Har du förtroende för regeringen?
Padirac skrev 2022-04-30 11:38:40 följande:
Det är du som skriver att det är en annan bussresa att kalla någon rasist - och då redogjorde jag för SDs försök att kalla S för rasister och nazister - men då svarar du 'vad har det här med någonting jag har skrivit' att göra.Att sedan kritisera SDs politk för att den bygger på ideologi tagen direkt från eurofascismens största efterkrigsnamn - det tycker du är en annan bussresa än SDs försök att utmåla S som rasister ocgh nazister?
Digestive skrev 2022-04-30 10:58:14 följande:
Att kritisera politik och att kalla folk för rasister är inte riktigt samma typ av polarisering. Det senare är några bussresor svårare att förlåta för folk.Menar du att jag har kritiserat dig för att sprida SDs polarisering i 10 år? varför inte 20 eller 30 eller 40 år? Kan du inte hitta på någonting annat som vänder sig mot kritik av SDs politik?
Gör SD samma sak så är det samma sak.
Det vore dock komiskt att föreslå att det är på samma nivå, skala och mål. I flera år var det vänsteretablissemangets folksport att kalla allt och alla för rasister om de överhuvudtaget skilde sig från vissa politiska linjer.
Vad vänsteretablissemanget har frammanat - ända ner på folknivå - är någonting helt annat än att peka ut partiers historia under andra världskriget.
Du kan återkomma med dina socialdemokratiska bekymmer när du riskerar att bli mördad och våldtagen - för att blott en S-keps i hemmet förknippas så sjukligt starkt med rasism.
Tills dess finns det ingen relevant liknelse att göra mer än en teknisk poäng som saknar adress.