FDFMGA skrev 2016-04-15 11:03:19 följande:
fast jag anser att jag håller mig till ämnet - socialdemokrati.
Eftersom du vid ett flertal tillfällen skrivit att du är socialdemokrat så finner jag din personliga variant av socialdemokrati intressant. Googla gärna på syltrygg och kulturmarxism så kommer du att finna att uttrycken är extremt ovanliga bland socialdemokrater medan de är frekventa inom vissa andra politiska inriktningar.
Regeringen. Till att börja med kan de sparka ut Kaplan men sen. Tidigare ansåg jag att en regering bestående av S, MP och FP vore utmärkt, men det var före valet, inte idag då jag är benägen att tycka att MP skulle göra sig bäst i opposition, inte minst för partiets egen skull. jag misstänker att de snart har kompromissat bort sin själ.
Ja, jag skulle vilja ha en ren S-regering, det skulle innebära möjligheter till breda politiska överenskommelser.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Spekulationer kring mina ordval har ingenting med ämnet "har du förtroende för regeringen" att göra.
Jag tror och hoppas att Kaplan byts ut snart. Sen finns det några till som inte alls fungerar som jag skulle önska: Gabriel Wikström, Åsa Regner, Alice BK till exempel. Särskilt den sistnämnda. Förstår inte alls det valet.
S+ M är inget för dig då? Bara S låter vääääldigt instabilt i dagsläget, även om jag självklart skulle föredra det.
Sen får du tro vad fasen du vill, men jag återupprepar: jag tror att S största chans 2018 är att alliansen splittras pga oenighet om SD. Det är vad jag skrev från början och det är vad jag fortfarande tror. Jag hoppas att krafter inom M och KD ska driva på för samarbete med SD, något som C eller L aldrig skulle kunna gå med på - och därmed kraftigt försvaga allianssamarbetet. Några andra möjligheter för S kan jag inte se i dagsläget. Saker kan visserligen förändras men som det ser ut idag finns inte det.