Har du förtroende för regeringen?
Man ska heller inte använda pragmatism som ett sätt att reparera det man själv ställt till med i brist på eftertänksamhet och långsiktighet.
Man ska heller inte använda pragmatism som ett sätt att reparera det man själv ställt till med i brist på eftertänksamhet och långsiktighet.
Förtroende är viktigt både för väljaren och för partierna. Man vill som väljare veta vad man får med erlagd röst.
Att det skulle handla om pragmatism köper jag inte alls, för det skulle i så fall ha visats sig långt tidigare i socialdemokraternas försvarspolitik. S-kartan har inte följt terrängen på 20 år.
Hultqvist tal under partikongressen i november -21 talar också sitt tydliga språk.
"Det blir ingen ansökan om (NATO-) medlemskap så länge vi har en socialdemokratisk regering. Jag kommer definitivt aldrig, så länge jag är försvarsminister medverka i en sådan process, det kan jag garantera alla."
Man kan ha pragmatism som en del av ideologin, men då bör man vara öppen och ärlig med det och inte bara vara det när opinionsvindarna vänder.
Är sakpolitik populism?
Och är att lösa uppkomna problem populism, snacka om ett havererat försök och projicera.
Men för all del, börja diskutera sakpolitik och varför saker sker och när och hur det påverkar hur man löser saker.
DU är ju trots allt en som försöker, men dom andra är inne i en monolog där de itne får ifrågasättas av verkligheten en enda gång.
Och diskutera politik som sakfråga, det verkar de inte klara av.
Tycker det annars är lite komiskt hur populisterna säger det har blivit så dyrt man måste göra något, och sen när man gör något, så blockerar man.
Det är så man vet att populisten inte alls bryr sig om att hjälpa medborgarna och att de bara är lurade av populism som man inte fullföljer sakpolitiskt.
Det kallas för följa läget i världen och agera för sin egen säkerhet, jag förstår du vill projicera populism.
an bara säga det funkar inte på denna.
JA, något ändrade sig, men det ska vi visst låtsas om inte har skett.
DU vet i den vuxna politiken följer man evidens i stort, inte som SD med sin extrempopulism som sällan eller aldrig pratar sakpolitiska frågor i detalj, och detta för de inte ens vet hur man gör.
Då berättar du att du inte förstår evidens.
Och något ändra sig, hmm, undra vad