SmalaSara skrev 2016-04-30 15:59:24 följande:
Ja -för de här sakerna motsäger ju varandra -Not.
Diskussionen har fö blivit helt sned. Rekapitulation:
Killbill frågar Tom om vad i hela friden någon kunnat gjort innan ht 2015.
Jag svarar att, detta och detta brukar föras fram.
Killbill tycks nöjd med svaret. Men du vill istället gå i polemik och hävda att det där stämmer inte. Till mig.
Om du tycker kritiken är felaktigt, Säg det till dem som officiellt kritiserar regeringen istället. Till exempel de som anmälde saken till KU. JAG har personligen inte fört fram kritik till vare sig denna regeringen eller den förra regeringen.
Personligen, tycker jag att det finns fog för viss kritik, men att det också finns goda skäl till att man handlade som man gjorde. Du tycker det helt saknas fog för kritik? Jaha, ja, ja. Du får ju tycka precis vad du vill.
Jepp. Jag tycker att när man påtalar "pulleffekter" så ska man inte hänvisa till situationer där nästa alla drar åt ett annat håll. Det är jag som personligen tycker det.
Ja, jag anser att man inte kan förutsäga och förbereda bort effekterna av 2,2,2,2,2,2,2,2,10, 2, 2, 2 - typ - i synnerhet situationen till stor del är resultatet av att andra EU-länder bryter mot de avtal de ingått i även om det i sin tur beror på att andra har skitit i att dela på ansvaret och istället dumpat det i knäet på de länder som utgör EUs yttre gräns.