• Tess1984

Fertilitetsutredning

varningsljus skrev 2015-09-13 15:07:23 följande:
    Hej!

Åh nej vad tråkigt! :( jäkla skitmens. Jag hoppades att det var din tur denna månanden. Förstår att du var ledsen igår.

Precis som du säger, även om testet var negativt och man känner sin kropp och det känns som man inte är gravid, så hoppas man ju ändå.

Jag tycker det blir jobbigare för varje månad man får negativa besked :( sänder dig massa varma styrkekramar!

Kolla med din läkare! Jag har gått på ultraljud båda gångerna jag åt pergo, och ska även göra denna gången då jag äter letrozole. Men jag har förstått att det är olika från läkare till läkare.

Japp det är nu på torsdag jag ska till läkaren. Jag känber mig väldigt upp och ner, mest ner. Undrar om det är hormonerna? Min sambo reagerade i morse och tycker att jag är "taggig", hehe.

Jobbigt för mig själv också eftersom jag också själv känner hur hemsk jag är stundvis!

Helgen har varit väldigt lugn. God mat, långa promenader och en del serietittande. Kollar breaking bad nu, vi är nog ganska sena känns som alla har sett den. Men vi är inne på säsong 3 nu och jag tycker den spårar! Har du sett den?

Idag var vi en sväng på ikea och bunkrade upp med lite ljus inför hösten. Älskar att tända ljus nu när det börjar bli ordentligt mörkt om kvällarna!

Mysigt med kräftskiva! Älskar kräftor och alla goda tillbehör.

Känner med dina känslor att man så gärna vill få ge sina nära och kära ett positivt besked. Jag tänker nästan på det varje dag.

Hoppas verkligen det blir verklighet snart. Tänk att få ge det vid julmiddagen, helst ännu tidigare iofs <3

Kul att höra från dig tjejen! Önskar dig en fortsatt trevlig söndag.

Själv ska jag snart kila iväg på ett body pump-pass.

Många goa kramar
    Tack för dina tröstade ord, behövs när man känner sig nere.
    Sambon har varit iväg och handlat choklad till mig, brukar han när jag inte mår bra. Vi har även pratat lite idag om våra känslor, eller mest mina eftersom att det är jag som gråter mest.

Ja jag kan tänka mig att hormonerna kan bli värre när man äter sådan medicin, jag märkte det på denna kuren, har varit mycket känsligare under hela månaden, väldigt mycket upp och ner skulle jag säga, har känt mig otroligt stressad.

Ja tänk om man vore gravid till jul? Gud vad underbart det skulle kännas, jag vågar faktiskt tänka tanken, tänk om!!
    Julen är en mysig tid och det kommer bli ännu mysigare dagen man själv får barn.

Breaking bad har jag inte sett, vad handlar den om? Jag älskar övernaturliga tvserier, just nu har jag sett första avsnittet av Merlin och den verkar underhållande, rolig men lite småtöntig, men det passar mig utmärkt, haha.

Vad duktig du är som kilat iväg och tränat, idag tänkte jag inte röra en fena men på tisdag när jag är ledig ska jag ut och springa med syrran och hennes hund. =)
    Vi har tagit några pass i skogen nu och det är så roligt.

Händer annars i veckan? Krama i massor fina...hoppas du fick ut lite av ditt taggiga humör under styrkepasset, *blink* kram
    Själv har jag ätit lite choklad men det hjälpte lite i alla fall men hade nog varit bättre med lite motion, hehe kram

• Tess1984
    Redcat skrev 2015-09-13 15:23:24 följande:
    Tack så mycket tess ja jag känner mig hoppfull efter att vi pratat med kurator jag va så nervös innan jag ringde dom så det va nära att jag inte gjorde det :-/ men känner nu att det va det bästa jag kunde ha gjort det käns så skönt att kuraton sa att om det kommer till att vi måste göra provrörsbefruktning så kommer det sättas i rullning om ett halv år jag tror också att med rätt hjälp eller tid så kommer alla få sina små mirakel

Jo jag har känt det med. Tror min mens har börjat idag :-/ börjar komma lite blod så :-/ är så tråkigt när mensen kommer, blir lika besviken varje gång men jag tror det värsta jag va med om va när jag en månad gick 59 dagar utan mens, fattade inte va som va felet och jag tog massa gravtest men alla va neg.

