Fertilitetsutredning
Hej =)
jodå, rejält trött, men avslappnad efter massagen också! Bara ett par dagar ledigt kvar nu, men blir nog skönt o komma in i lite halvrutiner igen!
Okej så typiskt :( :( Ja, det är så absolut okul att det inte finns när man bara väntar efter äl.. Fy.. Såg på youtube-klippet du la upp nu.. Så fint det var. Och det fick mig o tänka på vad folk säger, när jag pratat o längtat. Är ju inte så många jag pratat med.. Får höra flera "ta det lugnt, du är ung, du har tid på dig" osv. Blir så less. Det är väl skitsaksamma att jag är ung? Vill ju NU inte om tio år... Har alltid velat ha barn o har längtat sen jag var 17-18, det är över sex år. Ville bli klar med plugg o ha lägenhet först... Till och med min mamma sa förra året, (typ precis innan jag o sambon började försöka) när jag var ledsen o började grina mitt i en affär för att jag inte visste om jag kunde bli gravid ens, pga endometriosen, att jag har så låååååång tid på mig, ta det lugnt. Vänta ett år innan du börjar oroa dig. Och så vidare. Har därför inte berättat att vi försöker... Och när jag berättade att jag fått rekommendation att kolla om jag har ägglossning o göra utredning för o veta om det går tyckte hon att "det kan du ju vänta med, du har tid".. Inte en gång verkar det som hon tänkte på att det kanske e därför jag är ledsen, för att jag vill NU... Helst för ett år sen....
åååh. gnällspik deluxe ikväll känner jag! Sorry =) Blir så ledsen bara. Tycker det är vår tur nu, alla här inne, och alla som fått kämpa och som inte önskar något annat än ett litet frö som vill bli en bäbis! <3
Ja, okej. vad lustigt att de inte har kommit än :O Jag funderar på att beställa hem ett par clearblue plus.. De är så dyra, men de ska tydligen va de bästa som jag förstått det..
Ja vad kul! =) Jag skickar den så fort den kommer hit. Borde komma imorgon eller på onsdag. Men gulledu!! =) Jag testar att skicka ett PM till dig!
Men åååh så spännande det låter med alla pannkakor! Och vilket paradis för barnen! Dit vill jag också åka nån gång =)
Men du så himla härligt! Bäbisskratt måste ju vara bland det bästa som finns. Har massa filmklipp från när min yngsta lillebror var bäbis, och verkligen gapskrattar. Som plåster på själen verkligen! <3 Jag kommer nog filma och fota mycket sen, haha. Stackars framtida ungar ;) Såklart hon älskar sin moster! <3
Åh, härligt! Vad blir det för mat?? Här blev det enkelt. Tomatsoppa på passerade tomater, sojagrädde och massa kryddor med bröd att doppa :D
massor med kramar!!
Åh vad skönt att få massage, hur ofta får du det? Funderar på om man inte skulle boka tid till en massör, nacken och ryggen är bättre nu och jag har inte haft spänningshuvudvärk sen jag började gå till sjukgymnast.
Ja eller hur, det är ju nu vi längtar och vill ha vår efterlängtade barn. Inte om hundra år. Jag minns att jag fick höra efter mina missfall,att det var lika bra att jag fick missfall, jag vill väl inte ha ett utvecklingsstört barn!! Det är väl inte det man har längtar och drömt om under alla veckorna man fick vara gravid, barnet jag såg i mina drömmar kommer aldrig födas till världen och det kändes som en förlust.
Ja det var väldigt härligt att höra hennes bebisskratt, hehe. =)
Förresten jag pratade med syrran igår om mina tankar kring namngivningsdagen som jag visste skulle hon aldrig döma mig, utan hon förstår mig.
Hon hade tänkt på mig i lördags när vi träffade våra barndomsvänner,( våra gemensamma vänner(, alla har barn utom jag och hon hade undrat hur jag mådde under kvällen men jag tyckte bara det var så skoj.
När börjar du jobba igen? =)
Jag skickar iväg din överraskning idag med posten, eller imorgon men troligtvis idag. Nu ska jag fixa till mig inför dagens arbete. Hoppas du får en bra dag. Sänder dig massa goa kramar.