Padirac skrev 2022-09-03 11:11:06 följande:
Har du kollat upp saken Digestive - eller slirar du på halvsanningar (igen)?
SA fick mailet och meddelade tetjänstemannen att det var totalt olämpligt.
Senare fick tjäntemannen en skriftlig varing meddelare SDs presstjänst.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/y61l3A/sd-tjansteman-uppmanar-till-firande-av-nazitysklands-anfall
"Sammy Almedal, kanslichef på Sverigedemokraternas riksdagskansli, var en av mottagarna och bekräftar mejlets äkthet.
? Jag har sett det och jag har meddelat medarbetaren att det var totalt olämpligt, och han har bett om ursäkt för det, säger Sammy Almedal.
Får det några konsekvenser?
? Det vet jag inte än.
Han beskriver dock händelsen som ?utagerad?.
? Medarbetaren har bett om ursäkt och lovat att inte upprepa det, säger Sammy Almedal.
Sverigedemokraternas pressavdelning uppgav senare under dagen att medarbetaren fått en skriftlig varning samt att den aktuella tjänstemannen också tidigare bjudit till fika på "märkliga vis", men då för att fira andra händelser, såsom att corona-pandemin var över."
Påståendet om att SAs som delat ut en varning pga ett förmodat vemod är ett nytt försök att förvrida vad som är sant och verkligt. Tjänstemannen har fått en varning av SD.
Så fortfarande gäller detta:
Det är kanske svårt att inse att det bristande omdömet helt och hållet handlar om att vilja fira Nazityskland anfall på Polen eller i det omvända fallet om att vilja fira offren för Nazitysklands anfall på Polen. En varning för det senare är sjukt..
Sjukt sjukt ..
Varningen berörde omdömet och visst brast omdömet kring vissa formuleringar, det är någonting som författaren själv reflekterar över i efterhand.
Det är du som glider på sanningen när du upprepat fäster varningen på viljan att fira högtiden.
Det enda som borde förknippas med
sjukligt är väl din reaktion när det vittras blod. En mans person och heder är på spel men det betyder skrämmande lite för dig. Ett resultat av flera, flera år av demonisering.