Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2020-01-01 23:59:46 följande:
    1. 75% av lägenheterna vill inte ha reklamblad.

2. 25% av lägenheterna vill ha samhällsinformation.

3. Däremellan finns övriga lägenheter om 50%.

Det finns totalt 100 lägenheter i den här byggnaden. Ingen lägenhet ska ha fler än en tidning och/eller ett reklamblad.

Hur många enheter med samhällsinformation respektive antal reklamblad ska du ta med dig - för att varken bära för många eller för få av någotdera, utan det exakta antalet som behövs?

Säg till när du har lyckats räkna ut svaret. Lycka till nu FDFMGA! :)
    Jag skulle nog inte åta mig ett uppdrag om den som gav instruktionerna hade ett så torfligt språk.

Jag skulle åtminstone be hen göra om instruktionen.

Fråga om hen verkligen tror att att det är lägenheterna som vill ha samhällsinformation och så skulle jag fråga hen varför hen krånglar till det och lägger till ett styltliknande däremellan. Slutligen skulle jag påpeka att hen inte ska göra cirklar om hen inte förstår skillnaden mellan äpplen och päron.

Därefter skulle jag förmodligen skicka iväg hen med 25 blad av vardera sorten. tja såvida hen inte fastnat i ett cirkelresonemang förstås.Skrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-02 22:31:24 följande:
    Haha, så gulligt då. :D Själv läser jag DN för att inte säga det mesta. Varvet runt minst tre gånger om dagen!

Aja, blev du vattenkammad nog av Richard Swarts? :) Han kanske svarar på korrespondens om danskurser... va inte blyg, man ser ju hur han sträcker ut en famn åt det förmenta folket.

Kanske har han tips på hur man hånar, häcklar och förnedrar! - även om jag tror att du får vara den som lär i det avseendet. ^___^
    Nja, jag har aldrig träffat honom, så jag vet inte om han brukar extraknäcka i vattenkamningsbranschen.

I vilket fall så kan det finnas goda skäl för dig att försöka bli lite mer hårdhudad, och då inte enbart för vattenkamningens skull.

Ett tips. Uppskatta det stöd du får från Man och Nöjd och hens följare - och se det som att dina ord och cirklar är som spjutspetsar eller bumeranger som slungas mot hånvänstern och punkterar eller slår deras påståenden till marken.

Själv skulle jag aldrig fästa något avseende vid vad personer jag klassar som skrikhöger skriver här i och med att jag uppfattar gänget som oförmögna till såväl sans som vett.

Det där reklamutdelningen du skrev om. Kom du fram till något annat än 25 + 25 efter att du cirklat runt lite, i så fall ahr du blandat äpplen och päron igenSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-02 22:49:54 följande:
    Det är knappast mer styltor på >>däremellan<< här som på din dumtolkning i övrigt.

Men vad bra att du har lyckats räkna rätt även om mina formuleringar inte var perfekta. :)

Varför då så svårt med Kverulant67:s exempel? - för att du uppenbarligen inte vill, helt enkelt. För både här som där finns samma så kallade >>päron<< med och svaret kan ställas upp exakt likadant i båda fallen...

Tänk vilka längder du går för att håna, häckla och förnedra. Och en längd kan tillskrivas denna skylt: att tolka fel med vilja.

Du förstod aldrig att du skulle straffa ut din egen sak genom att knäcka tankenöten va? :D Jag hade velat möta dig i schack, hehe...
    Jag har - eftersom du inte bett om det aldrig kontrollerat matematiken i dina cirklar.

I första hand är det säkert språket som ställer till det för dig.

I Man och nöjds exempel så ogillar 75 procent SD medan 50 procent inte ogillar SD. Dessa är de enda faktorer/mängder du behöver ta med för att konstatera att Man och nöjd producerade ett liknande matematiskt missfoster som den gången hen blickade in i framtiden, extrapolerade SD:s tillväxt och förkunnade att de skulle få 150 procent av rösterna i ett kommande val.

Nåja, kan man tro att någon ska få nobelpris i tåg så kan man säkert ånga på med 150 procent också.

Likheterna med ditt exempel är så små att jag inte ens förstod att det var jämförelsen du for efter. I ditt exempel kan man utesluta däremellan medan man i Man och nöjds matematiska fyrverkeri kan utesluta äpplena (sossarna) i och med att dessa redan finns medräknade i de andra båda grupperna.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2020-01-02 23:50:38 följande:
    Jag har - eftersom du inte bett om det aldrig kontrollerat matematiken i dina cirklar.

