Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-07-21 19:05:42 följande:
    Ja, visst får man intrycket av den svalaste likgiltighet!

Det är nog dags att låta Kapten Tummanipulatör älta det här ifred känner jag.
    Ren kulturkrock skulle jag tro.

Men du måst5e ha världsrekordet i gallskrik över att du fått en gillatumme.

Tänk efter nästa gång så du inte tar för givet att jag pysslar med att ge mig själv tummar. Jag tillhör ju inte fjortishögern.

Lycka till med tumsättandet och försök att låta bli att pilla på skavsåret på ditt egoSkrattande
    Digestive skrev 2019-07-21 00:01:50 följande:
    Och efter alla utlägg om tummar, självständighet samt sociala Instagram-projekt...

...så postar han en bild där man tydligt kan se hur han har gett tummen upp åt/gillat sitt eget inlägg.

Det är så fantastiskt att jag inte ens tänker pilla runt i såret - hur poetiskt rättvist det än skulle vara.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-21 00:29:51 följande:

Eller nej, tittade precis via standardsidan för ett tydligare format än mobilversionen. 

Det är mitt inlägg som han har gett tummen upp/gillat vilket även stämmer med numret på inlägget. 

Alltså......... folk.

Jo, det är ett utmärkt exempel på hur komplicerat det kan bli med mångkultur när den ena subkulturen är inkrökt i sig själv.

Jag gav dig en gillande tumme för att jag tyckre synd om dig. Svårare än så är det inte. Men jag lovar att jag ska låta bli att ge dig några fler tummer, för mig är det oväsentligt. Och det var förstås inte min avsikt att du först skulle tolka detta utifrån din diskurs, det vill säga att jag gillat mitt eget inläggSkrattande

Idag 00:01#12369CiteraAnmäl

Och efter alla utlägg om tummar, självständighet samt sociala Instagram-projekt...

...så postar han en bild där man tydligt kan se hur han har gett tummen upp åt/gillat sitt eget inlägg.

Det är så fantastiskt att jag inte ens tänker pilla runt i såret - hur poetiskt rättvist det än skulle vara.

Har slutat besvara FDFMGA.

• FDFMGA
    anki3 skrev 2019-07-22 15:54:06 följande:

En talande bild med facit i hand

Trist att du känner dig blåst.

Trodde du att Annie Lööf verkligen skulle vilja sitta i Åkessons knäFörvånad

Jag tycker det är hedrande för borgerligheten att det finns partier som avstår från att böka runt i Åkessons stia.Skrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-23 21:36:06 följande:
    Nja, det är inte socialdemokrater/vänsterorienterade som plockar russin ur våra mänskliga rättigheter som överväger att rösta på KD i aktuell tid - utan främst värdekonservativa som annars brukar rösta på M eller SD.

Dessa har i regel ingenting emot vare sig samtyckesfrihet eller en sänkt abortgräns - eller vad man nu vill förknippa Lars Adaktusson (KD) med - utan det är vad du personligen har någonting emot...

...medan opinionen återspeglar besvikelsen när KD verkade för samt var med och genomförde en generösare anhöriginvandring.

Det är ingen idé att lägga sedvanlig energi och tid på respons för den kommer varken besvaras eller läsas. Du har ingen annan funktion för mig än att figurera som anslagstavla för det jag vill ha sagt eller som i det här fallet, för att korrigera felaktiga analyser som gjorde en >>genom sig själv känner man andra<<-vurpa.

Dåligt beteende får slutligen konsekvenser. Enjoy the silence.
    Inte sällan är det rätt nöjsamt att ta del av dina betraktelser, emellertid hade jag större utbyte av dina svar till KillBill i moderattråden - änhu mer du, liksom.

Angående din förmodan om silence så har du helt rätt - det var mycket längesen jag behövde ljuda när jag läste text - men iofs kan jag bjuda på en avslutning som inte är tystSkrattande

">

• FDFMGA
    anki3 skrev 2019-07-24 12:57:24 följande:
    Spelar nog även in att Ebba bidrog till att vi fått EU:s generösaste anhöriginvandring snart.
    Ja, förmodligen - men KD anser ju själva att Adaktussons abortmotsånd har haft störst betydelse.

