• chbw

Fertilitetsutredning

Redcat skrev 2016-05-24 18:48:03 följande:
    Hihi ja det är kul som det ser ut nu så kommer jag sätta in antingen på måndag eller onsdag nästa vecka om allt går som det ska och att äggen blir befruktade

Jaha okej, tråkigt att du har så men käns lite skönt för min del att det inte är en biverkning från sprutan det där med testet känner jag igen, har läst om det någonstans.. Hmm.. Tror det är så att det är typ "graviditetshormoner" i den sprutan som gör att man får positivta test runt 10 dagar efter man tagit den

Va skönt att du börjar vanja dig har vissa månader då jag skiftar så mellan humöret fortfarande har man tur så håller det sig på vanlig nivå varje gång och då blir man inte lika påverkad jag brukar ha några lugna månader sen när min mens blir oregelbunden då blir den förjävlig haha
    ja =) Okej! håller tummarna att det blir ett guldägg som återförs! :D 

haha jag förstår det ;) ja, upp till 10 dagar kan det ge falskt positivt. För mig brukar det vara blankt efter nånstans mellan 7-9 dagar. Min läkare säger att det är osäkert till först efter 14 dagar :O 

haha jo! får lite ta att det är mycket känslor vid pms-tid, speciellt nu är hormonerna från gonal-f pushar på extra mycket :P 
  • chbw
    Redcat skrev 2016-05-24 23:50:51 följande:

Tack så mkt för ditt stöd jag försöker vara lugn och tänka positivt men min hjärna vill alltid förbereda sig på att allt går år helvete haha :-P

Okej jaha så det kan verkligen hålla sig så länge :-S eller så kanske de finns en liten baktanke.. Hmm.. Är det inte 14dagar man ska vänta till test dagen?

Hihi ja det är ju det jag hoppas iallafall att man inte blir för pms-ig på grund utav gonal-f. Har du märkt någon skillnad dom gångerna du tagit gonal-f emot vanliga månader?

det kommer gå så bra! :)

de säger nog så pga att en ska vänta 14 dagar på o testa. 10 dagar står i bipacksedeln så jag tror på det :)

den enda skillnaden är att jag blir så gråtig under en längre tid än annars :p
  • chbw
    Redcat skrev 2016-05-25 23:59:57 följande:

Jag tog sista sprutan idag kl 20.00. Är det vanligt att man känner av den fort?

Jag började känna av den när det hade gått 1timme och ca 45min, har jag ont i äggstockarn (det är värst i den jag har mäst ägg) och det käns som att det bara blir värre och värre.. :-/

Jag är också spänd i hela nedredelen utav magen men jag tror att det beror på att jag har mått illa och spytt idag. Jag har haft lite små känningar i äggstockarna vissa dagar men inte på samma sätt som nu,det är en annan känsla och kraft. Är det vanligt att få så? Eller kan de ha något med att jag hade överproduktion? :-S

Det kan nog ha o göra med att du har så många äggblåsor. Ovitrellen ska ju göra så de mognar, o då jobbar de ju på. Jag har känningar i min vänstra äggstock, trots att det är höger som har äggblåsan.. :P men inte ägglossnigssmärtorna än. Jag hoppas på att de kommer lagom till inseminationen imorgon! =) 

kram
  • chbw
    Redcat skrev 2016-05-26 14:39:30 följande:
    Okej jag mår bättre idag, han inte ont längre men jag är fortfarande svullen och spyr :-/

Det är nog som du säger att det är att dom mognar det där sista

Håller tumarna för dig att du får dom i morgon (även om det inte är så kul med just smärta, jag kan få riktigt ont)

Jag hade lite tråkigt i morse så jag tog ett äl test jag hade kvar, jag tror inte jag någonsin har sett ett t-streck vara så starkt emot controllstrecket haha (jag ville se vad som skulle hända :-P)

Kram
    okej :/ håller tummarna för plocket imorgon =) 

haha ja! jag testade med gravtest o äl-test förut en gång dagen efter ovitrelle, för o se så ovitrellen verkligen lyckades (hur man nu kan misslyckas med det? haha). Så starka teststräck på båda... :P bara vänta 14 dagar nu o sen testa om mensen inte kommer! :O
  • chbw
    Redcat skrev 2016-05-30 16:46:03 följande:

tack utplocket gick bra, gjorde inte lika ont som jag trodde

Jag hade 18äggblåsor (dom tog inte alla) dom fick ut 9st ägg, på lördagen fick jag reda på att 5st va mogna och 4st av dom va befruktade va upp idag och satte in ett ägg ska göra gravtest den 14 juni hur ha det gått för dig?

Haha va kul att det vart så på båda testen, då vet man ju att spruntan funkade iallafall :-P

vad härligt att det gick bra! håller alla tummar nu!

inseminationen gick bra, 29miljoner spermier eätt in i livmodern (mot några tusen som det blir vid ett vanligt ligg). lite ont och blödde lite efter men det gick över fort. bim ca 10 juni, så ska försöka hålla mig från att testa tills dess o se om mensen kommer först eller inte. senast fick jag mens 1.5 dygn för tidigt, o läkare sa att det eventuellt kunde vart ett väldigt tidigt missfall, men det är ju omöjligt att veta, just eftersom det isåfall var så tidigt.

haha ja! :)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2016-06-01 19:27:47 följande:

Hej alla. Länge sedan jag skrev här, vi har precis börjat med IVF och har varit på första ultraljudet idag, man såg 4 större äggblåsor och några mindre, ikväll ökar vi dosen på gonalf, hoppas på fler äggblåsor på lördag. Hoppas fler nu växer till sig, hur går det för er andra?? ??

