klyban skrev 2022-05-05 06:37:16 följande:
Nej, faktiskt inte en enda sak, om du nu trodde det var det som vi pratar om här
Men den röda tråd av fascistiska och vit makt saker i bakom henne, det är en lång röd tråd av samma.
Men populisten låtsas om annat.
Varför måste man ge ett samordnat besked för, är detta en diktatur menar du?
Och älskar när du gör invektiv av vänstern, antar att syltryggar som SD och V är bättre då, som inte ens vill ge svar, eller lämnar över till andra länder.
Varför lämnade inte de över detta till ryssland för, undrar och med tanke på deras resor till krim som politikers.
En sak är säkert dock, det är inget samordnat beslut, mer än att man lämnat över det till Finland respektive folkomröstning.
Digestive skrev 2022-05-04 21:53:05 följande:
Historiens värde? Det mest långsökta jag har hört på länge.
Albumet släpptes 2009 och det är först när Ebba Busch gestaltas som Moder Svea som specialvänstern överhuvudtaget bryr sig och på resan fick lära sig att Ultima Thule inte var Moder Svea förlaga överhuvudtaget.
När värden är så ytliga som ovan är det säkerligen lätt att inte bry sig om det svenska - varken i gårdagen, i nuet eller i morgondagen.
Specialvänstern. När man tycker att internationell media kan få berätta en påhittad historia om att Sverige har högerextrema och vitmaktsymboler på sin riksdag - bara det partipolitisk spelet eldas på.
Uh, man ryser.
Det är först när man poserar som en vit makt ikon som detta uppstår, det msåte väl även du förstått?
Finner det mycket udda att jimbo ska diktera villkoren på detta sättet och kräva att de cancelerar kakan.
Inte intresserad av talepunkter och billiga poänger de gör, utan beteendet är liknande att censurera kakans medverkan, eller så drar jag.
ÄR det detta som kommer återspegla SD politik senare, och hur ska detta hanteras, 15års fängelse som i ryssland?
Skvallret är jag helt ointresserad av, så torka munnen är inte nödvändigt.
Men tack för omtanke, även om den saknades där.
Finner dock jimbos ultimatum som extremt lågt, men jag förstår, det är ju politisk agenda och inget om järva.
Antar kakan har varit elakt mot jimbo efter han blir så stött, eller handlar det om långsinthet och även efter ursäkt?
Beter det då att ursäkter ifrån jimbo är lika ointressanta då?
Eller kommer den andra regelboken in då och att man särskiljer samma sak, men gör bedömning om vem det är?
Det är en början av definitionen för fascism.....
Angående det
understrukna. Är det Moder Svea eller Ebba Busch du pratar om?
Inte måste men jag är inte mjuk mot ledare och förväntar mig att de ska använda huvudet, precis som jag förväntar mig att de ska företräda vårt folk och ha folket bästa i första rum. Du kommer att märka sådant här om det sker ett regeringsskifte detta år.
Att S-kvinnor via Annika Strandhäll dyker ner från ingenstans med deras beslut och gör det så dåligt att de radikalt får förtydliga sin hållning redan dagen efter, det är inte gott ledarskap och rätt hårda svängningar för folket som tar frågan om NATO väldigt hårt.
Vi backar om regeringen säger ja
https://www.expressen.se/nyheter/strandhall-vi-backar-om-regeringen-sager-ja/
V har jag ingen koll på men det är upp till dem att ta tiden som behövs och SD har gett ett beslut. Hur ett partibeslut ser ut är inte riktigt min sak att lägga mig i - frågan är snarare om de lyckas företräda sina väljare. Jag har inget problem att leva bland demokratiskt oliktänkande och har aldrig förväntat mig eller trott att verkligheten skulle vara homogen. NATO är även en annan typ av fråga i vår nuvarande situation än exempelvis tjafs om ROT och RUT, man får ge ödesfrågor en helt annat typ av respekt.
Angående det
fetstilta. Exakt hur poserar Ebba Busch som en vitmakt ikon? Tror du att sådant är en fråga om smak och tycke?
Jag tror det handlar om billig poäng och långsiktighet (alternativt en avsky därtill). Inte heller uppskattar jag hur Jimmie Åkesson använder canceling-kortet - likt dem som han och hans väljare oppositioner sig mot allra högst - utan det hade varit betydligt högre i mina ögon, om han istället åberopade en offentlig duell med Kakan Hermansson under Järvaveckan (och utan att trycka allt för hårt på det som hon har bett om ursäkt om).
Jag vet inte om det är jag som är tillräckligt nyvaken för att låta diskursen gå långsamt framåt eller om det är du som har bestämt dig för diskutera lite mer seriöst. Tack om det var det senare.
Med det
understrukna och
fetstilta försöker jag reda ut sakfrågor så ta gärna särskild hänsyn till dem.