Fertilitetsutredning
Jag ringde direkt till kliniken. Först hamnsde jag hos en privatklinik men där skulle det kosta 4000 kronor. Så jag fick
Hehe, kan tänka mig det när man är inne i branschen. =)
Här nere i Skåne börjar man tydligen första samtalet med en barnmorska, hon berättade egentligen vad som komma skall, sambon fick lapp om att lämna sperma och jag för att ta prover, sen fick vi läkartiden direkt då också, så mer än så vet jag inte. Spolning pratade hon också om men jag tror läkaren kommer lämna besked om det. Vi kommer även att gå igenom alla provsvaren med läkaren och diskussion om eventuell behandling.
Hur gjorde ni?
Jag har aldrig gjort själv men min syster är expert och kock, vi brukar laga det tillsammans hon och jag, men det för mycket plock och pinn för min del och det har jag knappt tålamod till :P hehe
Ha nu en fin dag, kramar
Jag ringde själv till kliniken, eller först hamnade jag hos en privatklinik där utredningen skulle kosta skjortan. så då fick jag istället nummer till en annan klinik som var landstingsknuten. Fick prata med en barnmorska där på telefon som bokade in vårt första besök.tog väl typ en månad innan vi fick tid. Sen var det blodprover För mig, remiss till spermaprov för sambon och VUL. Sen var vi på återbesök och då fanns tid för mer frågor och då diskuterade vi även pergotime.
Men vad lyxigt och ha en syster som är kock!! Då är det bara att suga åt sig kunskapen :)
Kram på dig
Jag rekommenderar zink, selen, c-vitamin, e-vitamin och folsyra.
Min sambo är ganska slarvig med kosten så han tar mycket kosttillskott, bland annat zink, selen, b-komplex, stark c-vitamin samt E-vitamin.
Jag tar väl ungefär samma, men inte varje dag.
D-vitamin ska också vara bra men det har vi redan tagit höga doser av under vintern så jag föreslog ett uppehåll.
Sen talas det ju väldigt mycket om maca (finns i pulver att boosta smoothien med) maca ska tydligen vara fertilitetshöjande både för mannen och kvinnan.
Skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta ämnet, vill du veta mer är det bara till att fråga. =)
Jo förresten glömde nämna att jag även tar magnesium, brukar ta det någon vecka innan mens för att minska menssmärtor och PMS, kan varmt rekommenderas.
Ha nu en fin kväll, så kul att skriva till er här inne =)
Hoppas vi nu kan följas åt hela vägen tills vi har våra bebisar i famnen.
kramar