Löfven och ber Sverige att inte sälja Vattenfalls smutsiga brunkolsverksamhet:
www.svd.se/al-gore-sverige-sag-nej-till-brunkolsaffaren/om/vattenfall-saljer-tyska-brunkolen
Ok, och jag håller med (alla politiker utom V har en dålig politik när det gäller brunkol). Det är annars ganska många borgerliga debattörer som kritiserar regeringen för den Tyska brunkolen trots att de borgerliga partierna står för samma politik.
Och S bara ökar och ökar.
www.tv4.se/nyheterna/klipp/rekordl%C3%A5gt-st%C3%B6d-f%C3%B6r-kd-3427695
Den av regeringen utsedde rikspolischefen, Dan Eliasson, även känd som sångare i Bad Boo Band som gjorde låten "knulla i bangkok". har kommit med den listiga idéen att dela ut något slags "anti-taharrush"-armband som förmodligen kommer att göra lika mycket för kvinnors trygghet som vad dekaler på ambulanser/brandbilar med texten "kasta inte sten" skulle göra för blåljuspersonalens arbetsmiljö.
Jag gissar att en och annan sosse tappar lite förtroende för Stefan Löfven i och med denna intervju:
https://www.facebook.com/mobergsreflektioner/posts/1165305870156836
En socialdemokratisk statminister som menar att Alliansregeringen infört orättvisor för de svagaste grupperna men som själv vägrar försöka göra någonting åt dessa orättvisor med hänvisning till att "Lagt kort ligger".
Jag hakar på nihka´s kommentar. Tror du att det är många som anser att arbetslösa och sjuka också borde få göra jobbskatteavdraget? Anser du det?
Varför tror du att socialdemokrater skulle tappa förtroendet för Stefan Löfven? Socialdemokraterna var mycket tydliga före valet att de inte skulle göra ändringar av jobbskatteavdraget och vad har man då att bli besviken för?
Jag ska nog göra en tavla av denna bild och sätta upp på väggen hemma.