Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2019-12-18 14:31:37 följande:

Burrrn
    Du har mess!
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-12-18 20:09:08 följande:
    Hm, jag får känslan av att Padirac passerat eventuell epatraktorålder, så missunnsamheten kanske är lite feltänkt i hans fall. Svårstavat ord missunnsamGlad

I övrigt så handlar det nog om en "analys" där gängkriminaliteten påstås förbises av polisen på grund av i deras intensiva jakt på epatraktorerSkrattande
    Sorry, jag har en släng av dyslexi,
    är det OK att jag fortsätter skriva eller måste jag lära mig stava 100% korrekt utan att du rättar mig? 
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2019-12-26 20:46:39 följande:

När två bråkar med logik som Venndiagram kan befästa...

...jösses.

Som om mängden tjafs hjälper. :)

ja det är som förväntat
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2020-01-02 21:48:34 följande:
    Haha, har det gått så lång tid redan? :D

Det är helt fantastiskt hur bitna en del är av hån, häckel och förnedring. Snacka skit om någons utbildning ett ~halvår i sträck, helt makalöst!? ;P

Och sanktionerat av sitt lilla entourage, såklart. Folk som inte är sena med att sätta sig själva i det vita elfenbenstornet. Konstigt att folk tröttnar... eller inte.

Det enda fina med dagens regering och med politikens situation i stort, är att sådant här separeras från håret som löss när det vattenkammas som mest intensivt. Snart representeras hela etablissemanget av hån, häckel och förnedring - för att det i större och större utsträckning bara finns sådant folk kvar i det.

Aja, jag vill iallafall bara vidare och förbi. Vad sägs om det? :)
    Gärna för mig, det finns mycket annnat att diskutera som känns betydligt viktigare än %-räkning. Men vill man dra fokus från mer anelägna saker så ligger det så klart i Shirehästriddarnas intresse att det förblir på den nivån.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2020-01-03 10:41:48 följande:
    Jo, jag har mycket att upptäcka där även efter ett par års aktivitet. :) Och visst är det frivilligt att besöka träskmarker i Flashbacks forum medan man blir besparad från sådant som gärna frodas här och om man inte hamrar på anmälnings-knappen konstant.
    Jag har periodvis hittat mycket stöd och fått hjälp i delforum på Flashback, känt mig bekväm med att diskutera svåra personliga saker med vetskapen att ingen tillåts håna eller nedvärdera. När jag sökt liknande i delforum här så har jag blivit mörkrädd, aldrig att jag skulle kunna skriva liknande saker här.

Däremot håller jag mig ifrån vissa Flashbacks delforum, smutsen som sprids där gär mig illamående. Men det är såklart ett eget val att delta eller avstå.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2020-01-03 10:17:11 följande:
    Avkrimininalisera, inte legalisera. Det är nog för svårt för de
    vänsterblivna hjonen att förstå skillnaden. Tycker man att en narkotikapolitik som medfört att landet har näst högst narkotikarelaterad dödlighet i EU är bra, så har man nog inte förstått någonting av resonemanget överhuvudtaget.
    Det är väldigt lätt hatt hamna i ett missbruk via partyknarkande, ett par studiekamrater gick tyvätt under pga droger. Samma med en vän till ett syskonbarn, vågade inte söka hjälp pga risken att bli straffad, stigmat av att vara stämplad som kriminell pga missbruk gjorde att hon gick under.

Det är inga lätta saker, och det finns ingen universallösning, men att vara öppen för att diskutera, som Ebba Busch Thor, innebär inte att man är för en legalisering.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2020-01-03 11:15:05 följande:
    Jo, det ligger mycket i det. Lite dumt att jag rycks med men man är inte alltid så bra som man kunde vara. Nu går det dock att släppa saken med en känsla av rättvisa, det tog bara en månad att hamna där. :P
    Jo, det kan vara lätt att ryckas med ibland, jag är inget föredöme, jag heller.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2020-01-03 11:27:08 följande:
    smile4.gif tragiskt... det är såklart omöjligt för dig att veta, men hade det kanske kunnat sluta på annat vis om de hade sluppit bli stämplade som kriminella?
    Troligtvis inte för studiekamraterna...
    Men för syskonbarnets väninna, kanske? Rädd för att mista körkort och jobb pga att bli stämplad som krminell, undvek att söka hjälp i det längsta. Såg ingen utväg tillslut. Gråter

Det är så lätt att trilla dit, Jag själv var nära en period i ungsomsåren, självmedicinerade med alkohol, inga mängder, men lite varje dag dövade ångesten. Jag kunde lägga ner pga att jag fann andra sätt, många andra kan det inte. De ska inte hånas och kallas "snorungar". Kräks
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2020-01-03 13:32:18 följande:
    Det ena har ju ingenting med det andra att göra. Men, men... att påstå att man daltar med missbrukare om man inte bemöter dem med en nedvärderande attityd är väl bara en av dina fantastiska sidor.

Tvivlar dock på att du kan tillskriva >>sossar<< en sådan inställning i stort.

Nedvärdera människor i sjukdomstillstånd, haha... det är skön solidaritet det. :)
    Nej, det är faktiskt inget typsiskt för socialdemokrater, jag har faktiskt (!) träffat många som är empatiska och kan visa verklig medkänsla med människor med missbruksproblematik. Vill snarre påstå att det som visas i tråden är ett undantag.
    Stolt Sionist.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2020-01-06 09:39:34 följande:
    Ja, visst var det läge att skoja bort saken...

...i vanlig ordning ska folk och öden förminskas när sosse-adeln känner sig förmer.

Gott så ältaren. Tänk att det är så synd om dig att du behöver leta flera år tillbaka bland Familjelivs händelser och ta upp andras olycka här för att ha - i ditt tycke - någonting att säga.

Jag tolkar det som att du inte har någonting att säga, ungefär som S i stort.
    Shirehästriddarna vill ju ha det på det här viset.
    Stolt Sionist.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?