Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-12-08 23:45:45 följande:
    Jag vet. :)

Så sant så!

Aha, den där gröna är det den där E-primern som försvunnit från din sidfot?
  • FDFMGA
    ErikaMor skrev 2019-12-08 14:54:52 följande:

Tack Digistive, imponerande att du orkar och att du finner lust.

Härligt roande att se när desperationen lyser igenom då den högljudde inte längre finner argument och så tydligt blir ägd. 

Nej, jag har inte förtroende för regeringen vilket också tydligt framgår av rösterna i tråden.
    Vare sig i tråden eller bland befolkningen verkar regeringen något vidare förtroende. Men det verkar några särskilt högljudda individer inte känna till trots att de försöker framställa sig själva som både pålästa, studerade och intelligenta. Hur kan de ha missat detta?
    Resultatet i tråden visar att 92% INTE har förtroende för regeringen!

Gulligt av dig att alltid ha ett vänligt ord till övers för dina följare.

Har du räkning på hur många gånger du röstat i tråden?

Minns du Suffering som blev så i gasen när RFSL ordnade en öppen omröstning att hen fick SD att bli största parti bland bögar.

Nåja, det var då det. Numer framträder ju hen som allmänborgerlig med tesen att man måste kunna samarbeta med SD annars är det demokraturTomte
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-12-09 19:15:27 följande:
    Ja, det var på den tiden SD bara hade 12%, och knappt några kvinnor alls men fick 40% i FL-omröstningstrådarna av de ammande mammorna
    Bara 40 procent.

Med den exponentiella tillströmningen av anhängare till SD kommer det snart att vara 125 procent av de ammande kvinnorna som röstar på SDSkrattande

För övrigt så såg jag att det bildats en svensk avnämare till kvinnoinskränkande hederskultur."skampatrullen". Det kamske var skampatrullen son var i farten på den där öppna förskolan där mammorna blev strängt tillsagda om att de inte ska fläka ut sig och amma hursomhelst på förskolan.

Jag kommer osökt att tänka på några FL-tyckare som borde platsa i Skampatrullen.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-12-10 12:40:14 följande:

Nu är det bara 22 dagar kvar till regeringen fixat EU's lägsta arbetslöshet.

Jag tror de har övergett den målsättningen sedan länge - och snarare fokuserar på att vi ska ha EU:s högsta sysselsättningsgrad.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-12 10:59:22 följande:
    FDFMGA skrev 2019-12-12 10:39:39 följande:

Javisst.

Ta fram ditt inlägg igen i rätt tråd så ska jag förklara.

Svårare än så är det inte

Här kommer inlägget:Klara. Färdiga. Gå! :)
    Mm, jag gissar att det är mängderna som leder fel, alltså att ni tar med S i uträkningen.

Vad det står är att 75 procent av befolkningen inte gillar SD.

75 procent är 75 procent. 

Utöver detta så finns det i exemplet en angivelse om dryga 50 procent. Den delen av befolkningen ogillar inte SD.

Det blir minst 125 procent av befolkningen som antingen ogillar SD eller också inte ogillar dem.

Alltså, felet är att Kverulant blandade äpplen och päron i en beräkning där resultatet redovisades som enbart äpplen.

Testa gärna med olika färger på kulramen och låt bli att blanda färgerna.

Lycka till!
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-12 12:03:39 följande:
    Då har du helt uppenbart både räknat och förstått fel. :)

Varför skulle dessa 50% överhuvudtaget hänvisa till andelen som gillar SD när denna andel redan är medräknad i huvudet - i och med utgångspunkten >>75% av befolkningen gillar inte SD<<?

Står det >>75% av befolkningen gillar inte SD<< så säger det sig självt att resterande 25% är andelen som gillar SD.

Det säger dig verkligen ingenting att uträkningen 75 - 25 = 50 råkar passa som hand i handske BÅDE matematiskt och kronologiskt i Kverulant67:s inlägg?
    Du kanske lättare förstår om du är noggrann med kulramen och delar upp den alternativa matematiken i tre delmängder. Se längst ner och använd gärna tre olika rader på kulramen.

I den första raden så tar du sju och en halv kula som betecknar andelen svenskar som ogillar SD. 75 av 100 kan man uttrycka som procent och då blir det 75 procent.

Därefter har vi raden som anger hur stor andel som gillar S, den raden säger ingenting om SD. Ta 2,5 kula - men du behöver inte vara orolig, du kommer inte att behöva använda raden, såvida du inte vill blanda äpplen och päron.

Slutligen har vi tredje raden som omfattar de som utgör motsatserna till rad ett och rad två och det ska tydligen vara drygt 50 procent av befolkningen. För dessa ska två kriterier gälla, de ogillar inte SD men gillar heller inte S. Hör tar du minst fem kulor.

Därefter kan du lägga ihop kulorna i rad 1 och rad 3. Om du tycker det är svårt så kan du ju be om hjälp, men det blir alltså 7,5 + 5 (minst)
    .

