Har du förtroende för regeringen?
FDFMGA skrev 2019-12-19 14:50:45 följande:
Javisst, jag har visserligen besvarat frågan säkert 20 gånger här i tråden.Det är framförallt när det kommer till skillnaden mellan antingen eller som nyhögerrns epatraktorrmatte fastnar i diket och slirar omkring utan förmåga att kunna ta sig upp.
75 procent ogillar SD enligt det orimligat okunniga exemplet medan drygt 50 procent inte gör detta.
Jag förstår att flummatten vill exkludera 25 procent sossar från de 50 procenten men inte från de 75 som påstås ogilla SD.
Matte kan säkert vara en lek, men det är inte en lek där man bestämmer reglerna själv.
Exemplet och debatten kring detta avspeglar två saker, nyhögerns omörmåga att tänka en tanke färdig, det vill säga att föra ett korrekt resonemang från början till slut samt gnällmentaliteten.
Hade det varit jag som konstruerat en matematiskt skvader så hade jag skrattat år min miss och låtit andraa skratta en stund - inte härsknat till som en gammal getabock.
Samtliga bland de 50 procenten har två egenskaper - de ogillar inte SD och de gillar inte S. Det gäller alltså alla och 50 + 75 är 125.
Varför inte - om du nu inte tror på mina mattekunskaper, fråga någon du litar på - föraslagsvis inte någon som tillhör nyhögern. Där tycks de mest elementära mattekunskaper vara satta på undantag.
Det är framförallt när det kommer till skillnaden mellan antingen eller och både och som nyhögerrns epatraktorrmatte fastnar i diket och slirar omkring utan förmåga att kunna ta sig upp.