• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • En blå väljare
    nihka skrev 2021-08-05 01:23:39 följande:
    Nej, vi har inga partier som vill att alla ska ha bidrag och ingen ska arbeta.
    Det har jag heller inte sagt. S har ju inget emot om några arbetar, men det är bidragslyftarna som är deras fokus.
  • En blå väljare
    FDFMGA skrev 2021-08-05 07:13:35 följande:
    Det kanske är så enkelt att hen läst det den där Man och nöjd brukade skriva här på FL - att S får statliga bidrag. Det stämmer ju - men det gäller ju alla andra partier ocksåGlad

Vilket parti som har störst andel väljare som lever på bidrag kan man ju bara gissa och då bör man kanske först definiera vad man avser med leva på bidrag.

Min gissning är att SD ligger i topp sett till andel som helt eller delvis är beroende av försörjningsstöd.

För vår alldeles egna del är det snart slut på bidragstiden - barnbidrag får man ju bara så länge barnen är under 18. Men det är klart det finns vissa i familjen som studerar och får studiebidrag.
    Nej, "Man och nöjd" var aldrig så intresserad av partibidragen.

Jag tror också att SD ligger i topp när det kommer till bidraglyftande. De är lågutbildade och har i vissa fall ersatts av billigare invandrad arbetskraft. De är väldigt missnöjda med förd politik.

Nej barnbidragen upphör vid 15 typ. Där tar studiebidrag vid.

• En blå väljare
    Flash Gordon skrev 2021-08-05 07:28:29 följande:

Det här är så amatörmässigt hanterat hela vägen av UD och utrikesministern att man häpnar.

Bli trollade av någon från Youtube och lyckas skapa en situation med ett annat land.

Och en sådan regering ska man ha förtroende för?

Ja vad fan håller regeringen på med?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-08-05 07:25:30 följande:

Ryska ambassaden reagerar offentligt på att utrikesminister Ann Linde diskuterar möjligheten att Sverige i hemlighet ska finansiera ryska oppositionella

www.facebook.com/RusEmbassySweden

Fast hon diskuterade ju inte möjligheten att Sverige i hemlighet ska finansiera ryska oppositionella.

En av bluffmakarna tog upp det, men Linde ville inte ens prata om det.

Hon berättar om den budget, 38 miljoner euro som avsatts för att stödja civilsamhället och människorättsaktivister och andra de kommande fem åren och hänvisar till andra som har hand om dessa frågor:

"Men jag tror att det är möjligt att någon annan kan nå dig efter vårt samtal."
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-08-05 07:28:29 följande:

Det här är så amatörmässigt hanterat hela vägen av UD och utrikesministern att man häpnar.

Bli trollade av någon från Youtube och lyckas skapa en situation med ett annat land.

Och en sådan regering ska man ha förtroende för?

Och med "situation" måste du menar att Sverige inte ska irritera Ryssland genom att fortsätta att stå upp för demokrati och annat som den ryska regeringen tycker är besvärligt som yttrandefrihet och att man inte ska förgifta sin opposition och  kasta dem i fängelse.

Låter som en helt OK regeringen och hoppas nästa fortsätter med det.
  • nihka
    En blå väljare skrev 2021-08-05 10:20:12 följande:
    Ja vad fan håller regeringen på med?
    Kallas att värna om demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter och inte ge efter för mobbare även om de är stora. 
  • FDFMGA
    En blå väljare skrev 2021-08-05 10:18:46 följande:
    Nej, "Man och nöjd" var aldrig så intresserad av partibidragen.

Jag tror också att SD ligger i topp när det kommer till bidraglyftande. De är lågutbildade och har i vissa fall ersatts av billigare invandrad arbetskraft. De är väldigt missnöjda med förd politik.

Nej barnbidragen upphör vid 15 typ. Där tar studiebidrag vid.
    Åjo, nog har han tagit upp det ett flertal gånger under de mer än 10 år han skapat ständigt nya nick här på FL, något som du rimligen inte kan känna till i och med att du är ny här.

Jag ska se om jag hittar något eller om jag hittar det där inlägget där han förklarar att han själv inte lever på bidrag men väl på sin mammas snålt tilltagna pension.

Jag kan dock inte lova att jag hittar något, så mycket av det han skrivit har tagits bort.

Återkommer i ämnet om jag hittar något.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-08-05 14:39:55 följande:
    Kallas att värna om demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter och inte ge efter för mobbare även om de är stora. 
    Hmm, har inte lyssnat på inslaget men i och med att samtalet skedde på engelska kan man nog inte begära att Familjelivs högeryttrar ska förstå vad som sadesGlad
  • nihka
    En blå väljare skrev 2021-08-05 10:14:05 följande:
    Vi har heller inte några förbud mot att prata med varandra.

Mina och andras observationer stämmer klockrent med undersökningens resultat. Så den rimliga förklaringen är att MP starka resultat bland utbildade beror på att de som studerar genusvetenskap röstar på MP. Dessutom är ju MP ett ypperligt litet parti, så det räcker med hyfsat få för att få detta resultat.

Vad du vad? Ett forum är bl.a till för att man ska kunna få spekulera och dra slutsatser trots att man inte har fullständiga data. Om du inte tål det föreslår jag att du läser ett uppslagsverk istället.
    Mm. Dina spekulationer utan saklig grund som du försöker få att passera som fakta.

Hahaha! Vad flippat. Vad man tror blir ju inte sant bara för att man tror på det mycket! Hahaha!

Vad du vad? Ett forum är bl.a till för att man ska kunna få kommentera vad andra säger och om du inte tål det föreslår jag att du skriver ner dina tankar på baksidan av ditt toalettpapper där ingen annan behöver se.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2021-08-05 07:13:35 följande:
    Det kanske är så enkelt att hen läst det den där Man och nöjd brukade skriva här på FL - att S får statliga bidrag. Det stämmer ju - men det gäller ju alla andra partier ocksåGlad

Vilket parti som har störst andel väljare som lever på bidrag kan man ju bara gissa och då bör man kanske först definiera vad man avser med leva på bidrag.

Min gissning är att SD ligger i topp sett till andel som helt eller delvis är beroende av försörjningsstöd.

För vår alldeles egna del är det snart slut på bidragstiden - barnbidrag får man ju bara så länge barnen är under 18. Men det är klart det finns vissa i familjen som studerar och får studiebidrag.
    Och då skulle det vara fuskigt om ett parti får vad alla andra partier får. Man är ute efter demokrati som bara gäller för vissa
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?