Har du förtroende för regeringen?
Men min poäng, som absolut har anknytning till trådämnet, är att regeringen och dess anhängare, inte minst anhängare här i tråden, tillsammans med de allra flesta som överhuvudtaget får något medieutrymme, är generellt väldigt snabba med att gång på gång fördöma nazismen.
Men i princip ingen av ovan uppräknade, i synnerhet inte S-politiker och den sittande regeringen, fördömer eller ens en enda gång nämner att kommunismen har varit ännu värre. Ingen gång har jag sett eller hört de uppräknade ens nämna att kommunismen har dödat ca 80 miljoner människor.
Man vill bara försöka dölja och förneka det faktum att kommunismen har varit ännu värre än nazismen.
Det gör att förtroendet sjunker för regeringen och för alla som ständigt sysslar med detta döljande och förnekande.
Det spelar ingen roll hur du och andra hela tiden försöker flytta fokus i den här tråden och i all samhällsdebatt.
Nazismen ska absolut fördömas.
Men det är pinsamt att alla försöker dölja och förneka att kommunismen har varit ännu mycket värre och har dödat många fler.
Kommunismens förtryck, förföljelse och mördande av människor är pågående och aktuellt än idag runtom i världen.
Trots detta är det ingen allmän debatt och inget allmänt och generellt fördömande utan i stället läggs det ut dimridåer, döljs och förnekas aktivt medan man ständigt och upprepat fördömer nazismen, trots att den ju faktiskt är i princip icke existerande i dag.
Denna skillnad skapar inget vidare förtroende för S-regeringen eller alla dessa uppräknade vänster-anhängare.
Ditt idisslande om kommunismen och nazismens anknytning till trådstarten får du väl sätta dig i en hörna och fundera över då. Det är mycket offermentalitet i att argumentera argumentera mot problem du själv lyckats frambringa uppe i knoppen. Vad som rör sig där vet du bäst själv...
Jag refererar till ditt inlägg och om du inte själv begriper vad du postar så får du väl skylla på regeringen..
Jag vet vad Catarina Kärkkäinen från propagandaorganisationen Timbro försöker få till men hon och du verkar inte ha ägnat mycket tankeverksamhet på vad debatten inom V.
Du yrar mycket om dimmor och är väldigt partisk själv i frågan och så piper du om att jag saknar objektivitet...
Personligen har jag inte förtroende för regeringen av de enkla skäl vänsterblocket är minoritet i riksdagen samt att C,L och MP sitter med i regeringen.
Jag tycker de skulle låtit snöhögern regera oavsett denna höger hade att bilda något vettigt regeringsalternativ. Naturligtvis vet jag att både SD-anhängare och tokliberaler skulle galta om etablissemang och kommunismens massmord några gånger i veckan ändå...