• BusigaSyrran

Fertilitetsutredning

Filli89 skrev 2016-03-06 12:09:43 följande:

Hej tjejer. Eftersom jag länge hängt i denna tråd ville jag bara dela med mig att vi äntligen plussat går in i v 6 imorn och allt känns mer o mer overkligt för varje dag som går. Mer oro på om det kommer gå vägen ska vi inte ens prata om . Har in ul förens om två veckor är så orolig att ja bara önska ja kunde njuta. Hoppas de blir er tur snart jag vet exakt vad ni går igenom och hur ni känner er. Kram på er.

Dragonfly81 skrev 2016-03-06 17:43:14 följande:

STORT GRATTIS TILL ETT PLUS!!!!!!!!!!!! 

Jag har också plussat!  Hade testdag i fredags och trodde inte mina ögon!!! Känns fortfarande helt overkligt på något sett, vi har ju väntat så länge (närmare 4 år) på att detta ska hända. Nu börjar man ju bli gammal också, 35 i sommar... Hahaha Längtar till jag/vi får göra mitt/vårt första UL men som sagt, det är bara att beska med 2 veckors väntan. Vi är ju vana vid att vänta vid det här laget, eller hur, så det blir en baggis! 

Hur mår du, många gravidsymptom? 

Försök att ta det lugnt och inte oroa dig så mycket. (Lättare sagt än gjort det förstår jag) Försök att ta det lugnt, njuta av varje dag och tänka positivt och tänk att allt kommer gå bra. Ju mer positiva tankar och energier du omger dig av desto bättre både för dig och ditt lilla frö!  Det kommer gå finfint! 

Kram på dig! 

Gratis till era plus, hoppas också att vi andra plussar nu.
  • BusigaSyrran

Verkar inte bli någon äl för mig denna gången, mitt största ägg va på 13mm :( åh jag måste göra blodprov på fredag för att de vill se om jag hade äl denna månaden eller inte.. orkar inte just nu med allt detta.

De har ju kollat upp min äl och säger att jag har en bra ägglossning själv.

Nu har jag ätit andra kuren av pergotime men verkar ha hoppat över äl nu denna månaden, vilket jag isåfall tycker är irriterande om jag ej har en äl i helgen.
    hoppas dock att de snart är våran tur.

• BusigaSyrran
    velicious01 skrev 2016-03-14 16:18:42 följande:

Vad tråkigt <3 ja de blir ju extra tufft o irriterande när man hoppas så mycket vid behandling o allt ser bra ut. Hoppas provet visade på äl iaf. Vilken dag va de mätte på 13 mm?

Kram!

De kollade på dag 12 och sen hade det inte växt så mycket på dag 15 heller så på fredag ska jag göra blodprov för att se om jag har haft ägglossning.

Vi har ändå försökt denna månaden om i fall att.
  • BusigaSyrran

Vi får ingen mer hjälp då två pergotime kurer ej funkade och de säger vi kommer bli gravida själva.

Men till sommaren har vi kämpat själva i två år.

All utredning har varit bra och de har inte hittat några fel.

Nu undrar jag om någon vet om man kan göra ivf utomlands och om man åker dit då och då om det ej tar sig direkt.

Tänkte jämföra svenska o utländska om de ej tar sig till sommaren. För då vill jag nog göra ivf..för orkar ej försöka längre.

• BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-04-18 18:20:29 följande:

Du ska ju kunna få ivf här med, eftersom ni försökt så länge. eller få testa något annat än pergo, ex letrozol eller gonal-f. 

Vet annars att många verkar åka till danmark för ivf ;O

Ja men vi får bekosta det själva då vi försöker bli gravida med ett syskon.

Tycker kvinnokliniken ger upp för lätt, är säkert pga vår ålder då de alltid säger att vi har tiden på vår sida..
  • BusigaSyrran

Jag har precis haft en egen ägglossning, så jag får hoppas att det går snart på egen hand annars är det ivf vi tar tillväga på eller en hormonbehandling med insiminering om inte kvinnokliniken hjälper oss igen senare.

Hoppas verkligen på ett litet plus snart, känns som de aldrig kommer gå vägen Gråter

• BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-06-03 01:05:04 följande:
    hej fina! nästa vecka natten mellan torsdag och fredag är det beräknat.

okej! jag mår också så illa. och har ändå väldigt låg dos (50 enheter). hoppas du slipper värre illamående!

ah okej! håller tummarna för fler äggblåsor på lördag! :)

massor med kramar!

Hur går en insiminering till är det bra oss för det?

Vi funderar med på det eller om vi skall skippa det och ta ivf direkt. :)

velicious01 skrev 2016-06-03 01:22:28 följande:

Hej tjejjor :)

Längesen jag med skrev nått här,så en liten uppdatering kanske.

Vi har gjort en stimulerad insemination - 1:a försöket - fina äb men inget plus.

Blev sen gravid på 2:a försöket med letrozol, (ingen insemination p.ga helg) slutade i mf.

Gravid igen månaden efter nu :) denna gång utan behandling p.ga mf så helt utan hjälp o är så lycklig!

Önskar er allihop o kämpare ett stort lycka till! <3 vet precis vad de är ni går igenom / hur de känns. Vi försökte i mer än 2 år, så de jag vill säga är Ge inte upp en dag dyker dedär fina plusset upp <3

Va roligt, vi har med kämpat i två år nu men inte ett ensa plus. hoppas det går vägen för er. :)

• BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-06-04 03:04:27 följande:

Inseminationen görs så att sambon lämnar ett spermaprov som renas och sen förs de bästa spermierna in i livmodern med hjälp av kateter. Vi fick alltså 29miljoner direkt i livmodern (mot några tusen som det blir vid ett vanligt samlag) den här gången.

