Fertilitetsutredning
Det verkar som att det blir ägglossning denna gång! Så otroligt skönt att äntligen få börja försöka på riktigt! Försök ett nu då kan man säga!
Hej tjejer...
Imorgon åker jag till Skottland, har tagit en liten paus från familjeliv men skriver igen nästa vecka när jag kommer hem.
Det ska bli kul att komma hemifrån och uppleva något nytt..
Kramar till er alla tjejer
Hej tjejer...
Imorgon åker jag till Skottland, har tagit en liten paus från familjeliv men skriver igen nästa vecka när jag kommer hem.
Det ska bli kul att komma hemifrån och uppleva något nytt..
Kramar till er alla tjejer
Hej kära vänner! Här kommer en fråga med kanske lite för privat information ;)
Har ni koll på äl-tester?
Enligt ultraljud skulle jag nämligen ha haft äl igår och jag började testa med stickor dagen jag gjorde vul, alltså i tisdags. Har ännu inte fått positivt på testerna. Okej, tänker jag. Jag har ju varit sen med allt hittills så jag ägglossar väl på fredag (idag) kanske. Och idag är mina flytningar som de "ska" va EFTER äl. Vad är mest pålitligt? Hur tänker ni?
Behöver lite hjälp! =)
14 dagar sen jag tog ovitrelle. Testat negativt i om det är två eller tre dagar så hormonerna från ovitrelle är inte kvar.
Idag fick jag ett positivt o ett negativt... hur fasen tolkar man det? Negativt antar jag?
Ska testa imorgon med o om mensen uteblir kollar jag med cbplus på måndag.
Testet som ligger en bit ifrån är gårdagens de två ihop (lh o hcg) från idag. Bilden nedanför.
Alla tre idag nedan från idag.
På det ena är där ju ett tunnt tunnt streck och det andra är positivt! Tror du är gravid :) grattis!!!
okej tack, tänkte vänta lite med att testa mig men va hundra på att mensen skulle komma. men när man har försökt så länge känns de som att man inte vill testa för tidigt heller. en nidblödning kan de komma ca 10 dagar efter ett äl test?
hade positivt äl 16 november sen släpper ju inte ägget förrän 24-48 timmar efter.
okej tack, tänkte vänta lite med att testa mig men va hundra på att mensen skulle komma. men när man har försökt så länge känns de som att man inte vill testa för tidigt heller. en nidblödning kan de komma ca 10 dagar efter ett äl test?
hade positivt äl 16 november sen släpper ju inte ägget förrän 24-48 timmar efter.