Tack va roligt att ni fick det jag håller tummarna att vi också får svar när jag lämna blodprovet så sa dom till oss att dom inte skickar hem svaret så det är nog olika från ställe till ställe gu va tråkigt att det försvann ibland blir man inte klok på posten

När ni va på återbesök fick du då sätta dig i stolen? Tänkte för jag ska träffa doktorn på tisdag och börjar min mens nu så kommer den inte hinna sluta tills dess :-/ ska man byta tid vid sånt tillfälle?
    Japp det var nog också det bästa jag gjort, att göra utredningen!!
    Jag tyckte väntan och alla undersökningar var jobbiga men värt allt nu när det var över, nu kan man blicka framåt och se möjligheterna i hjälpen man får.

Nej jag tror egentligen det är bäst att få svaret hos läkaren så att man har chansen att ställa frågor om man har några funderingar.

Japp den gången vi var hos läkaren och fick reda på alla provsvaret tog läkaren ett ultraljud på mig, det var ganska pinsamt! I rummet fanns både min läkare (ganska ung), en läkarstudent och min pojkvän, så tre karlar samtidigt, mycket generande...känner mig inte jätte bekväm med ultraljud men nu har man gjort det så många gånger så man bryr sig inte lika mycket mer men just den gången tyckte jag det kändes jobbigt, hade varit sjukt nervös inför läkarbesöket också eftersom vi inte visste hur det låg till med sambons prover.

Förstår att du kanske tycker det är extra jobbigt med mens, men ska jag vara helt ärlig tror jag inta läkaren bryr sig men ring gärna och hör innan om du är orolig.

Vart bor ni och hur gamla är ni? Vi bor nere i Helsingborg och jag är 31 och sambon snart 35. =)

kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-13 18:16:06 följande:

Hej vännen! 

Usch, hoppas du känner dig bättre snart! <3 Ja, det är skit när man hoppas o så blir det blödning gång på gång :( Men så ibland, som idag för mig, känns det verkligen som att snart snart sitter vi där och har våra små pyren! Det är de här dagarna som faktiskt gör det hela mycket enklare, tillsammans med att kunna prata med er här inne som förstår och inte dömer! Härligt att du fick feststämningen sen i allafall! Så sugen på kräftor o vitlöksbröd haha. Måste hitta nått gott glutenfritt =) 

Vad glad jag blir att du gillade den!! =) 

Idag är det faktiskt helt okej. Imorse var jag ett vrak. Det är något cykelevenemang som gjort att alla bussar var inställda, så jag var tvungen att gå hem. I vanliga fall hade det varit okej, det är bara ca 15 minuter, men jag hade precis jobbat 11 timmar o ryggen började säga ifrån, samt så är jag väl aningen ostabil pga ägglossningen som ska komma i dagarna. Så var svinförbannad blandat med jätteledsen tills jag kom hem o lugnade ner mig. Fick sova hyfsat bra i allafall, så känns bättre nu =) Jo i helgen har jag jobbat, kändes rätt fint att den jag jobbar med var glad när jag kom tillbaks efter 20 dagars semester! Har en natt kvar, sen är jag ledig till onsdag natt =) 

Åh så gott, och mysigt med filmkväll! Det behövs verkligen. Jag såg faktiskt hela titanic för första gången nånsin inatt. Har inte sett hela innan, har tyckt den var så tråkig. Men den var bättre än jag mindes =) Är trots allt över tio år sen jag försökte se den :p Hittat en ny serie iallafall, eller ja. ny för mig iallafall. Scandal. Har du sett den? =) Började se igår och den var faktiskt helt okej. Ska fortsätta se inatt tänkte jag =) 

Ååh spännande! var det läskigt haha? Härligt att du kände att det gjorde något! Oj, ja de verkar ju finnas punkter lite här och där! 

Har du några planer för veckan?? =) 

massor med goa kramar!

