Har du förtroende för regeringen?
Morgan Johansson saknar alltså helt ryggmärgsreflex som talar om för honom att: "Vänta nu, det här kanske jag som justitieminister inte bör lägga mig i"
Morgan Johansson saknar alltså helt ryggmärgsreflex som talar om för honom att: "Vänta nu, det här kanske jag som justitieminister inte bör lägga mig i"
Skillnaden höger/vänster och en ministers omdöme
.
twitter.com/konsensuseliten/status/1417378078641303559
"Fascinerande hur olika utfall det blir beroende på vilken politisk sfär du tillhör när du påkommits med att uttrycka rasism mm. I rektor Hamids fall (höger) blev TV-program bortplockat och han själv landsförvisad. I Gzales fall (vänster) rycker justitieministern ut till försvar"
Vänstern prioriterar den kriminelles rättigheter före samhället och offren. Som det alltid har varit.
Men som vanligt så är det mer snack än verkstad när det gäller Socialdemokraterna.
Försök FÅ det är att låta som något rejält - egentligen göra en halvmesyr.
Man "slopar" inte straffrabatten. Man tar bort den för VISSA brott men låter den vara kvar för andra. Den magiska gränsen är att brottet skall ge MINST ett års fängelse.
.
Exempel på brott som en 20-åring fortfarande kan utföra och få straffrabatt på, enligt regeringens förslag:
Misshandel, grovt olaga hot, grov utpressning, vapenbrott, grov stöld, narkotikabrott med mera
Det vill säga - det är buisness as usual för gängen i förorten.
Kompetensen hos denna regering ...
Vi har alltså en digitaliseringsminister som lägger ut sina personliga data i en QR-kod öppet på Instagram
twitter.com/kvestergren/status/1410888656999518219
*ja, det ligger ute öppet på Ygemans Instagram*
.
Det är alltså samma gäng som inte hittade ett säkert rum för att meddela statsministern att Transportstyrelsen register med hemliga uppgifter var på villovägar.