I Man och nöjds exempel så ogillar 75 procent SD medan 50 procent inte ogillar SD. Dessa är de enda faktorer/mängder du behöver ta med för att konstatera att Man och nöjd producerade ett liknande matematiskt missfoster som den gången hen blickade in i framtiden, extrapolerade SD:s tillväxt och förkunnade att de skulle få 150 procent av rösterna i ett kommande val.

Nåja, kan man tro att någon ska få nobelpris i tåg så kan man säkert ånga på med 150 procent också.

Likheterna med ditt exempel är så små att jag inte ens förstod att det var jämförelsen du for efter. I ditt exempel kan man utesluta däremellan medan man i Man och nöjds matematiska fyrverkeri kan utesluta äpplena (sossarna) i och med att dessa redan finns medräknade i de andra båda grupperna.
    Min gissning är att Man och nöjd kom på sitt misstag - men att hen i likhet med många andra nyhögeraktivister är oförmögen till att kläcka ur sig ett  förlösande "Aj fan! Det blev visst fel. Mea culpaGlad

Och nu är det bara hens följare som envisas med att 50 + 75 = 100.

Just oförmögenheten att skratta åt sig själv tycks vara kännetecknande för den nyauktoritära rörelsen, liksom för fanatiker av alla de slag.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2020-01-02 23:50:38 följande:

Och där ser man. Mea culpaSkrattande

Sossarna finns knappast medräknade i 50-gruppen ogillar S, inte i någon större utsträckning åtminstone. 

Däremot så skulle det egentligen finnas ytterligare en cirkel i cirkulerandet kring Man och nöjds exempel, nämligen sossar som gillar SDSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-02 23:22:53 följande:
    Klart att det är folk som ska stå ut med och rätta sig efter det förmenta folkets toxiska debattmiljö! - det kan en ju tänka sig till.

Varför göra någonting bättre när man kan göra det sämre, eller hur? :) Det kanske borde bli socialdemokratins slogan inför kommande val, rent utav
    FDFMGA skrev 2020-01-02 22:50:48 följande:

Ett tips. Uppskatta det stöd du får från Man och Nöjd och hens följare - och se det som att dina ord och cirklar är som spjutspetsar eller bumeranger som slungas mot hånvänstern och punkterar eller slår deras påståenden till marken.

Jag bryr mig inte om någon >>Man och Möjd<< och undrar om jag ens var aktiv i dessa delar av forumen samtidigt som denna skribent. Jag var smått aktiv samtidigt >>Suffering<< men det var ingen jag brydde mig om eller lade på minnet som så...

...dessa skribenter är eran fixering, inte min. :)Nejdå, det är helt rätt - med så kallat >>päron<< och allt! :D

(100 - 75) som inte gillar SD eller då 25% som gillar SD + 25% som gillar S + övriga 50% däremellan som varken gillar SD eller S.

(100 - 75) som inte vill ha reklam eller då 25% som vill ha reklam + 25% som vill ha samhällsinformation + övriga 50% däremellan som varken vill ha reklam eller samhällsinformation.

Same, same... ;)

Och helt korrekt räknat, FDFMGA. Allt som behövdes var bara lite motivation - sedan kunde du blanda äpplen med så kallade päron som rena mästaren på fruktsallad. ;D
    Du kommer aldrig att lära dig matetmatik om du inte lär dig sambandet mellan matten och svenska språket.

Angående debattmiljö så är det ett problem för nyradikala att de sällan kan se den egna aktiviteten ur den aspekten. 
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 07:47:46 följande:
    Du får det att låta som en spådom. :) Är det i tesump som du ser detta i?

Haha, ja, för jag har ju hånat, häcklat och förnedrat någon på exempelvis en punkt, systematiskt, i ungefär ett halvår. :D Annars kan du behålla dina tankar för dig själv och Richard Swarts - då jag varken är radikal, tillhör någon radikal grupp och för att radikalism inte har med någonting att göra.

Men det tänker såklart inte djurplågare på. Ser du vad jag gjorde nu? ;P Du kommer aldrig att lära dig att diskutera hederligt om du inte lär dig sambandet med moral. Ser du vad jag gjorde igen? ;P

Toxisk debattmiljö men det är ju så ni verkar trivas. :)
    Jag skulle nog inte likna dina svårigheter att förstå däremellan eller varför Man och nöjds exempel är orimligt vid tesump.

Däremot har jag noterat att många inom "skriker kränkt"-högern har en tendens att utgå från egna erfarenheter när de hamnar i affekt och tar till personangrepp.

Det är inte särskilt långe sen en tuting påstod att jag satt i min knarkarkvart med mina kanyler när hen tappadde fattningen.