Hej söta. =)

Känner mig lite bättre idag men är fortfarande orolig över min mens blev så konstig denna gången, blödningen är mindre än den brukar i alla fall men haft mer menssmärtor. Minns sist jag var hos läkaren så sa ha att man livmoderslemhinna var lite liten (8mm) dag 15 men vad jag kan läsa mig till är det lagom, vet inte vad läkaren menade med det?  Vet du hur din slemhinnan är vid ägglossingstider?

Nej vad tråkigt med bussen, känns ju ingen vidare när man arbetat många timmar och värk på det, kan du känna din ägglossning många dagar innan du får utslag på ägglossningstesterna?

Nej scandal har jag aldrig sett, vad handlar den om? =)

Denna veckan ska jag jobba ganska mycket, en kompis har lurat med mig på en andlig seans på onsdag, haha vet inte riktigt vad jag ska tro.
    Jo förresten jag ska på min andra behandling med akupunktur, känns som en bra behandling för mig. Vad har du för planer i veckan?

Hoppas du haft en bra dag, vad fint du sytt förresten såg dina fina bilder länge ner, du är så himla duktig. Vilka välklädda barn ni kommer få, hihi...

kramar i massor
  • Tess1984
    Redcat skrev 2015-09-13 17:42:22 följande:
    Kan förstå att det är skönt när den är klart längtar så tills vi blir klara vet själv att de kommer vara drygt att åka fram och tillbaka hela tiden nu under undersökningen (tar en timme med buss ifrån där jag bor, har inge körkört).

Jo det tror jag kan vara bra hoppas min hjärna funkar den här gången bara haha hade massa frågor innan jag kom dit och när jag satt där så försvann allt men ska skriva ner den här gången om jag kommer på något

Oj jag hade nog inte klarat det starkt gjort av dig ! Jag har turen att jag fått en kvinnlig doktor, jag höll på och få lite panik när dom sa först att det finns en chans att jag skulle få en man :-/ har vart med om en hämsk sak för 5år sen och efter det har jag jätte svårt med nya killar/män nära mina privata delar :-/

Jag får ringa och prata med dom i morgon för att vara på säkra sidan men vet att jag fick sitta i stolen förut på um när jag hade mens en gång förut när jag va tvungen att kolla mig :-/ inte det roligaste men måste man så måste man vell :-/

Jag är 23 och min sambo blir 28 i år vi bor i hedemora (måste åka till Falun för att göra undersökningen )

Hej =)

Haha samma, har alltid så många frågor till min läkare innan besöket men sen när jag går därifrån har jag inte ställt hälften, fast nu har jag så många frågor att allt snurrar i huvudet, måst få veta vissa saker och ska ringa och försöka få tid till min läkare imorgon.

Vad ledsen jag blir när du skriver att du fart illa, måste ju kännas jobbigt.
    Fick du tag på mottagningen idag?

Massa kramar

• Tess1984
    Redcat skrev 2015-09-14 13:44:08 följande:

En sak jag undrar alla här inne får jätte gärna svara hur det är för er jag undrar om ni tycker det är viktigt att ha någon nära (förutom den man försöker få barn ihop med) som man kan prata med när man går igenom det här? Jag har inte riktigt någon jag kan prata med om det som händer (föruom alla ni underbara personer här inne) och undrar om jag är ensam om det? Min sambo har några nära han kan prata med om det här och jag är jätte glad att han har det men jag kan inte hjälpa att jag känner mig lite ensam ibland för att jag inte har det.. :-/

Jag vet ej vad jag tycker om det egentligen, jag har egentligen många jag kan prata med men jag är nog trött på att prata med vänner om det, har kanske någon enstaka, brukar prata med sambon men jag vill inte trötta ut honom och därför började jag söka trådar på familjeliv, fann denna och det är jag så himla glad för.

Tråkigt att du känner så, jag har tidigare gått till kurator och det hjälpte mig mycket. Skönt att prata med någon som inte står en nära om man säger.

Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-14 23:19:31 följande:
    Hej fina du! =) 

Skönt att du känner dig lite bättre! Usch, förstår att du oroar dig :/ Konstigt att läkaren sa så om det är lagom när man läser på? du får fråga vad han menade när du ringer! Nä jag har ingen aning faktiskt... 

