Inlägg från: Missermajser |Visa alla inlägg
  • Missermajser

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2019-11-12 21:52:58 följande:
    Men så här är det: brottslighet i Sverige började 2015. Vi utvisar vi alla kriminella som nästan samtliga inte är svenskar samtidigt som vi burar vi in de tre svenska lagöverträdarna. Därefter kan vi sänka skatten och polisen och brandkår kan återgå till att rädda kattungar som klättrat för högt upp i lövträd Drömmer

Oskyldig Ja det är väl dags att hederliga svenskar gör comeback!

https://www.nlt.se/2019/10/13/domd-for-forskingring-nu-vill-sd-politikern-gora-comeback/

• Missermajser
    Lena1979 skrev 2019-11-12 22:30:18 följande:
    Det var väl Ygeman(?) som uttalade sig att 80 000 med utvisningsbeslut uppehåller sig illegalt i Sverige och ska utvisas. Jag är rätt säker på att han fick medhåll av myndigheter och andra. Jag kan inte påminna mig att någon kunde visa att han hade fel?
    Och det var väl ett par år sedan, så antalet har sannolikt ökat?

Menar du att dessa 80 000 individer, som vistas illegalt i Sverige, i dag skulle ha blivit svenska medborgare? Förklara gärna hur du kan tro det? 

Både du och jag vet nog att forskning om kriminalitet brukar generellt visa att brottslingar är upprepade brottslingar. Har de begått ett brott så är de mycket mer benägna än laglydiga att begå fler brott och att även börja begå ytterligare brott inom för dem helt nya områden.
    Brottslingar är dessutom ofta "smittsamma" och uppmuntrar andra till brott.

Om man ser till att verkställa de på juridisk grund redan beslutade utvisningarna av dessa brottslingar så pekar allt på att man har skyddat potentiella brottsoffer och man har avskilt brottslingar.
    Man har alltså åstadkommit ett sådant resultat som efterfrågades.
    Jag är helt övertygad att resultatet skulle vara högst påtagligt bara med denna enda åtgärd, även om jag som de flesta, inklusive t ex Löfven och Ygeman, efterlyser mycket mera och bredare åtgärder.

Försök inte inbilla mig, eller dig själv, att du inte tror att få bort 80 000 brottslingar har stor betydelse för kriminaliteten i vårt samhälle!

De praktiska problemen, hinder och begränsningar som du låtsas finna exempel på är för mig i det närmaste ointressanta.
    Jag är helt övertygad att det finns kompetens att tillgå för att finna de praktiska lösningarna, om man verkligen vill och om man har ett ärligt syfte att åstadkomma resultat.
    Både du och jag vet att det finns gott om goda exempel på andra jämförbara länder som inte alls har drabbats lika mycket av de nya samhällsproblemen = lösningar finns bevisligen.

Det mest grundläggande som krävs för att åstadkomma resultat är ändrat fokus. 
    Fokusera på att skydda och omhulda brottsoffren, de vanliga medborgarna, i stället för som i dag brottslingarna.
    Så snart detta fokus har ändrats så kommer de med kompetens självfallet att kunna finna många ur samhällelig och mänsklig synvinkel fullt acceptabla praktiska lösningar.
    Vi i Sverige har historiskt visat att vi klarar av att finna lösningar på problem, varför skulle vi helt ha förlorat den förmågan?

Du insinuerar om det parti jag röstar på, jag förstår inte vad du syftar på? Tala gärna ur skägget i stället för att försöka smyg-smeta mig med dina insinuationer, sådant trodde jag att du höll dig för god för. 

Vad Ygeman baserar sina siffror på vet jag inte och har inte ens lyssnat på.

Jag utgår från denna statistiken som polisen har:

polisen.se/contentassets/5653ec9d78f84664a3c033603ca6a237/polisens-statistik-verkstalligheter-2019.pdf

I denna länken står om de utmaningar som finns.

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/granspolisen/fragor-och-svar-om-verkstallighet/

Sverige, eller ibland EU, har ingått återtagandeavtal med många länder. I avtalen regleras hur återtaganden ska gå till rent praktiskt, vilket underlättar arbetet. Till exempel kan det framgå hur man ska bevisa att en person är medborgare i landet, vilka myndigheter ska man kontakta i varje land och vilken flygplats man ska resa till.

Vad är de största utmaningarna med verkställigheterna?

Att personers identiteter inte alltid är fastställda, att alla länder inte vill ta emot sina medborgare om de inte återvänder frivilligt och att många personer avviker när de fått avslag på asylansökan.

Polisens roll är att verkställa en annan myndighets eller domstols beslut. Vi ska göra det på ett så humant och mänskligt sätt som möjligt, med så lite tvång som möjligt.

Vad händer om identiteten inte är fastställd?

Polisen samarbetar med nationella och internationella aktörer för att fastställa identiteten till personer vars beslut ska verkställas.

Sedan har vi FN:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7257660

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWXK32/svart-fa-radikala-imamer-utvisade

Jag har inget skägg och jag insinuerar inget utan frågar bara vad ditt eller det parti du röstar på har för konkreta förslag på lösningar!

