FDFMGA skrev 2016-03-17 17:52:40 följande:
Sorgligt?
Har du börjat följa din meningsfrände Digestives exempel att byta parti lika ofta som andra byter skjorta?
Senast jag läste något från "Konstatera" så befann du dig långt ute på högerkanten och förespråkade en ny lönestruktur som integrationsmetod.
Jag tyckte inte att det var sorgligt när alliansregeringen hade mycket låga opinionssiffror och tycker inte att det är särskilt sorgligt med dagens situation heller i och för sig.
Det är långt till nästa val det faktum att Löfven inte imponerar på mig innebär inte att jag imponeras mer av Batra, Busch Thor, Björklund eller Lööf.
Svensk politik har väl aldrig haft så slätstrukna partiledare som för närvarande.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Nej. Jag kommenterade vad invandringspolitiken kommer leda till, vilket var och är en korrekt analys. Så fort moderaterna kommer till makten är detta en realitet. Sossarna kommer förlora valet på invandringspolitiken. Det är bara till att konstatera! Jag tror tom att regeringen kommer gå emot sina principer och även peta i ingångslönerna innan 2018, eftersom att de måste snygga till siffrorna för att ha en chans på ytterligare en regeringsperiod.
Att sänka ingångslönerna fungerar i viss mån, inte minst under tillväxt. Det är dock inget jag vill införa då det ökar klasskillnaderna i landet. Jag gillar inte dagens socialdemokrati, då de har omöjliggjort sin egen politik i praktiken. Den höga lägsta nivån som funnits i generationer kommer att sjunka och fortsätta sjunka och vi kommer bli dragandes med en utpräglad underklass och invandrarna blir mest lidande! som följd!
Det viktigaste för mig politiskt är att ha en hög lägsta nivå och att människor i övrigt lever fria och goda liv. Jag har inte ändrat mig ett dugg, även fast det inte är en svaghet att byta parti. Tvärtom är förmågan att rannsaka sig själv en styrka. En princip som inte minst är viktig inom vetenskapen. Revidera dig själv vid felaktigheter. Fler bör hoppa mellan partierna om så ter sig logiskt.
Aldrig varit långt till höger. I fråga om invandring ... Jag förespråkar en balanserad invandringspolitik. Typ som 95% av övriga världen. Tror du behöver en ideologisk lektion eller två.
Hajkr