Har du förtroende för regeringen?
Det handlade egentligen om ett löst påstående som inte bygger på verkliga händelser och förändringar utan bara någonting att hänga upp din kritik om bidragsberoende på?
Det är mycket märkligt att subkulturen inte är distikt och inte heller redogöras för med kategorier då själva begreppet subkultur förutsätter specifika identifierara kulturella mönster. Men det kanske är lika löst och luddigt som årtalen du inte lägger någon vikt vid? Men att de har en misstro mot samhället.
Om du nu inte kan identifiera dem men ändå tillskriva dem massa genskaper så är det naturligt så att det är några grupper du tänker på som passar in eller så är det helt enkelt ett fantasifoster som passsar de tankar och känslor du identifierat hos Sowel loch Candace? Finns dessa personer i Sverige med de egenskaper du tillskriver dem? De som lever i utanförskap på ett eller annat sätt är kanske kandidater till att räkans in i din 'subkultur' - en inte blygdsam del av SD sympatisörer passar in, en del av de inte väl integrerade invandrarna och flyktingarna kan passa in, en del av de landsbygsbor i glesbygden kan passa in, en del lågutbildade unga män passar in - och så finns det säkert fler du kan tänka dig, men som du inte vill peka på?
Det är väl beforskat vad låglönepolitik och större klyftor leder till, och det är tvärt mot vad du av ideologiska skäl tänker att det borde leda till. De ideologisk argument som du pekar på stämmer väldigt illa med empiri.
Människor är människor och en del kämpar oh en del har kämpat, en del driver på polariseringen med misstro mot etablissemanget, andra driver på tankar om att krig är fred, och att lögn är sant, åte randra driver på att stöd till de som inte klarar sig är att ta ifrån dem viljan och möjligheten att känna stolhet för att de skapat någonting. En del driver att det är 'subkulturen' som skapar omöjligheten och ovilja natt skapa någonting.
Som bidragsberoende kan man kanske skapa mer än den som arbatar 3 jobb per dag och ändå inte får ihop till vardagen och möjlighet till utbildning för barnen då de måste hjälpa till med försörjningen istället för att utbilda sig och få en drägligare tillvaro.
Någonting distinkt har tydliga gränser och den här subkulturen har inte gränser som berör identitet. Därmed egenskaper och något exempel på vilka som kan drabbas allra svårast. Som du själv har lyckats upptäckta så kan subkulturen även återfinnas hos flergenerationssvenskar - den är identitetslös.
Ah, så du har tagit reda på min skäl till förslagen. Hur lyckas du missförstå mig så mycket samtidigt som du läser mina tankar? Det är smått imponerande det.
Du är så fantastiskt svartvitt när du slarvtolkar det jag skriver. Jag tror dock inte att det är ungdomar som arbetar tre jobb som är ute och bränner ner sin tillvaro, sysslar med gängkriminalitet eller terroriserar blåljuspersonal. Du kan såklart tro motsatsen.
Det är givetvis inte så att alla i den nya underklassen anammar dessa subkulturer men den huseras där och gror där, det är väldigt tydligt.
Ok, så empirin visar att det vore fel väg att gå. Förslog möjligtvis empirin rätt väg att gå på? Du har fått frågan om en bättre väg men du undvek den, nu har du en till chans.