Padirac skrev 2022-05-03 20:59:10 följande:
Det går säkert att kalla vad som helst för SD-propaganda, men det är bara då det verkligen är SDs lögner och propaganda som det verkligen är att sprida SDs lögner och hpropaganda - nu har ju en del ovanan att kalla detta detta för konservatism eller nationalkonservativsm - men vari ligger det konervativa att förneka att SDs bruna propaganda är en lögn och att SDs inte prkar ut ett partis historia utan att SD ljuger om ett partis historia (speciellt när det är SDs historiska bakrund som de försöker smeta på ett annat parti . en historia som fortfarande har aktiva tråder fram till nutid inom SD)
Jag tror inte det ärav okusnkap detta görs, jag tror att är av motvilja.
Jag trro att du kapitalt missförstått svensk förvaltning om du tror att de partier som undet ett par mandatperioder sitter i regeringsställning kan styra över alla delar av svenska förvaltning och lagar, det finns någonting som kallas resioner och någonting som kallas kommuner för att inte tala om den roll riksdagen har
Vad är utmärkande vänster i sveriges förvaltning - som inte var på samma sätt 2014 och mandatperioderna före det? Vilka delar skulle förändras på vilket sätt för att det inte skulle vara vänster - eller är det enbart vilka partier som sitter i regerinsgställning som gör attsverige är vänsterstyrt?
Är marknadiseringen av skola där skattepengar går till vinstdrivande företag en vänstergrej enligt dig?
Är det januariavtalet med de omfattande liberala och centerpartistiska inslagen som skapat vänstersverige så som det omformats den sista mandatperionden?
Har regioner och kommuner någon del i västerstyrningen av Sverige enligt dig?
Var menar du gränsen mellan höger och vänster går bland riksdagspartierna?
Du öppnar för många frågor för att bena ut vad du menar med det du påstår.
Så länge som det finns konservativa element i SDs politik så finns det möjlighet för folk att - medvetet som omedvetet - misstolka konservativa värdeyttringar med SD-sympatier. Något som du och en del här har svart bälte i.
Så det är motviljan till konservatism som gör att ger du den SD-anknytningar när helst en öppning ges? It would at least make sense.
Öppnar det för många frågor så kan vi prova med ett svar istället: när är det tänkt att vänsterns politik ska få genomslag i aktuella subkulturer?