Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

gabi1969 skrev 2018-06-30 10:37:55 följande:

kommunismen har romantiserats. Det finns tröjor med hammaren och skäran. Det finns tröjor väskor affischer med kommunistiska ledare som motiv.

Den finns kommunism ännu i dag i många länder. I Sverige finns det fler farliga islamister än farliga nazister. Det börjar alltmer uppmärksammas nu. Jag tror att det beror på internet och att SD numera är starka och har diskuterat problem med invandring i flera år. Tänk er att SD inte hade funnits, vem hade då diskuterat invandringens kostnader och negativa inverkan?

SD är inte längre ett litet parti. Det är omöjligt att tiga ihjäl dem, ignorera dem, och förhindra att SD påverkar politiken.

I SD så finns många som glorifierar nazism och som tror på rastänk. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2018-07-02 13:07:44 följande:
    Nja, SVT, DN med flera är inte vänsterextrema hatsajter.

Det kan möjligen te sig så för en radikaliserad högerextremistTomte
    Skål
  • KillBill
    The Maniac skrev 2018-07-03 00:50:29 följande:
    För 4 år sedan hade en sådan nyhet gått dygnet runt i all riksmedia. Nu märks ingenting.

Om du googlar försäkringskassan så ser du att dagstidningarna mycket ofta skriver om försäkringskassan och människors problem med att få ut ersättning. 

Det finns flera orsaker till att det kan vara svårt att få ut ersättning trots att man är sjuk. Först och främst så är handlar det om beslut som tas av enskilda tjänstemän som ska tolka lagstiftning och sjukintyg. Sedan så finns det tyvärr människor som missbrukar systemet vilket gör att försäkringskassans tjänstemän måste vara på sin vakt för att förhindra missbruk av sjukförsäkringssystemet.

Alla medborgare kan överklaga försäkringskassans beslut till förvaltningsrätten för att få sin sak prövad av jurister. Många som gör detta får rätt och därför bör man alltid överklaga beslut man inte är nöjd med till förvaltningsrätten.

• KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-03 19:53:13 följande:
    Självklart görs uppdelningar även av andra partier. Man har t.o.m. lagstiftat om vilken hjälp kommunerna ska ge flyktingar, på en nivå som du eller jag inte ges samma rätt till.
    Jisses, du likställer alltså Björns Söders uttalande om att Judar inte är svenskar med att flyktingar och andra bostadslösa samhället (exempelvis f.d. missbrukare, eller misshandlade kvinnor på flykt) som får hjälp med en bostad?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-03 19:44:13 följande:
    Så dina åsikter om dessa organisationer och dess verksamhet är inte viktigt för dig som medfinansiär?
    Nej men som medlem i svenska kyrkan har jag mer synpunkter på verksamheten än på på andra kyrkor och församlingar som jag inte är medlem i. Tycker du det är konstigt?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-03 22:47:40 följande:

Nej, jag jämförde inte med Björn Söders uttalande, utan det är din mening "Andra partier gör inte den typen av uppdelning av olika etniciteter" i en mer generell mening jag avser.

Men min kommentar var direkt kopplad till Björn Söders kommentar om att judar inte är svenskar och jag förstår uppriktigt sagt inte vad du menar med att andra partier skulle göra liknande uppdelning av etniciteter. Utveckla gärna.
  • KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-07-03 23:35:29 följande:

Du hänvisar till Expo - en känd våldsbejakande extremistorganisation.

Ja i din fantasi är Expo en våldsbejakande extremistorgsnisateion men så det ju inte och det vet du.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-04 00:35:22 följande:

Man gör uppdelningar av folk, det är ett faktum och det är illa i sig, även om det inte kan likställas med uttalandet Björn Söder gjorde, om man nu ska jämföra det med en enskild händelse, vilket jag inte tycker är särskilt intressant i sammanhanget.

Inga andra partier än SD rangordnar befolkningen utifrån etnicitet.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2018-07-04 11:05:07 följande:

"Hösten 2017 skedde ett trendskifte. Efter en lång period av stigande priser och ökat bostadsbyggande bröts kurvorna. I Stockholm och Göteborg föll priserna med cirka 10 procent. Första kvartalet 2018 redovisade de större bostadsbyggarna en minskad försäljning i Stockholmsregionen med 54 procent jämfört med samma kvartal föregående år.

SCB redovisar en minskning av antalet påbörjade lägenheter i Stockholms län med 42 procent under samma period. I praktiken har omslaget på bostadsmarknaden på kort tid utvecklats till en fullskalig byggkris.

Det är emellertid inte bara de kortsiktiga effekterna av ett prisfall samt det minskade bostadsbyggandet som behöver debatteras. Det som sker på bostadsmarknaden är en följd av att det politiska och administrativa systemet i Sverige saknar en ekonomisk analys av bostadsbyggandets grundläggande villkor. Med den återreglering som nu sker av kredit- och banksektorn är risken stor att man upprepar tidigare historiska misstag."

Vad tycker FL's pk-gerilla om ovanstående uttalande!?

Intressant att du länkar till en debattartikel som har Stefan Attefall (KD) som medförfattare. Det byggdes rekordlite lägenheter när han var bostadsminister och detta trots att befolkningstillväxten var kraftig (+ 300 000 innevånare). Under den rödgröna regeringen så har byggandet av lägenheter nästan fördubblats så även om byggandet skulle avstanna så kommer byggandet vara högre än när Attefall var bostadsminister.

Flera tidningar raporterar idag att bostadspriserna ligger stilla eller ökarde något i juni 2018 så kanske får vi nu se en stabilisering på bostadsmarknaden. De är mycket positivt  att prisrallyt på bostadsmarknaden har stannat av.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2018-07-04 13:53:49 följande:
    Hm, regeringens bostadspolitik skulle nästan kunna vara ett skäl för mig att rösta på något annat om det inte vore så att de borgerliga partiernas är ännu sämre.

Visst, det är möjligt att prisfallet har stannat av, men i så fall till priset att marknaden blivit än mer trögrörlig. i princip är det inte möjligt längre för vanliga människor att köpa en bostadsrätt i Stockholm längre om de vill eller behöver flytta hit.

Bostadsbyggandet är för övrigt på väg att stanna av, i och med att ingen längre är intresserad av köpa nyproducerade lyxlägenheter i förtid.

Vad regeringen tillsammans med alliansen lyckats göra är att försämra rörligheten på en marknad som är i skriande behov av ökad rörlighet. Och detta till priset av att de kanske i förtid har satt stopp för högkunjunkturen i Sverige.

Ja rörligheten är ett problem men det var prisrallyt också. Jag tror att staten behöver ställa upp med garantier/ subventionera byggandet av hyresrätter men sedan behöver avdragsrätt och beskattning av bostäder förändras i grunden. Jag tror på slopade ränteavdrag, slopad reavinstbeskattning och återinförd fastighetsskatt.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?