Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Har du förtroende för regeringen?

klyban skrev 2022-05-10 16:35:55 följande:

Jag förstår din upprördhet, men problemet är att det går itne bortse ifron hennes flört med UT och vit makt med den bilden.
    Du pratar om en helt annan moder svea än den, och det tycker du är jobbigt är så tydligt har vi insett.

HAHA, det är just pga dessa 27år jag vet det är en vit makt ikon, och jag var med från början och se detta, att du ska låtsas bort historien.
    Det funkar inte som du förstår, därför avslutar du med ad hominem om hoppet ingen skulle märka det.
    Men vi märkte.

Vore det en flört med Ultima Thule så vore det en fördel om bilderna överhuvudtaget liknade varandra - istället är det två olika skildringar av Moder Svea.

Naww, så du kan inte hantera att folk tillskriver dig massa saker särskilt bra. Då kanske du ska sluta göra sådant själv?

Vi har nu en lång röd tråd av svår Ebba Busch fixering som säkerligen når ända fram till valurnan i höst.
  • Digestive
    nattuw skrev 2022-05-10 16:42:37 följande:
    Vad Ultima thule har med förtroendet för regeringen att göra vet jag inte men det tycks som du och Patrik Asplund inte är av samma åsikt.

Enligt Patrik Asplund (Författare till "Med hatets som drivkraft", skinnskalle, fotbollshuligan, medlem i NMR, medlem i vikt-makt bandet "Midgårds söner") som med sin bakgrund antagligen har en bättre inblick än de flesta på detta forum så var Ultima thule aldrig en del av "rörelsen".

Men tack vare mediedrevet så blev Ultima thule stämplad som ett vit-makt band och fick inga andra spelningar.
    Det är ingen större idé att försöka tala vett i dem som är drevet.

Tycker de även att dessa två bilder är så identiska - utöver att blott skildra Moder Svea - att de direkt flörtar med varandra så är det inte heller mycket skärpa att försöka nå.

Klyban tycker till:

- Exakt samma färger, exakt samma lejon, exakt samma bakgrund! Till och med detaljer som riksvapnet i vänstra hörna och bakgrunden är identisk. De tittar till och med åt samma håll! Det är helt uppenbart att det här inte är två olika skildringar av Moder Svea utan den övre är helt klart kopierad av den nedre in i minsta detalj! Höhö.
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-05-10 17:42:46 följande:

Den rasistiska, högerextrema och nationalrevolutionära organisationen Bevara Sverige Svenskt a.k.a. Sverigedemokraterna har kvar samma telefonnummer. Tyvärr stannar det inte med telefonnumret..

Haha, det där var ändå helt fantastiskt. Tack för dagens skratt. Hjärta
  • Digestive

Anders Lindberg gråter ut på Twitter för att folk kampanjar mot Peter Hultkvist och en stund senare publicerar Aftonbladets Jonna Sims en ledare om Ebba Busch.

Haha. Skål

• Digestive
    Padirac skrev 2022-05-10 21:57:58 följande:
    Jag ser inte att någon gråter ut, däremot ser jag att du försöker förminska kampanjen mot PHs stöd för svenskt natomedlemskap.

Nu går du kremls ärenden, som det inte räckte med att gå SDs ärenden.

Men du kanske inte ser hela bilden
    Jag råkar underhållas av Aftonbladets tunna hud och hyckleri men visst kan du motivera det som att gå Kremls/SDs ärenden - det gör du oavsett vad det handlar om.

Världen blir inte mindre lustig för att du skickar ledsna emojis, Padirac.
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2022-05-10 21:50:27 följande:
    Han vet ju förstås om vad han gör och då inser man att han inte har något intresse av att dämpa samtalstonen.

Undrar hur pass mycket värre det måste bli innan det blir bättre igen?
    .
    Det kan man fråga sig - men inte utan att gå Kremls/SDs ärenden förstås, haha.

Gjorde precis Svenska Dagbladets Valkompass och de tre första förslagen blev KD, M och SD i kronologisk ordning.

Aja, det blev iallafall inte MP som för Jan Emanuel. Skrattande
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-05-10 23:07:20 följande:
    Ahh.. jag glömde att du bara ser en del hyckleri. 

Det kallas hyckleri
    Haha, du förstår uppenbarligen inte hyckleriet som jag gottar mig i.

Vad dömdes Ebba Busch för? - när hon tog upp tidigare brott för att misskreditera en domstolspart.

Vad gör Aftonbladets Jonna Sims? - när hon tar upp tidigare brott för att misskreditera en politiker.

Skål
  • Digestive

Det gäller att inte missa vilken sund röst Aftonbladet är i vårt politiska samtal.

Lena Melin är en riktig fräsch ledarskribent.

• Digestive
    klyban skrev 2022-05-11 06:45:49 följande:

Du kan låtsas hur mycket du vill om den direkta kopplingen med en vit makt ikon.

Vi vet alla att hon kommer snart igen med nya saker och säga som går stick och stäv med den röda tråden av dessa saker.

Och vad som sker då, det är exakt det samma, och att det ska låtsas bort och så går det på repeat.
    För det är exakt vad som skett upp tills nu, och hur dessa hopar sig.

KillBill skrev 2022-05-10 17:47:14 följande:
    expo.se/2019/07/ultima-thules-trummis-sprider...

Visst är det intressant att de låtsas och tror ingen ser vad det är vi pratar om här.

Men antar att snart försöker hävda att UT är som hoola bandoola band, för den har vi hört också när det en gång begav sig.(inte den exakta, men liknande, var lika fruktlöst då.)

Haha, så du tyckte verkligen att bilderna var så lika? Skrattande

När man försöker raljera och dikten överträffar verkligheten.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?