Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2020-01-06 18:21:23 följande:
    Den ska visst vara snäll, foglig och stark men samtidigt ha anor från conquistadorernas tid.

Är det månne så att Israel startat uppfödning av shirestridshästar.

Ganska passande i så fall, nuförtiden är det väl bara Israel och Ryssland som utvidgar sina territorier genom att lägga beslag på andras.

Företeelsen var rätt vanlig här också - på 1600-talet
    Klarar du av att hålla dig till ämnet? Det verkar inte så.
    Det är bara du som ska få lov att blanda in Israel i trådarna, trots att du själv gnällt när andra gjort samma sak.  
    Du var mer intressant på den tiden du lyckades hålla dig till trådämnena utan att sväva ut i tvättstugeäventyr, danskurser osv.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Mentat skrev 2020-01-06 19:06:21 följande:
    Inte helt korrekt. Sedan FN-stadgan antogs 1945 som ett medel att lösa konflikter mellan stater har åtminstone följande annekteringar de facto accepterats av omvärlden:
    1947 invaderade Indien furstendömet Junagadh, vars raja ville ansluta ladet till Pakistan, och annekterade det. 1948 invaderade Indien den självständiga staten Hyderabad och annekterade hela landet. 1951 angrep Kina det då självständiga Tibet och annekterade det. 1954 erövrade Indien de portugisiska enklaverna Dadar och Naga Haveli även om de formellt inte annekterades förrän 1961 1958 erövrade och annekterade Marocko enklaven Ifni, tidigare spansk 1961 angrep Indien övriga portugisiska områden på den Indiska halvön, Goa, Daman och Diu, och annekterade samtliga 1967 angreps Israel av sina grannar men slog tillbaka och erövrade mycket land. Det enda man annekterade var dock Golanhöjderna och östra Jerusalem (ett undantag vad gäller internationell acceptans) 1975-79 erövrade Marocko Västsahara och annekterade det. Den annekteringen är för all del inte allmänt erkänd men FN har aldrig kritiserat den, i bjärt kontrast till fallet Israel. Marocko har full kontroll över de ekonomiskt viktiga delarna av landet. 2014, Rysslands annektering av Krim. Den har lett till sanktioner mot Ryssland men ingen stat kommer att ingripa militärt för att kasta ut ryssarna, så som FN gjorde när Irak ville annektera Kuwait 1990. Tillkommer så Abchasien och Sydossetien, vilkas band till Moskva är mycket nära.
    Notabelt är att samtliga dessa annekteringar är resultatet av anfallskrig, med ett enda undantag: Israel.
    Det blir ju mycket roligare om man inte låtsas om att andra länder också annekterat områden. Bara Ryssland och Israel låter mycket tuffare, eller nåt. Utelämna att det i Israels fall skett i försvarskrig är också en bra idé.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2020-01-06 19:04:57 följande:
    Javisst, jag tog upp tråden, det vill säga ämnet shirestridshästar som du tydligen glömt att du ville diskutera.

Märkliga hästar, tydligen lika stora som de är snälla och fogliga.

I Sverige kan de säkert komma till användning i något skogsbruk som drivs efter mycket gamla metoder - men jag är inte säker på att de kommer till sin rätt i Israel eller i Ryssland.

Det var väl snarare bristen på syre på de höjder som ni självgoda riddare av den goda saken befinner er jag tänkte på, än egenskaperna för hästrasen. Nu fick du ju på något vis in Israel också, så du får väl gilla läget om tråden spårar i den riktingen.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2020-01-07 12:37:07 följande:
    Förmodligen för att för många högeraktivister dels har svårt att skilja mellan ämne och person dels har för vana att skapa öknamn på politiker. 

Tja, jag fick iofs ett inlägg där jag kallade en KD-potentat för Andaktusson borttaget - men det dräller ju t ex om benämningar som Röfven på vår statsminister.

Det skulle bli mycket att göra om alla dessa togs bort - eller också är det ingen som anmält den typen av inlägg, alternativt att man har olika måttstockar vid bedömningar.

Själv tycker jag Andaktusson var lite fyndigt medan Röfven bara är en signal på avsändarens emotionella och intellektuella status.
    Klart att du tycker att du själv är lite fyndig.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    nattuw skrev 2020-02-18 19:48:16 följande:
    Nej då, det har du redan klargjort i de inlägg där du kritiserat dina politiska motståndare för att de haft fräckheten att hjälpa en hemlös 88-åring.
    Förvånad
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-13 12:08:46 följande:

I Tyskland klassas SDs systerparti som extremistiskt och främlingsfientligt och den tyska säkerhetspolisen har partiet under särskild bevakning.

I Sverige gullar moderater, kristdemokrater och liberaler med den svenska motsvarigheten.

Och socialdemokraterna gullar med hitlers arvtagare i fatah...
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-13 12:25:04 följande:

Jag tror att du är rätt ensam om att anse att Fatah skulle vara hitlers arvtagare..

Vad skulle t.ex. moderaterna säga om att deras partiledare har gullat med Fatahs ledare om ditt påstående var sant?

Det är inte moderaterna som har ett parti som inte hållit val sedan 2006, och som torterar sina motståndare och vars ledare doktorerat i förintelseförnekelse, som kära systerparti.
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2021-04-13 14:16:38 följande:

Nåja, nu ska de ju snart hålla val igen. Påstår i alla fall systerpartiet.

Abu Mazen har ju som vana att utlysa val, för att sedan ställa in det i sista minuten med någon ursäkt.

Ska ju bli intressant att se om det blir något den här gången.

Jag röstade nyligen för fjärde gången på mindre än 2 år. Som vanligt blev det ingen tydlig vinnare...
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-13 16:04:52 följande:

Ja jag läste att det var lite stökigt och att den korruptionsmisstänkte Benjamin Netanyahu kan tvingas regera med ett islamistiskt parti som vågmästare.

Det var värst vad du låtsas vara insatt i Israelisk inrikespolitik...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?