Eventuella socialdemokrater som inte ogillar SD ingår för övrigt inte i exemplet, men det lär ju vara relativt få av dessa som inte behärskar mellanstadiematte och detta tycks ju vara en förutsättning.

Har du ingen på den där kursen du går som har grundskolematten i färskt minne, jag gissar att det låser sig för dig när du diskuterar med folk här som du på goda grunder kan misstänka inte har alltför höga tankar om din förmåga.

Och så tackar jag alla gudar som finns och alla som inte finns för att jag aldrig fick för mig att bli mattelärare.Skrattande

--------------------------
    Ca 75% av befolkningen gillar inte SD

,ca 25% gillar S

Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
  • FDFMGA
    Kverulant67 skrev 2019-12-12 13:03:41 följande:
    Jag vet inte om du spelar eller vad det är....

Var det stod att det 75% inte gillade SD? Se här!
    För att berätta något för dej som du inte verkar fatta! Ca 75% av befolkningen gillar inte SD, ca 25% gillar S..... Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
    Ser att du också hade svarat.

Du kanske kan läsa mitt svar till Digestive.

Felet du gör är att du räknar med olika mängder, du kan inte subtrahera 75-25, du blandar äpplen och päron utan att förstå det.

Det finns en del som är riktigt duktiga på matte här på FL. Om du tvivlar på mig kan du ju ställa frågan till dem genom att skapa en mattetråd.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-12 18:25:20 följande:
    FDFMGA ska bjuda på middag! ^___^

75% av gästerna gillar inte kött. Av dessa så gillar 25 procentenheter sojaprodukter medan resterande gillar VARKEN kött eller sojaprodukter.

FDFMGA bjuder 25% på kött och resterande 75% på sojaprodukter - då han inte vill blanda sina äpplen med sina päron.

Haha... :D
    Vi brukar sällan ha dans till våra middagar, inte ens om de inbjudna valsar omkring i tillvaron.

Däremot skulle vi väl kunna ordna så att de mindre barnen får repetera mellanstadiematten vid någon tillställning.

Kunskap är ju den bästa metoden att hålla högerpopulismen på avståndSkrattande
  • FDFMGA
    Kverulant67 skrev 2019-12-13 09:45:04 följande:
    Nej det är väl lurigt för den obildade när man har med en negation i en uppräkning....
    Något jag har noterat är den tydliga tendensen att de nätsatelliter som kretsar kring SD blir allt ljussvagare, ibland måste man nog ta till det starkaste av teleskop för att överhuvudtaget kunna observera eventuell tankeverksamhet, självklart finns det som alltid några klart lysande undanttag, men tendensen är tydlig.

Jag tror att det kan vara lättare att förkovra sig inom mellanstadiematten om man släpper SD-sargen och byter ut SD och S mot äpplen och päron.

75 procent ogillar äpplen

25 procent gillar päron

Mellan dess två mängder återfinns drygt 50 procent, alltså sådana som vare sig ogillar äpplen eller gillar päron.

Då kan man enkelt addera äppelhatarna med de som inte avskyr äpplen, det vill säga 75 procent och 50 procent vilket gör 125 procent.

Alltså enligt din beräkning har minst 125 procent av svenskarna synpunkter på äpplen.

Själv anser jag att den accelererande kunskapsförflackningen förmodligen är högerpopulismens mest kännetecknande drag.

För övrigt borde det inte vara särskilt svårt att fråga någon mattelärare på mellanstadiet, de har ju erfarenhet av att förklara så att alla ska förstå.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-13 14:31:07 följande:
    Som sagt redan från början så verkar du inte förstå när du ska subtrahera eller addera. :P

Att addera 50% som du har extraherat ur 75% med samma/ursprungliga 75% är givetvis fel - då har du i praktiken räknat samma människor två gånger.

Jösses vad mat du hade fått laga på din middagsbjudning. :D

Du får tänka på att gästerna som varken gillar äpplen eller päron (50%) har en GEMENSAM NÄMNARE med gästerna som inte gillar äpplen (75%) - smaken!

Med det i åtanke så slipper du en massa matsvinn. ^___^
    Det är nog bättre att du presenterar exemplet för en lärare på låg- eller mellanstadiet, de har nog den pedagogiska låga som krävs för att inte brista ut i skratt och ett tålamod som inte är av denna jorden.

Jag förstår att du inte driver med mig utan verkligen inte förstår skillnaden mellan olika mängder.

En utgångspunkt skulle iofs kunna var aatt populationen äppelpäron är 100 procent, så långt tror jag att du är med.

75 procent av äppelpäronen ogillar apelsiner medan 25 procent av äppelpäronen gillar bananer. Det senare eär oväsentligt i sammanhanget eftersom det inte säger något om äppelpäronens inställning till apelsiner.

Däremot får vi också reda på att minst 50 procent av äppelpäronen inte tillhör någon av dessa två kategorier, utan befinner sig mittemellan.

Be gärna läraren rita två mängder, 50 och 75 procent.

eller för att ta det så här. Det är inte sant att 2 lyktstolpar + en foliepaarbol är lika med 3 SD-svansareSkrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?