Ja, var rätt sur när jag kom hem hehe. Jag brukar få småont o stickningar i några dagar, sen på äl-dagen får jag väldigt ont o nån halvtimme får jag jättejätteont, antar att det är äggblåsan som spricker då? Har ingen koll hehe.. Men äl-testerna har blivit starkare sen i helgen, så förhoppningsvis är det dags nu i dagarna =) 

Okej =) advokater som inte jobbar som advokater, de löser problem för folk. Mycket drama. USAs president är med och ja.. mycket drama hehe. Halvsvårt o förklara utan o avslöja för mycket =) Men den är faktiskt rätt bra =) Det är samma kvinna som skapat greys anatomy som gjort scandal. 

Okej =) Men åh vad spännande! Sånt skulle jag vilja testa nån gång. Skrev anonymt till en andlig kvinna, som fick en bild på enbart mina ögon och mina frågor, och var faktiskt väldigt mitt i prick med svaren (frågade mest sånt som jag faktiskt kan bekräfta) :O låter bra med akupunktur också =) 
    Jag är ledig nu idag och imorgon, sen jobbar jag onsdag och torsdag natt. På fredag ska jag, och kanske sambon om han är ledig, käka middag med två vänner jag inte träffat på minst tre, fyra år, på lördag ska vi käka middag o fira sambons systers 20årsdag först, o efter det ska vi till min faster o hennes man o fira deras 40årsdag. På söndag bio med en kompis. hehe, rätt fullt känns det som. Men mest roliga grejer för en gångs skull =) O så ska jag vänta in ägglossningen också.. :p 

Tack vad gullig du är!! =) 
    massor med kramar
    Hej fina =)

Nu mår jag bättre, brukar bli så när mensen är över. Blödde ovanligt lite denna gången, just nu sitter jag i telefonkö för att få prata med någon på gynmottagningen, ska få en telefontid med min läkare, känner att jag måste få prata med honom.

Hehe, då vet jag vad ni ska göra i helgen, jag håller tummarna för er. =)

Jag känner två andliga personer ( dom känner ej varandra), båda ser tvillingar hos oss men jag vet ej om jag tror på det faktiskt, för hur kan man veta det?

Jag längtar tills akupunkturen på torsdag, kändes så skönt efteråt...kände mig jätte avslappnad. =)

Idag var jag och min syster ute och sprang med hund och barnvagn, gick bättre än vad jag trodde, du kan tro att alla tittade på oss, haha.
    Syrran sprang med barnvagnen och jag tog hunden, sen körde vi även ett pass där vi sprang i trappor, fy det är det värsta jag vet. Nu under kvällen ska jag bara ta det lugnt, laga käk och mysa. =)
    (jag visade även gåvorna jag fick från dig och syrran tyckte det var hur sött som helst, du skulle kunna tjäna pengar på de, så duktig är dut) =)

Vad har du för dig idag?

Kram

• Tess1984
    Redcat skrev 2015-09-14 23:24:48 följande:
    Haha det är just så jag känner med okej, hoppas du får en tid snart så du slipper vänta vad

Det vart bättre där ett tag tills han flyttade tillbaka till stan.. Första gången jag ens berättade att de hade hänt va 3år efter, pratade med en kurator då. Fick mycket hjälp och det tackar jag för nu..

Ja jag fick tag på dom ska dit i morgon hon jag pratade med sa att doktorn får bestämma hur hon vill göra med testet i morgon men hon tyckte att vi skulle komma så vi får träffa doktorn, få svar på testerna som tagist och svar på våra frågor

Massa kramar tillbaka
    Tess1984 skrev 2015-09-14 21:49:32 följande:

Jag vet ej vad jag tycker om det egentligen, jag har egentligen många jag kan prata med men jag är nog trött på att prata med vänner om det, har kanske någon enstaka, brukar prata med sambon men jag vill inte trötta ut honom och därför började jag söka trådar på familjeliv, fann denna och det är jag så himla glad för.

