Inlägg från: Tom Araya
|
-
-
Jag ser nu att jag räknade fel. Det är inte 67 av nazismkopplade kandidaterna som är från andra partier än SD, utan hela 75 kandidater.Tom Araya skrev 2022-08-26 09:05:14 följande:Hela 289 personer som kandiderar i det stundande valet kopplas till nazism eller annan högerextremism. Av dessa är 214 företrädare för Sverigedemokraterna, enligt en ny rapport från Acta Publica.
Inte oväntat att SD toppar.
Men så många som 67 kandidater kommer från andra partier.
Så fördelar sig kandidaterna bland partierna:
Sverigedemokraterna: 214 kandidater.
Socialdemokraterna: 22 kandidater.
Kristdemokraterna: 20 kandidater.
Moderaterna: 20 kandidater.
Vänsterpartiet: 5 kandidater.
Centerpartiet: 4 kandidater.
Liberalerna: 4 kandidater.
Miljöpartiet: 0 kandidater.
289 kandidater i valet 2022 kopplas till högerextremism (nyheter24.se)
-
Vilket är du själv mest förvånad, överraskad och oroad över, att 214 av dem finns i sd eller att 67 finns i s, m, c, kd och c?klyban skrev 2022-08-26 16:01:10 följande:
jaha, och nu är fyra elefanter mer i antal än fem myror då eller?
Annars kan man säga att ett enda parti står för 65% av nazisterna, så får man en insikt som berättar något.
-
-
-
https://fb.watch/fdHYs5S0jx/
https://fb.watch/fdH_09-R_b/ -
Aftonbladet bör nog vara lite mer källkritiska.KillBill skrev 2022-08-31 22:00:21 följande:Här är exempel på hur smutsigt kampanjerna drivs av M och SD. Den här gången handlar det om avslöjanden om moderaten Hanif Bali och Sverigedemokraten Tobias Andersson
www.aftonbladet.se/kultur/a/OrRV53/mattias-beijmo-om-manipulationer-av-svensk-valrorelse
(14) Jack Werner on Twitter: "om det som påstås här stämmer är det naturligtvis oerhört men: ? texten är argumenterande ? det saknas metodologi ? experten är för Sverige tidigare okänd ? ingen annan, t.ex. MSB eller Myndigheten för psykologiskt försvar, verkar ha sett detta https://t.co/ovd1qFGzEw" / Twitter
(14) Hanif Bali on Twitter: "Nu har flertal medier plockat upp AB Kulturs påstådda konspirationsteori om manipulation. @omni_red (också Schibsted) har gått längre än Aftonbladets insinuation och anklagar mig direkt för manipulation. Ingen media har gett mig möjlighet att bemöta uppgifterna." / Twitter -
-
Länkad text är kraftigt färgad av författarens egna åsikter, såklart. Men jag håller med om att det är djupt osmakligt av Ann Linde att i minsta grad lyfta upp Sovjet och Lenin och ge dem någon slags positivt skimmer.
Utrikesministern hyllar Sovjet öppet - Rebecca Weidmo Uvell -
Linde plockar russin ur kakan, men russinen smakar illa när man ser sammanhanget och hyllningen till Lenin, så där anser jag Uvell har en klar poäng.Padirac skrev 2022-09-04 19:50:11 följande:Jag vet inte om du läste det du länkade till?
Vad jag får det till är deltagarna som hörde Gorbatjovs tal som ett hopp om slutet på förtryck och kalla kriget - att Gorbatjov gjorde skillnad och att det är så sprgligt att de nnyvarande ryska ledaren tar de nomvända vägen.
Att Uwell får det till att AL lyfter upp Sovjetunionen är inte konstigt eftersom Uwell har svårt att förhålla sig sakligt till vad hennes politiksa motståndare säger.
Sen kan det debatteras vad Gorbatjov sade och i vilken mån det stämmer eller inte stämmer med ALs påstående om förtryck och kalla kriget.
Kom ihåg att S olagligt registrerade och spionerade på kommunister och sovjettrogna personer i SKP och VPK och APK m.fl kommunistiska partier under många år. Vurmande för sovjetkommmunism var inte direkt S politiska inriktning.
Uwell är en ganska medioker åsiktsbildare som inte behärskar den desinformation som SD m.fl nu bemästar.