FDFMGA skrev 2016-04-15 11:47:28 följande:
Jo, det anser jag. Det finns inte en tråd på Familjeliv som strikt håller sig till ts utgångspunkter. Dessutom spekulerar jag inte, utan noterar.
Nej, jag tror att en M&S-regering skulle vara en katastrof på sikt ur ett demokratiskt perspektiv.
Vi har ju också helt olika synsätt på SD, där du mer anser att det finns kvantitativa skillnader mellan SD:s syn på invandring/invandrare medan jag anser att det handlar om kvalitativa skillnader. Som jag ser det är det uteslutet att något annat parti kommer att inleda ett samarbete med SD, men visst, skulle så ske, så skulle det vara slutet på Alliansen och vi skulle få någon form av mittensamverkan i stället.
Jag kan inte se något annat alternativ till den nuvarande regeringen än en ren S-regering och en S-regering som inte i samma utsträckning behövde ta hänsyn till MP skulle få det betydligt lättare att hitta breda politiska lösningar.
Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Min person är inte ämne för tråden, och det finns ingen tråd där det passar att man diskuterar och spekulerar kring olika användare på det sättet. Det är bara lågt.
Min syn på SD är annorlunda än din ja. Men jag anser inte att skillnaden enbart är kvantitativ; jag uppfattar den som både och. Vad avser de flesta förslag samt en hel del av deras väljare så är skillnaden kvantitativ. Vad gäller personliga åsikter och drivkrafter, samt en del uttalanden hos en del av deras företrädare och en hel del av deras väljare så är skillnaden kvalitativ. Denna komplexitet gör att jag inte generaliserar om partiet eller deras väljare. Jagvtycker också att de har rätt och argumenterar bra ibland; om NATO till exempel. Och att subventionerade/låglönejobb inte gör integrationen bättre.
Sen hur de borgerliga gör med sitt samarbete med SD är inte min sak anser jag. Det får de och deras väljare avgöra. De verkar föredra samarbete med S men att utesluta andra alternativ tycker jag låter konstigt.
När jag lyssnar på Ramberg och Furtenbach spekulera om eventuellt samarbete låter det inte som att de tror att det är uteslutet. Jag uppfattar det som att de har bättre förmåga att avgöra det än vad jag har.
Men i dag. Just nu. Syns inga alternativ förutom S själva.