Tråkigt att du känner så, jag har tidigare gått till kurator och det hjälpte mig mycket. Skönt att prata med någon som inte står en nära om man säger.

Kram

Tack för att du berättar hur det är för dig känner desamma med min sambo, är så glad att jag kan skriva med alla underbara personer här inne känner att jag verkligen hittat rätt "tråd"(?)

Jag skulle kunna kolla upp det pratade med en förut så kanske kan hitta någon ny att gå til

Kram
    Usch fy vad hemskt, tycker synd om dig och vad du har fått vara med om, bra att du fick prata ut hos ett proffs, kurator är till stor hjälp när man varit med om jobbiga saker.

Var det idag ni skulle till läkaren? Hur gick det i så fall?

Ja detta är helt klart den bästa tråden på familjeliv, hihi =)

Nu ska jag städa och fixa lite kök inför ikväll, väntar även på att gynmottagningen ska ringa upp mig. =)

Kramar till dig
  • Tess1984
    Redcat skrev 2015-09-15 15:43:40 följande:

Jag tror jag va på det värsta doktors mötet idag i mitt liv.. Och då snackar vi om en tjej som har vart till doktorer 100gånger mer än vad vanliga mäniskor brukar göra... Det här va Fan värre än när min doktor läxade upp mig när jag började röka, när doktorn försökte printa in i mitt huvud att jag hade en ätstörning (gick ner fort i vikt för att jag slutade med ute mat och godis i några månader så jag rasade i vikt och min mamma körde in mig), när doktorer inte lyssnar och ger mig fel mediciner och inte bryr sig om varken vad jag säger eller hur jag mår..

Men det här tar Fan priset!! Först när vi träffar henne så får jag en konstig känsla, hon är grinig och det käns som att vi va en börda för henne.. Kommer in i rummet och vi sätter oss ner och hon börjar prata om vad som ska göras och ställer lite frågor, hon sa att hon hade läst våra hälsodeklarationer men det märktes inte.. Sen så berättade hon att mina tester kom tillbaka bra men att hon inte viste varför mig mens är oregelbunden.. Och så när vi sitter och pratar så börjar hon försöka övertala oss att vänta med barn, vi är ju så unga så vi kan ju vänta och bla bla bla.. Tror det värsta hon sa till mig va när hon sa "du vet vell om att bara för att du skaffar barn så kommer det ju inte fixa dina problem"... Jag går just nu på en undersökning på vuxenpsykmottagningen för att komma fram till varför jag har fått deprissions dippar under hela mitt liv.. Det kändes som att hon försökte övertala oss att inte skaffa barn som hon satt och pratade.. Och sen när hon skulle börja prata om min sambos prov så fick hon först problem med datorn och under den tiden så sa hon "ni har nog förstått nu att ni kommer få dåliga nyheter eller hur"... Det visar sig att min sambo ligger lite under både i antal,rörlighet och att dom hade gjort en "notis" på att dom har hittat några som ser fel ut. När hon pratade om det så va hon jätte kall i rösten.. Och sen så började hon fråga om hans hälsopapper och tog upp om att han kryssade i att han hade gjort en operation där nere.. Och då berättade han om att han va tvungen att operera ner en kula när han va yngre och så ställer hon lite frågon och han svarar.. Då tittar hon lite halft på han och på datorn och så säger hon skit kall i rösten "ja men då är den död" och skriver lite på datorn.. Jag vart så arg så jag trodde nästan jag skulle hoppa ur stolen och slå ner henne!! Jävla kärring! Jobbar man med människor och speciellt om känsliga ämnen så kan man vell förfan va lite snällare än att säga och göra så! Sen så försökte han prata med henne om det och då svarade hon honnom med ett litet snabbt svar och sa till mig att nu ska du sätta dig i stolen så ska vi undersöka dig. Och när jag går in och ska klä av mig nedre delen så försöker min sambo fråga igen vad han kan göra för sina "små pojkar" och det enda hon säger är "inget...... Sluta rök"... Hon gjorde test på mig och kollade med den där man kan se på skärmen och allt såg bra ut. Efter sa hon att min sambo ska få lämna ett test igen om två månader för att han tog mediciner mot sin inflammation när han lämnade förut och till mig sa hon att jag va klar och behöver inte undersökas mer.. Och när vi ska gå så säger hon till sambon att hon kommer skicka remiss och sen vänder hon sig lite halft till mig och säger "fokusera på ditt liv nu".. Jag blir så arg!! Hon sa dessutom att vi går inte vidare med något nu vi får se hur testerna ser ut om två månader och hur ni känner då!! Jävla kärring, jag är så arg och så ledsen.. Jag hade svårt med att ringa från början men tänkte att det är ju bra om vi kollar oss och så gick det så bra hos kuraton och så bara pang så fuckar doktorn upp det.. Jag vet inte vad jag ska göra hon vet fortfarande inte varför min mens är oregelbunden men tydligen så spelar det ju ingen roll för jag är ju klar undersökt.. Och jag vet att kuraton sa att bara för att man har ägglossning så betyder det inte att äggen är bra. Hur kan hon veta nu att mina ägg är bra? Är det med dom blodproven man kollar det eller kan dom se det i undersökningen? Hon såg att jag hade äggblåsor (?) i äggstockarna och att allt såg bra ut men betyder det att äggen jag släpper är bra? Jag är så förvirrad och så ledsen. Jag vet inte vad jag ska gö.. Jag är glad över att mina tester va bra men det käns så hopplöst när hon gjorde så..

