Har du förtroende för regeringen?
SmalaSara skrev 2016-03-16 21:17:46 följande:
Utöver detta har du även kallat SD-are för "Ynkryggar" "Grisar" "Löss" "Söndercurlade barn" m.m. Om du också kallar dem för "djävulen och hans anhang" så tror jag bara att det skulle vara i linje med allt du tidigare kallat dem. Jag skulle aldrig kalla människor för något utav de okvädningsord som du använder. Här kommer lite semantik till dig: Att "kalla" någon för något är inte att säga att det är "synonymt med". Man kan "kalla" någon för Adele, som exempelvis ett nickname, utan att för den skull mena att det är den personen. Du har kallat dem "Sveriges svar på Boko Haram". Ljuger gör du titt som tätt; Exempel: du påstår att jag skrivit att kritiken mot folkets demonstration var överdriven. Du påstår att jag skrivit att jag tappat förtroendet för regeringen pga Sahlins kritik. Ren lögn.jag har inte skrivit det. Du kan framföra argument för varför dina tolkningar av min text är rimliga, men det är ren lögn att påstå att det är vad jag ordagrant skrivit. Jag skrev att jag hoppades att alliansen skulle spricka på frågan om huruvida man ska samarbeta med SD eller inte. Inget annat. Hur vet du om jag missförstått Greider eller inte? Jag skrev knappt en mening om en där debattartikeln. Vad är det jag missförstått enligt dig?i så fall beror det nog på sammanhanget och jag är benägen att tro att du då har tolkat det utifrån ditt förstånd och din särspråklighet.
Tja, gör nu bara inte som den där andra personen som snöat in på "Sveriges svar på Boko Haram" och kom dragande med en mängd lösryckta exempel som sträcker sig över flera år. Det blir så tröttsamt då
Att du hamnat så konsekvent snett i diskussionerna beror på att din variant av socialdemokrati där man tar den svagares parti och att detta är de stackars förföljda sverigedemokraterna är en gnutta inortodox.
För övrigt så finns det gott om utrymme att diskutera invandring, man kan till och med föreslå ett tak eller att fler kvinnor och barn borde kvoteras in, man kan ha hur många synpunkter som helst på integrationen utan att kallas rasist eller främlingsfientlig.
Men det är ett samtal som går dig ljusår förbi.