Har du förtroende för regeringen?
Regeringen slutar aldrig att förvåna med brutna vallöften mm.
Regeringen slutar aldrig att förvåna med brutna vallöften mm.
Saken blir ju inte bättre av att dom vid dom 2 senaste debatterna i aktuellt inte vågat skicka ansvarig minister utan en från MP ena gången och en från V sist.
Batra kommenterade mycket riktigt att regeringen är helt handelsförlamad...
Om Björklunds funderingar blir verklighet innebär det att Alliansen styr efter nästa val (och nästa och nästa). Eventuellt kommer de att styra tillsammans med S om deras egna stöd blir alltför svagt. Någon regering som enbart består av S och eventuellt något annat parti som dörrmatta kommer det inte att bli inom överskådlig framtid.
Man kan väl jämföra med hur Löfven ser på saken och även vad Reinfeldt sa inför valet 2014.
Löfven: "Jag sitter kvar oavsett valresultat så länge inte någon annan bildar en majoritetsregering"
Reinfeldt: "Om de rödgröna så bara blir en millimeter större än alliansen så avgår jag och hela alliansen omedelbart. Inte bara det, jag och andra ledande allianspolitiker som Borg lämnar helt den politiska scenen. Oerfarne Löfven ska in som statsminister med sitt regeringsunderlag bestående av kommunister och andra tvivelaktiga figurer, kosta vad det kosta vill. Någon borgerlig regering kommer inte på tal."
Såg att MP hamnade på 2.8% i en undersökning i går.
Inte konstigt att regeringen har det lägsta förtroendet någonsin i flera märtningar...
Ja, jo som Reinfeldt själv kallar sina medborgare: "Det sovande folket"!
Ska jag ta honom på orden så kan jag ju inte lägga någon större vikt vid svenska väljares förtroende.
Frågar du mig så ni inte lata men överbelånade medelinkomsttagare som som lever överklassliv på kredit och röstar så klart på penningpolitikens falska löften eftersom minsta räntehöjning sätter er på pottan och krossar eran illusion om att vara rika så slipper hjälpas åt. En annan pinsamhet är ju att det tror på allt västerländsk media säger/skriver...så nej jag skiter högaktningsfullt i alla väljarmätningar och dess eventuella betydelse.
Vad gäller den sittande regeringen så går det inte att hålla ansvariga samma sätt eftersom de inte har majoritet. Det är fortfarande allifjanten med SD mupparna som pressar på sossefjollorna.
Sker det en liten lönehöjning eller mer klirr i kassan så rusar ni ut och konsumerar ansvarslöst så att priserna på allt skjuter i höjden.