Linnea1994 skrev 2016-11-15 10:18:20 följande:
Det skriks ju från vänsterhåll ang. att privata aktörer gör vinst på tex vård.
Dessa aktörer är bra mycket mer effktivs än det staliga alternativen. Läste även för något år sedan att kvaliten i den privata vården var mycket högre än inom den statliga. Undersökningen hade gjort i sthlm-området.
Förklara hur dom kan vara effektiva, när det effektiva består i att minska personalomkostnaderrna i alla deras verksamheter, för att slippa använda våra pengar till det dom ska användas till, förklara samtidiget varför vi som
enda land i Världen, tillåter att skattepengar tas ut som vinster?
Hela övriga Världen ruskar på huvet åt vår idioti, och undrar hur skattebetalarna i Sverige kan tillåta, att deras pengar skänks bort till privata företagare.
Och nej, jag är inte alls emot privata alternativ, men mina skattepengar ska fan inte gå till vinster, dom ska in i företagen, och användas till det jag betalt in min skatt för.
Vill dom privata driva med vinst, ja då är det bara att sätta igång och driva dessa vårdinrättningar,
utan skattefinansiering, och då kan vi verkligen få se hur effektiva dom är.
Skulle förslaget om begränsningar av vinster bli nerrustat, ja då kommer det att bli skattehöjningar på åtminstone 4 miljarder, som troligen är plan B, och då jävlar lär det gnölas från ditt hål, det är jag helt säker på.
Att SD råkat vända kappan avig är förstås lite knepigt att förstå, men dom vände den innan folk hade tillfrågats, och gick säkerligen på vad lobbyisterna från företagen bad om.
Fast dom kan ju vända den igen, eller så låter dom bli att rösta, och väljer att lägga ner sina röster, för några väljare drar dom inte på att rösta mot förslaget, tvärtom.