Har du förtroende för regeringen?
Stämningsbild från Löfvens inspirerande tal när han läser upp regeringsförklaringen:
Stämningsbild från Löfvens inspirerande tal när han läser upp regeringsförklaringen:
Nyheten om Pokemonspelande i riksdagen har nu nått en amerikansk publik via Fox:
www.foxbusiness.com/features/2016/09/13/swedish-lawmaker-plays-pokemon-go-at-opening-parliament.html
Swedish lawmaker plays 'Pokemon Go' at opening of Parliament
A Swedish lawmaker says she was multitasking during the opening of Parliament. She was listening to the prime minister's speech. And playing "Pokemon Go."
Monica Green also tweeted a picture of the game's Psyduck character as she was seated behind the king's son-in- law, Prince Daniel.
Hur var det nu med ordet fiasko? Bör man använda det i public service när man skriver om regeringens förehavanden? Jag ställde mig lite tveksam till det för ett tag sen men det skrattade Bill åt. Nu har man i alla fall i annan media skrivit om ytterligare ett av regeringens fiaskon:
www.svd.se/fiasko-for-snabbsparen-noll-av-hundra-slaktare-i-jobb/om/jobben-for-nyanlanda
Fiasko för snabbspår: Noll av hundra slaktare i jobb
Regeringens största satsning på att nyanlända ska få jobb haltar betänkligt. En kartläggning av de så kallade snabbspåren som SvD Näringsliv har gjort visar på stora problem på en rad områden.
Vi får väl se om public service hakar på och rapporterar om regeringens veritabla fiasko.
Stefan Löfven har i alla fall så stort förtroende för sig själv att han inte tänker avgå efter nästa val oavsett valresultat:
www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-jag-avgar-inte
Tror inte att den här mätningen uppfyllde de krav som public service har för att publicera resultatet från opinionsundersökningar.
Civilministern har valt att under två års tid arbeta fram ett helt eget, mycket omfattande, förslag utan att vid ett enda tillfälle stämma av hur Sverigedemokraterna sett på saken, skriver Oscar Sjöstedt (SD).
www.expressen.se/debatt/civilministern-maste-.../