Jaha, tänkte jag ...

Ta det lugnt med djuren nu. Tänk på att de är rätt oskyldiga eller om du så vill "Guds skapelser" som högerradikalen Ebba skulle kunna säga.

">

• FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 08:25:39 följande:
    Jag har inga svårigheter heter med detta ord utan jag påpekar enbart att objekten/subjekten inte behöver vara väsensskilda, att det kan finnas en gemensam nämnare mellan dem. Vilket räcker för min sak att påpeka...

Ja, det var symbolspråk för ditt behov av att håna, häckla och förnedra särskilt utvalda meningsmotståndare, om inte alla i ett svep. Varken mer eller mindre. Fick du din morgonfix nu när du subtilt har kallat mig för >>tuting<< och >>radikal<< eller känner du att du behöver håna och häckla min utbildning också? - du kan liksom inte låta bli sådant där, lika nödvändigt för dig som en annans morgonkaffe.

Haha, så Ebba Busch Thor är >>högerradikal<<? :D Aja, då förstår jag hur du använder ordet... men undrar vad du har sparar för ord/prefix/suffix åt exempelvis NMR?

Det är bekymmersamt att vi har radikaler i riksdagen, FDFMGA. Jag resonerar ju med vissa delar av den konservativa mentaliteten av en anledning. :) Hellre socialt hållbart än snabbt för visioners skull, helt enkelt.
    Visst har du stora svårigheter att förstå hur matematiken förhåller sig till språket och dessvärre tycks du också sakna motivation att förstå varför Man och nöjds exempel är orimligt.

Egentligen är det så enkelt. Det finns ett språkligt/matematiskt villkor för gruppen däremellan, samtliga dessa dryga 50 procent "ogillar inte SD". Att samtliga heller inte gillar S är irrelevant och bara en del av Man och nöjds ogenomtänka påstående.

Hen börjar ju med att definiera att 75 procent av befolkningen ogillar SD, därefter bryter han ut 25 procent från gruppen och ändrar sort på denna grupp.

Det är säkert det senare som ställer till det för nyhögerns ingenjörstrupper här på FL och får dem att irra runt i matematiska cirklar. Man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att nyhögern anammat talesättet "tänk efter före"Skrattande

För formens skull kanske jag bör tillägga att alla högerdebattörer på FL naaturligtvis inte irrar omkring i tomme, det finns åtskilliga personer här på FL som verkar stå till höger som är som folk är mest - men av någon anledning deltar de sällan i den här sortens diskussioner.

Jag kan ju tänka mig hur jag skulle reagera om samtliga av de få vänsterdebattörer som finns på FL skulle visa sig vara resistenta mot språk- och matematikförståelse. Tack och lov är det inte såSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 09:16:10 följande:
    Nej, att mängden >>övriga 50%<< skulle ha elementet >>ogillar inte SD<< är ett logiskt felslut - vilket ett Venndiagram kan intyga. Men du är fri att hävda motsatsen in absurdum. Jag svarar bara med en bild på ett Venndiagram som motbevisar dig - då det här börjar bli tröttsamt. :)

Övrigt ger jag ett: Ait - med tillhörande ögonhimlande.
    Mm, jag har noterat att radikaliserade ofta får för sig att man antingen gillar eller också ogillar något.

Så kan det möjligen förefalla i den sortens dans men i verkligheten är det inte så.

Har du definierat att exempelvis 33 procent ogillar danskurser så är det inte så att 67 procent gillar danskurser. Det enda man kan veta är att 67 procent inte ogillar dem, många har nog inte så starka känslor inför danskurser att de ogillar eller gillar dem.

Den distinktionen är oerhört viktig för oss som inte har för vana att dela in världen i ont och gott, svart eller vitt - medan alla nyanser tycks gå radikaliserade värdshus förbi.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2020-01-03 09:46:27 följande:
    Haha, jag visste väl att föregående fix inte var stark nog. :) Känns allt som det ska nu när du har hånat och häcklat min utbildning också?
    Fix.

Är inte det knarkarslang för en spruta med narkotika.

Mycket sånt från skrikhögern, det var inte längesen någon tuting påstod att jag satt i min knarkarkvart med mina kanyler.

Efter vad jag har förstått vill både Ebba och Hanif legalisera narkotikmissbruk.

Själv är jag mer inne på Löfvens linje - alltså att det är flummissbrukarna som göder gängkriminaliteten. Här där jag bor så stöter jag ofta på små klungor av narkotikamissbrukare som häckar på bänkar eller buskar när jag är ute med hunden.

Trist utveckling.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?