Hur ska du fastställa identiteter och utvisa till rätt land och/eller förhandla med respektive land att ta emot, etc, etc.

• Missermajser
    Lena1979 skrev 2019-11-14 16:08:07 följande:
    Misstankarna är uppenbara. Man har självfallet beslutat vara effektiva och har därför begränsat sökandet efter misstänkta till att gälla enbart vita, medelålders Svenska män. Förövaren är snart fast!

Nu skrev du i fel forum va?

Vita medelålders män, skulle det vara någon slags rolig ironi? Kan du förklara?

• Missermajser
    K Markatta skrev 2019-11-14 21:30:34 följande:

Mästerretorikern och Landsfadern Löfven under gårdagens partiledardebatt:

"Åkesson står här fullständigt tom på EU-politik. Du vill inte prata EU därför att du har ingen EU-politik. Förlåt, Kristersson har ingen EU-politik. Så enkelt är det. Ja, Kristersson har inte heller nån och inte Åkesson heller."

Du citerar oviktigt nonsens tycker jag.

Lite intressantare att höra vad de talade om.

"? Hur ska Löfven se till att den nordiska modellen respekteras inom EU? frågade Jimmie Åkesson.

Löfven svarade att Sverige ska slå vakt om den nordiska modellen och att man inte ska ha direktiv på detta område. Statsministern underströk att det är bra att resten av Europa vill ha schyssta villkor.

? Men det ska inte ske på bekostnad av den svenska modellen. Vi har världens bästa lönebildningssystem, svarade han."

• Missermajser
    Rataxes skrev 2019-11-15 13:14:07 följande:
    Jag skulle inte anförtro någon av regeringens ministrar ett skjutvapen, möjligtvis miljöcertifierade vattenpistoler, så det var väl tur att någon tog dem därifrån så de inte skadar sig själva.

Finns det ingen säkerhetsansvarig på Rosenbad? Eller är man bara så släpphänt och naiv när det gäller förvaringen ?

SÄPO lär inte vara till någon hjälp. Enligt uppgift jobbar drygt hälften av deras utredare med försvunna vallöften.

Med tanke på att de 6 vapnen är mycket intressantare för kriminella, än vad jaktvapen är så borde kanske polisen fokusera mer på Securitas vapentillstånd än jägare...

Dessutom så är inte dina tillstånd hotade även om det det funnits rädslor för det i diverse jakttidningar:

https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/lagradsremiss/2019/11/reglering-av-vapenmagasin/

• Missermajser
    storpappan skrev 2019-11-15 15:37:50 följande:
    Ibland undrar man hur dom tänker i våra domstolar?

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/18-%C3%A5ring-slipper-f%C3%A4ngelse-%E2%80%93-trots-fem-automatvapen-i-k%C3%A4llaren-%E2%80%9Cv%C3%A4ldigt-konstigt%E2%80%9D/ar-BBTbOl8?li=BBqxCu3

Båda fallen med länkar 

https://www.aftonbladet.se/lokala-nyheter/yAggR@ablokal

Vad är kopplingen till förtroende för regeringen?

• Missermajser
    Kverulant67 skrev 2019-11-15 18:12:08 följande:
    Kanske att man är ytterst ansvarig. Man kan även fria folk när något är totalt fel som i exemplet.

Ja, det påminner mig om Trump tyckte Löfven skulle frige en amerikans rappare som misshandlat en snubbe som tjatade om hörlurar.

Så klart att statsministern eller regeringen ska stå över domstolar och lagstiftande riksdag....
    Nä skämt och sidor men tyvärr så kan inte regeringen göra mycket i sådana fall. De kan förstås lägga fram nya lagförslag men det hjälper ju ingen som redan är dömd. 
    Detta är ett av problemen med populism, att all klagan riktas åt ett bestämt håll oavsett relevans eller sans....!

• Missermajser
    KillBill skrev 2019-11-19 17:48:38 följande:
    Det övergår mitt förstånd hur någon kan försvara Jomshof efter den debatten. Jomshofs retorik är vedervärdig.

Jamshof tappar sig nästan direkt när han öppnar munnen och räknar upp allt från kriminalitet till islamisering för att påstå att det ingår i den allmänna gatubilden. Dom där gubbarna klarar liksom aldrig att hålla proportionerna. Sedan spetsar han med en ren och skär lögn genom att påstå att det är "den här" politiken och pekar ned i golvet.

Morgan Johansson verkar däremot klarsynt och förtroendeingivande.

• Missermajser
    storpappan skrev 2019-11-24 12:29:58 följande:
    Hur mycket finns det kvar av socialdemokratisk politik i dag mer än bara slipsen? Hur många eftergifter är att vänta framöver bara för att klamra sig kvar vid makten?

Ungefär samma kläder som som Reinfeldt och Borg sprang omkring med! Det fattas väl bara president och ministerstyre som har vi kopierat USA. 

• Missermajser

Ett gammalt inlägg i ring p1 med ett perspektiv på invandringen som hela svenska folket borde få uppkört i baken!

">

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?