Det är lustigt att ett parti som länge var själva symbolen för värdekonservatism tappar i opininen på att förknippas med två värdekonservativa centralfrågor, abortmotstånd och familjen som alltings centralpunkt.

Men de kommer nog igen - omställningen från värdekonservatism till högerpopulsim inom KD är ju knappast avslutad än.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-24 15:54:31 följande:
    Logiskt felslut.

Det är var dem du kallar för högerpopulister som blev besvikna när de insåg att KD är ett värdekonservativt parti/inte delade deras åsikt/bemötte dem i avgörande frågor.
    Nej, men jag var medveten om att det jag skrev inte skulle ha platsat på 8 Sidor (en tidning som försöker förmedla nyheter på lättläst svenska). 

Tappar i opinionen på att förknippas med två värdekonserbativa frågor skrev jag. Det betyder att de dels tappade på att förknippas med abortmotstånd och dels tappade på att förknippas med en värdekonservativ familjesyn, det vill säga det som gör att de är positiva till anhöriginvandring.

Globalt finns det förmodligen ingen större motsättning mellan värdekonservatism och högerpopulism i fråga om synen på abort - men i Sverige finns det ingen större marknad för abortmotstånd.
    Digestive skrev 2019-07-24 15:54:31 följande:
    Vad är ditt underlag för att KD är/önskas vara/håller på att omvandlas till så kallat högerpopulistiska - när din förknippning med Lars Adaktusson samt asylpolitiken är ute ur leken?
    Att KD är på väg att bli ett högerpopulistiskt parti framgår ju ganska tydligt om man tar del av Ebba Busch Thors budskap - exempelvis hennes helgskinkeartikel.

Om hon sen agerar som högerpopulist eller utifrån ett värdekonservativt perspektiv när hon kommer med sina pekpinnar om svenskhet gör egentligen detsamma - men där försöker hon verkligen spela på SD:s planhalva.

Jag tror abortmotståndsfrågan kommer att blåsa över, att KD inte kommer att driva sin linje om att det ska vara fritt fram för abortmotståndare på arbetsplatser där man sysslar med abort, abortrådgivning eller rådgivning/utprovning av preventivmedel - och att KD kommer att utmana SD i kampen om väljarna.

Själv föredrar jag SD framför KD - jag uppfattar dem som ärligare och ofarligare såtillvida att de har sämre förutsättningar att påverka Sverige i en auktoritär riktning.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-07-24 15:22:29 följande:
    Det är bara att förväntansfullt applådera och sedan hoppas på ett mirakel
    Mirakler har en tendens att lysa med sin frånvaro - men åtminstone kan vissa betraktelser belysa den självömkan som inte sällan genomsyrar högerpopulistisk aktivism.
  • FDFMGA
    kid on the block skrev 2019-07-28 14:10:47 följande:
    Alliansen var större än S+MP (de rödgröna).
    Om man räknar in ytterkantspartierna SD och V så var högermajoriteten ännu tydligare.

Nu valde 2 högerpartier att efter valet svika sina väljare och starta samarbete med vänsterkartellen. Hade varit tacknämligt om de aviserat denna intention innan valet.

Nu blev det: Gå och rösta ni och låt sedan oss politiker avgöra hur landet ska regeras.
    Snarare var det väl två borgerliga partier som valde att svika alliansen genom att öppna för samarbete med SD.

Det som återstod av den forna alliansen - närmast spillrorna av den, valde att fortsätta föra allianspolitik och söka samarbete med S.
  • FDFMGA

Jag kan ibland tycka att S har kompromissat i så stor utsträckning att partiets ideologiska förankring är lika trovärdig som hötorgskonst - men det brukar gå över när jag tar del av vad blind ideologisk förankring kan innebära - och det oavsett vad det nu är för politisk eller religiös inriktning man vurmar för.

Sverige är ju på gott och på ont landet lagom och den politiska kompromiss den här regeringen vilar på är alldeles lagom lagom, helt i enlighet med svenska traditioner och helt väsenskild från populismen inom KDSD.

För att travestera en svensk författare som levde i landsflykt och längtade hem: "Blott Sverige svenska komromisser har" - vilket är centralt för svenska traditioner.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?