Vill egentligen hoppa på ivf men måste betala själva o på vår klinik kostar ett försök 37000 (och tre försök 73000), så då får vi köra ett par inseminationer (som "bara" kostar 2000) o samtidigt spara ihop till ivf. :) nu hoppas jag ju att det räcker med den här andra inseminationen, får veta om en vecka. Men känns lite som det har ju inte gått hittills, så varför skulle det gå nu..

Ja det är inte billigt, vi får med betala då vi redan har ett gemensamt barn. Kollat i Danmark då de va lite billigare o bättre men sen får jag se om min läkare kan hjälpa oss med att skriva ut medicinerna.

Vet precis hur de känns, så känner jag varje gång efter äl.
    Filli89 skrev 2016-06-05 04:30:04 följande:

Hej tjejer ser ut som att även jag blir tillbaka till mitt gamla tråd. Lämnade den då jag blev gravid i februari men fick en väldigt dramatisk missfall förr förra månaden i v10 tyvär. Så nu ruvar jag igen på en blastocyst på halvt stimulerat FET.

Tess vad kul att se att även du satt igång hoppas det blir vår tur snart.

Beklagar :( hoppas med att vi andra i gruppen får ett plus och att bebisen är i våra armar snart.
  • BusigaSyrran

Mensdag 2 fuck this.... -.-

Läkartid nästa vecka så får se om vi får prova något nytt eller ej.. Inte för att de har gjort så mycket..

Funderar på ivf och dit vi är sugna på att åka har "bara" en veckas kötid. Så något positivt.

• BusigaSyrran

Nu letar vi efter en ivf klinik men jag kan inte bestämma mig över om det blir en utländsk eller en svensk. Finns fördelar och nackdelar med båda.

De utländska är lika duktiga sätter gärna in två embryo men längre att åka till och ev får man stå för medicinerna själva.

De svenska är duktiga man kan spara ägg och har nära till kliniken men vill bara sätta in ett ägg åt gången.

• BusigaSyrran
    idiisen skrev 2016-06-15 17:39:19 följande:

okej. Men får  man betala för de frysta om man ska sätta in det?

Jag bor i Skåne och har Malmö som min IVF klinik. :) 

Har för mig att vi också har 3 försök ifrån landstinget. 

Vilken klinik i Malmö valde ni?

Vi valde Nordic och ska på möte den 28e.

Dock betalar vi försöken själva då vi utreds som sekundär barnlöshet.
  • BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-11-01 15:17:41 följande:

Någon kvar här? :) 

Jag gjorde återföring med ett fint 3dagars-embryo i torsdags. Testdag 14/11. Äggplocket var en ren mardröm, men som tur är fick jag ett gäng embryon till frysen, så även om det inte blir något den här gången är det iallafall långt till nästa eventuella äggplock.. 

Någon mer som väntar på testdag?? 

Hoppas du får positivt snart då :)

Jag är kvar me inte varit inne här på jätte länge, inte haft orken.

Ivf har vi funderat på men inte kommit till skott då jag har fått en ny gynekolog då kvinnoklliniken inte gjorde så mycket med min utredning och sa ta ivf. = vi får betala själva då vi redan har ett barn ihopa.
    Skall i veckan börja min andra kur med letrozol, tyvärr. Får hoppas att det funkar med letrozol eller något annat så vi slipper ivf annars skall vi åka till tjeckien och sätta in två embryo om det blir två fina embryos.

• BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-11-13 18:46:47 följande:
    Jag har faktiskt plussat :) Redan på RD7! Testdag imorgon på RD18. Fattar fortfarande inte..

Åh jag håller verkligen tummarna att letrozol funkar för er!! Fick du ägglossning första kuren? :)

ja det fick jag och ägglossning blev det med, då vi tog blodprov för att se så att allt funkade. Min nya gynekolog tror att jag har äl men att den kan hoppa lite.

så jag vet inte riktigt till allt detta, får se. ibland vill man bara ta tag o åka iväg och göra ivf men samtidigt är det så mycket pengar. då vi försöker få ett syskon så har man ändå hoppet att det kanske funkar med tabletterna ändå så det går även naturligt denna gången även om vår dotter blev till på första egna försöket. Men nu har de gått 2,5år med ett syskonförsök.

Hope7 skrev 2016-11-13 20:48:18 följande:

Grattis till plusset! :)

Får man fråga vad letrozol är / gör? Vi ska på första läkarbesöket på onsdag. :)

Det skall framkalla ägglossning.
    Dock så är det velande på om jag har äl hela tiden därför får jag prova letrozol då pergotime inte fungerade och min nya gyn sa att letrozol är bättre än pergo.

Därför tar jag inte dubbeldos utan en tablett på min tredje till sjunde mensdag.

Det gav mig en fin och stor äggblåsa förra månaden så hoppas att det går lika bra nu. Fattas bara plusset.

Men om detta inte funkar så hoppas jag att vi kan pröva något i sprutform tex hormonsprutor om han tror att det funkar. :)

• BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-11-17 22:26:05 följande:
    Okej! Åh håller tummarna att det funkar med letrozol!

Tack de gör jag med, tog sista kuren för denna cyceln i fredags. :)

Hoppas att vi alla får det envisa pluset snart.

• BusigaSyrran
    chbw skrev 2016-11-20 14:19:29 följande:
    Åååh håller tummarna nu!!! :) ska ni på vul också? 

ingen aning, inte hör något om det i denna cyceln ännu iaf.

men förra cyceln som var första försöker så vart jag på vul och det då var där några små och en stor på 16mm som släpptes senare. :)

Svar på tråden Fertilitetsutredning