Digestive skrev 2020-01-03 08:25:39 följande:
Jag har inga svårigheter heter med detta ord utan jag påpekar enbart att objekten/subjekten inte behöver vara väsensskilda, att det kan finnas en gemensam nämnare mellan dem. Vilket räcker för min sak att påpeka...
Ja, det var symbolspråk för ditt behov av att håna, häckla och förnedra särskilt utvalda meningsmotståndare, om inte alla i ett svep. Varken mer eller mindre. Fick du din morgonfix nu när du subtilt har kallat mig för >>tuting<< och >>radikal<< eller känner du att du behöver håna och häckla min utbildning också? - du kan liksom inte låta bli sådant där, lika nödvändigt för dig som en annans morgonkaffe.
Haha, så Ebba Busch Thor är >>högerradikal<<? :D Aja, då förstår jag hur du använder ordet... men undrar vad du har sparar för ord/prefix/suffix åt exempelvis NMR?
Det är bekymmersamt att vi har radikaler i riksdagen, FDFMGA. Jag resonerar ju med vissa delar av den konservativa mentaliteten av en anledning. :) Hellre socialt hållbart än snabbt för visioners skull, helt enkelt.
Visst har du stora svårigheter att förstå hur matematiken förhåller sig till språket och dessvärre tycks du också sakna motivation att förstå varför Man och nöjds exempel är orimligt.
Egentligen är det så enkelt. Det finns ett språkligt/matematiskt villkor för gruppen däremellan, samtliga dessa dryga 50 procent "ogillar inte SD". Att samtliga heller inte gillar S är irrelevant och bara en del av Man och nöjds ogenomtänka påstående.
Hen börjar ju med att definiera att 75 procent av befolkningen ogillar SD, därefter bryter han ut 25 procent från gruppen och ändrar sort på denna grupp.
Det är säkert det senare som ställer till det för nyhögerns ingenjörstrupper här på FL och får dem att irra runt i matematiska cirklar. Man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att nyhögern anammat talesättet "tänk efter före"
För formens skull kanske jag bör tillägga att alla högerdebattörer på FL naaturligtvis inte irrar omkring i tomme, det finns åtskilliga personer här på FL som verkar stå till höger som är som folk är mest - men av någon anledning deltar de sällan i den här sortens diskussioner.
Jag kan ju tänka mig hur jag skulle reagera om samtliga av de få vänsterdebattörer som finns på FL skulle visa sig vara resistenta mot språk- och matematikförståelse. Tack och lov är det inte så