• maka011

Evig längtan som värker

Libra1 skrev 2015-06-23 15:54:31 följande:

Åh grattis! :)

Här är det sådär. Har enorma smärtor just nu. Kan knappt sitta för det krampar i hela svanskotan och ner till hälarna. Ska ringa VC imorgon och tjata mig till en kortisonspruta. :-/

Tack! Försöker att vara glad men är svårt när jag småblöder till och från. :( Men du, det låter ju inte alls bra. Hur kommer detta sig? Krya på dig! <3
  • maka011
    Libra1 skrev 2015-06-23 22:25:03 följande:

Förstår att du är orolig. Hoppas det inte är någon fara.

Jag vet inte riktigt varför det gör så ont. Har varit på diverse undersökningar men ingen hittar något. Funderar på om jag har en inflammation runt svanskotan eller någon nerv i kläm. Jobbigt är det. :-/ Tack!

6 dagar kvar till vul på carlanderska. Känns som domedagen. Men då finns det mer utrymme för frågor och så. Förstår det! Hoppas att du snart får hjälp!
  • maka011
    Libra1 skrev 2015-06-24 10:27:09 följande:

Jag har blött en del vid mina graviditeter. Så hoppas det bara är normala blödningar. En gång blödde jag som en mindre mens.

Jag ska till VC idag. Får se vad de säger. Jobbigt när man varken kan sitta eller gå. :-/

Hoppas innerligt att det är normala blödningar. Men har å andra sidan väldigt ont i brösten och mår stört illa fortfarande. Hoppas att det är ett gott tecken. Vad sa de på vc? Fick du hjälp?
  • maka011
    Libra1 skrev 2015-06-24 14:36:23 följande:
    Det låter ju positivt i alla fall. :)

Fick ingen direkt hjälp. Ska börja hos en sjukgymnast. Hon ville inte ge mig något smärtstillande utan tyckte att jag skulle försöka tänka bort smärtan. Galet! De läkare som säger så har nog aldrig haft ont. Jag gråter av smärta ibland. Usch! Blir så ledsen. :-/
    Jag inbillar mig det åtminstone. Även om illamåendet börjat gå mig på nerverna.

Du driver med mig? Tänka bort smärtan?? Vad var det för idiot du träffade? Be om second opinion! Så här ska du inte ha det!
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2015-06-11 17:21:59 följande:

Grattis maka! Glad

Hur har det gått för dig? Det sista jag hörde var att du ruvade.. Blev det ett plus? :)
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2015-06-24 17:33:37 följande:

MA med tvillingar blev det tyvärr... Fem i frysen dock så FET nästa månad.

Nej..! :( Stackare, lider med er! Tur i oturen att ni har så många i frysen. Sätter ni in två nästa gång med?
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2015-06-25 19:10:22 följande:
    Ja,alltid två-sjätte försöket nu så vi är verkligen trött på det. Har lite tilltro till FET eftersom jag aldrig blitt gravid av det,men vi vill börja med de fem i alla fall innan vi börjar om från början. Har lite funderingar att det var den höjda progesterondosen som gjorde att jag blev gravid och de kanske ändrar nåt mer också som Prednisolonet.
    Oj, förstår verkligen att ni är trötta på det! Denna insättningen var vår första, så kan verkligen inte sätta mig in i er sits, men vägen dit var näst intill oändlig då min kropp inte ville samarbeta.

Har de gjort någon vidare utredning? Jag menar om det är något med livmodern, immunförsvaret etc etc..?
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2015-06-25 21:02:22 följande:

12 IVF:er totalt om man räknar egna ägg... Nej,allt ser bra ut och de gör nog inget eftersom jag inte kan "bevisa" alla misstänkta tidiga m.f. Men 2 MA varav ett med ÄD är ovanligt bara det... På egen hand kan jag då inte mer göra,vred mig nästan ut led sist och vad hjälpte det?

Usch jag lider verkligen med er! :( Hur har det gått med Fet? Har ni börjat? 
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2015-07-13 18:44:02 följande:

Fick mens idag så FET om 2 veckor och 5 dar!  

Spännande! Håller verkligen tummarna för er! :)
Svar på tråden Evig längtan som värker