Så spnnande fina! Håller tummarna för fler äggblåsor nästa vul! 
    Själv bara väntar o väntar jag på mensen.. Bara antar att den kommer som vanligt. Vart så öm kring livmodern idag så det molade för varje steg jag tog.. :'D 

Känner du några biverkningar på gonal-fen? =) 
    kramis
  • chbw
    Tess1984 skrev 2016-06-02 08:54:13 följande:

Hej fina. Åh jag hoppas mensen håller sig borta. När är den beräknad? Jag mår väldigt illa faktiskt av gonalf, vet ej hur jag kommer må nu när vi ökat dosen. Annars har jag nog inga fler biverkningar, jo en sak är väl att jag har rikligt med sådana ägglossningsflytningar men det låter logiskt med tanke på att kroppen producerar fler äggblåsor. :)

Kram på dig fina

hej fina! nästa vecka natten mellan torsdag och fredag är det beräknat.

okej! jag mår också så illa. och har ändå väldigt låg dos (50 enheter). hoppas du slipper värre illamående!

ah okej! håller tummarna för fler äggblåsor på lördag! :)

massor med kramar!
  • chbw
    BusigaSyrran skrev 2016-06-03 20:49:51 följande:

Hur går en insiminering till är det bra oss för det?

Vi funderar med på det eller om vi skall skippa det och ta ivf direkt. :)

Va roligt, vi har med kämpat i två år nu men inte ett ensa plus. hoppas det går vägen för er. :)

Inseminationen görs så att sambon lämnar ett spermaprov som renas och sen förs de bästa spermierna in i livmodern med hjälp av kateter. Vi fick alltså 29miljoner direkt i livmodern (mot några tusen som det blir vid ett vanligt samlag) den här gången.

Vill egentligen hoppa på ivf men måste betala själva o på vår klinik kostar ett försök 37000 (och tre försök 73000), så då får vi köra ett par inseminationer (som "bara" kostar 2000) o samtidigt spara ihop till ivf. :) nu hoppas jag ju att det räcker med den här andra inseminationen, får veta om en vecka. Men känns lite som det har ju inte gått hittills, så varför skulle det gå nu..
  • chbw
    Redcat skrev 2016-06-08 11:59:54 följande:
    Okej kommer hålla tummarna för dig nu är det bara 2dagar kvar för dig har du lyckats hålla dig? Jag kunde inte hålla mig så testade i söndags (ruvdag 6) det va negativt, jag vet att det va väldigt tidigt och inte stor chans att det skulle visa något men vart lite ledsen.. Jag är på ruvdag 9 nu och ska ta test den 14 juni så försöker hålla hoppet uppe. Men jag känner inga som helst syntomer, eller nja jag har svullna och ömma bröst vilket kan vara ifrån vaginaltabletten och så har jag haft som ägglossnings verkar vissa dagar (vilket det kan vara eftersom dom inte tömde alla äggblåsor).
    tack fina du! Jag har lyckats hålla mig från o testa!! ska eventuellt testa imorgon om mensen inte kommer, då är det 15 dagar efter ovitrelle och ca 13 dagar efter äl.. Fattar inte att jag lyckats hålla mig när jag har flera billiga tester kvar haha
    Åh håller tummarna för er nu!!! =) 
  • chbw
    Redcat skrev 2016-06-09 00:13:18 följande:
    Gu va duktig du är jag tog ett till test idag på kvällen, det va neg... Jag vet att jag inte ska testa men kan inte hålla mig. Tror lite nu att det inte har tagit sig, har haft smärta idag i magen när jag och sambon skulle ut med hundarna. Va tvungen att stanna till några gånger för att det gjorde för ont.. :-/ käns inte som att de bådar gott för min del. Håller tummarna och tår för dig i morgon och hoppas att det är din tur

Jag och sambon pratade idag om att ifall det inte tar sig nu så ska vi ha roligt i sommar (grilla,dricka och bara leva), eftersom vi då måste vänta tills efter sommaren tills nästa försök. Tror vi båda börjar ställa in oss på att det inte kommer bli något den här gången(vi börjar redan planera lite vad vi ska göra på midsommar). Men om det mot för modan tar sig nu så vet jag att det kommer bli en bättre sommar än vad vi kan planera

Som du kanske ser så är jag lite splittrad haha
    =) Det är ju ett par dagar kvar, så än finns det hopp! Jag testade faktiskt idag, och fick negativt, så väntar egentligen bara in mensen nu. Om den mot förmodan inte kommer imorgon testar jag nog på lördag nästa gång, då är det en dag efter bim. 

Låter som en bra ide =) Vi får inte heller nått mer försök innan sommaren nu. Och tar det sig inte nu så ska vi nog försöka samla ihop pengar till ivf istället. Om inte min sköldkörtel magiskt börjar samarbeta under sommaren så vi kan få landstingsbetalt (har ett par kg som måste försvinna, som sitter stenhårt sen ett par år tillbaks, vad jag än gör). 
Svar på tråden Fertilitetsutredning