Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

storpappan skrev 2019-11-15 06:23:04 följande:

Nu börjar folket tröttna på "jöken" och SD får väl tacka för att numera vara riksdagens största parti enligt en ny mätning från Demoskop

Hm, Aftonbladet/demoskop borde nog träna lite mer med kulramen.

Vad summan av  "9,8 + 22,2 + 4,8 + 7,7 + 3,9" blir har de i nuläget ingen som helst koll på.

Den svenska skolans totala misslyckandeTomte
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2019-11-15 08:04:17 följande:
    Hm, Aftonbladet/demoskop borde nog träna lite mer med kulramen.

Vad summan av  "9,8 + 22,2 + 4,8 + 7,7 + 3,9" blir har de i nuläget ingen som helst koll på.

Den svenska skolans totala misslyckandeTomte
    Det kanske finns fler som borde träna matte med lågstadiets elever.

Hursomhelst ska man väl ta Aftonbladet/demoskops undersökning med några skopor salt - men det visar alltså att det väger jämnt mellan det socialliberala blocket och det brunblå blocket.

Men att SD växer inom det brunblå verkar rimligt, de flesta föredrar ju originalet framför kopian.

Kanske att vi vid valet har två tydliga regeringsalternativ - å ena sidan S med stödpartier å andra sidan SD med sina två stödpartier.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-11-15 12:10:47 följande:

Har någon missat nyheten att regeringen som vill skärpa lagstiftningen för laglydiga sportskyttar och jägare inte klarar av att hålla koll på sina vapen på regeringskansliet?

Jag misstänker att du missförstått nyheten om vapenstölden. Det är inte ministrarna som ska vara beväpnade utan deras vakter.

Här en länk till en artikel om stölden från tidningen 8 sidor (Nyheter på lättläst svenska)

https://8sidor.se/sverige/2019/11/vapen-stulna-hos-regeringen/
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-11-15 13:14:07 följande:
    Jag skulle inte anförtro någon av regeringens ministrar ett skjutvapen, möjligtvis miljöcertifierade vattenpistoler, så det var väl tur att någon tog dem därifrån så de inte skadar sig själva.
    Fast det var rätt gulligt att du trodde att det var ministrarnas personliga vapen som slarvats bort.Nalle

Har någon missat nyheten att regeringen som vill skärpa lagstiftningen för laglydiga sportskyttar och jägare inte klarar av att hålla koll på sina vapen på regeringskansliet?

Skrattande
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-11-15 16:30:30 följande:
    Du trodde på allvar att det var det jag menade? Värre.än jag trodde.
    Nej, jag tror jag har en ganska god uppfattning om din fattningsförmåga, särskilt som du varit aktiv på FL under alla mina år här.

Men jag tyckte du bjöd på ett självmål när du skrev

inte klarar av att hålla koll på sina vapen på regeringskansliet?

• FDFMGA
    KillBill skrev 2019-11-19 14:20:06 följande:
    Då missar jag viskningen. Det är inte så att du kan ange vid vilken tidpunkt i klippet man kan höra viskningen?
    Cirka 17.40 in, i samband med att Jomshof säger att Johansson är en otrevlig person.

Förmodligen en reaktion på detta omdöme - och klart förståeligt. Säg den sverigedemokrat som inte anser att andra är otrevliga - men att få bryr sig om sådana omdömenGlad
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-11-19 17:48:38 följande:
    Det övergår mitt förstånd hur någon kan försvara Jomshof efter den debatten. Jomshofs retorik är vedervärdig.
    Ja, man kan ju verkligen fundera över varför Avpixlat och Nya tider fokuserar på en påstådd viskning i stället för på debatten.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-11-20 12:17:58 följande:

FDFMGA igår:

FDFMGA idag:
    FDFMGA skrev 2019-11-20 08:25:15 följande:

Ja, man kan ju verkligen fundera över varför Avpixlat och Nya tider fokuserar på en påstådd viskning i stället för på debatten.

Alltså... hmmm. :P
    Jepp, KillBill frågade efter tidsangivelsen på den viskning som Avpixlat uppmärksammat.

Så jag lyssnade igenom debatten eftersom du inte svarade honom.

Jag tycker viskningen som Avpixlat uppmärsammade och därefter nätets SD-svans började vifta om var svårtolkad.

Min gissning var att det var Johanssons reaktion på Jomsgårds påstående att Johansson är en otrevlig person.

Alltså, visst kan det vara obehagligt att kallas otrevlig. Men är det en person vars åsikter man inte respekterar som fäller kommentaren så kan reaktionen t ex bli ett tyst "Det bryr jag mig inte om"

Det händer ibland att diverse småpåsar av den brunblå uppblåsta sorten kallar mig otrevlig - det ser jag närmast som en komplimangSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-11-20 14:10:13 följande:
    .

Ok. Jag håller en inövning av kommande anförande som troligast bland spekulationerna här.
    Sorry, jag förstår inte vad du menar.

Gör du det själv?

Min åsikt är att ditt och SD-megafonernas fokus på en viskning får andra psedohändelser att framstå som livsavgörande vid en jämförelse.

Bättre om ni kollar på Ingmar Bergmans "Viskningar och rop".

Vem vet. kanske Bergman kommer med i nästa kulturkanon från KD och kanske Ebba Busch Thor får frågan om hon känner till något av Bergmans produktion och svarar: "jag har det på tungan...men - jo, var det inte han som skrev Barnen från Frostmofjället.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-11-20 18:16:14 följande:
    Ja, och spekulationen i fråga står även med i begynnande inlägg.

Efter anförandet som viskningen förekom i så höll Morgan Johansson (S) sitt eget i tur och ordning. I det anförandet så inledde han en replik med exakt samma ord: >>Fru talman! För mig spelar det ingen roll om man är svart eller vit.<<.

Jag spekulerar alltså om möjligheten att han råkar mumla medan han mentalt förbereder sig för att leverera den repliken.

Har du lyckats förstå?
    Egentligen inte med mindre än att jag ser det som en illustration av telesättet "Göra en höna av en fjäder" eller kanske en hönsgård av ett dun.

Alltså jag kan inte begripa vad det spelar för roll om Morgan Johansson viskade "Det spelar ingen roll"

När jag följde din länk till debatten så lyssnade jag på debatten, den kan man ju ha synpukter på.

Men kacklet i SD-hönsgården om en viskning säger inget om debatten - men möjligen en hel del om tillståndet i hönsgården.

Eller om jag nu inte förstått poängen. Vad drar du för slutsatser av Johanssons viskning?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?