Har du förtroende för regeringen?
Det finns fortfarande ingen som helst politik i verket när man hälsar på en reporter eller hälsar överhuvudtaget.
Det är vackert att även du ställer dig bakom fördomarnas leva och låta vara. När det passar så verkar det smaka riktigt bra.
Vad jag försöker förklara för dig, är inte mina personliga åsikter, utan hur det funger i verkligheten för politiker.
Ska du företräda ett politiskt parti, så måste du göra det på ett sätt som gynnar partiets politik, och då får mycket av den egna identiteten stryka på foten.
Längre än så har vi inte kommit i Sverige, och ännu mindre vad gäller andra delar av Världen.
Jag förstår inte varför du tjurar till på det jag säger, det är ju den verklighet som politiker befinner sig i, och måste agera efter.
Det har inget att göra med vad du eller jag tycker, utan om att agera så att det parti man representerar inte skadas, eller mister möjligheter att framföra sin politik..., du ser väl själv hur illa det går om man avviker från det.
Det är ingen idé att slåss mot väderkvarnar, det leder alltid till ett nederlag.
Och när nu Världen ser ut som den gör, då är det ett måste att agera efter det, förändra får vi göra på annat sätt.