Amen fy fan vilken vidrig människa, jag säger som chbw, kontakta genast avdelningschefen och berätta om denna hemska upplevelse, sen hade jag bytat både läkare och klinik, har ni någon annan i närheten? Jag blev otroligt arg när jag läste ditt inlägg, så behandlar man inte människor, detta vi går igenom är oerhört känsligt och man ska inte hoppa på något på detta sätt du varit med om.

Är ledsen för din skull, sänder dig massa styrkande kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-15 17:08:35 följande:
    Det starka testet (idag) tolkar jag som positivt. Vad tror ni?

Det svagare är från igår, la till det för att ha något att jämföra med... :p
    Du har definitivt ägglossning på gång, lycka till nu, jag håller alla tummarna. =)

Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-15 16:57:49 följande:
    Hej tjejen =) 
    Skönt att du mår bättre! Okej. Jag tycker också jag blödde ovanligt lite förra omgången. Skönt att du pratar med läkaren! Du får berätta vad han sa sen =) 

Hehe =) Jag fick faktiskt vad jag tolkar som positivt äl-test idag. Ska skicka med bilden i ett inlägg nedanför, måste gå via mobilen med bilden nämligen =) 

Okej. Vad spännande. Vissa är ju "synska" o känner saker på sig.. Men tror inte man kan veta sånt definitivt.. 

Åh härligt =) 

Okej, haha det kan jag tänka mig ;) vad härligt ändå =) Tufft med trappträning, men är ju rätt skönt efteråt =) Okej, låter som en skön kväll!
    Men åh vad gullig du/ni är =) 

Jag har nyligen vaknat haha. Ska väl sitta o analysera värken i äggstocken hehe, och försöka sy lite mer =) Kanske se någon film/serie också =) 

många kramar 
    Jag fick bara prata med en barnmorska men jag ska till läkaren den 24 sep och mäta mina äggblåsor så hon tyckte jag skulle vänta och ställa alla mina frågor då,  hoppas nu jag får min ordinarie läkare då men det kan man ju aldrig garantera.

hehe, ja du har ju ägglossning på gång nu. hur många timmar efter positivt test brukar ägglossningen infalla? är det 24 timmar någonting?

Ja jag tror också det finns vissa synska, jag har varit och spått mig för några år sedan och det var väldigt kusligt, kommer aldrig göra om det igen. Hon sa saker som hon inte kunde veta och det var läskigt.

Nu håller jag på att fixa fläskfile i ugnen, ska ha blomskål och sötpotatis till detta, sötpotatis är bra för oss som försöker bli gravida, väldigt rikt på e-vitamin som är viktigt för fertiliteten både hos mannen och kvinnan, hehe...så nu ska jag käka sötpotatis hela veckan :P

Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning