• velicious01

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2016-02-12 20:01:00 följande:

Jag fick inga biverkningar av letrozol och ovitrelle, däremot av gonal-f blir jag väldigt känslig och gråter mycket, oavsett jag är glad eller ledsen. Ska ta ovitrelle nu också, när äggblåsan vuxit klart =) 

Skönt att du inte har sprutfobi, samma här. Varken gonal-f eller ovitrelle känns när ens ticker med =) 

De är okej nu, men jag är orolig då de aldrig legat bra stabilt utan blivit dåliga inom 3 månader. Så ska tvinga till mig ett nytt prov om några veckor för att vara säker på att de fortsätter se bra ut.. Har något mindre symtom iallafall, men en del kvar :/ 

Idag hade en liten liten blåsa vuxit till ca 8mm, så inte mycket att hurra för. Men ska fortsätta med sprutorna och sen tillbaks på tisdag för att se hur det ser ut då. 

Hur går det för er? 

I helgen jobbar jag hela nätterna o sover hela dagarna. Så inte så mycket :P dudå? 

kram

Åh så härligt att blåsan växt till sig nu :) så himla kul. Då är de bara den långa eviga längtan till testdag sen då :)

De går segt här mensen dök aldrig upp så får knapra primolut o har mensvärk från pip, ömma tuttar o ett himla humör hehe men de är de värt ju o sen börja med letrozol o ovitrelle inför insemination sen :P

Har också jobbat nätter i helgen o nu ledig ett par dagar så de är skönt. Berätta sen hur de går finis. Kram
  • velicious01
    chbw skrev 2016-02-17 18:07:24 följande:

Ja, har troligen haft ägglossning spontant faktiskt. Började få ont redan innan jag tog sprutan. Så troligen har äl varit under natten. Hoppas det vill sig nu! 

Okej! håller tummarna att det funkar för er den här gången!

kram

Tack! :) Ja detta blir ju nästan som de första riktiga försöket med "högre chans" så de känns otroligt spännande o pirrigt :) har ju pco liknande äggstockar men bara högt amh som de enda symtomet..hur går de för dig, när har du testdag? Kram
  • velicious01
    Kolan91 skrev 2016-02-20 12:28:00 följande:

Shit vad tufft, två år...

Mina provsvar visade ingen äl (vilket jag fick reda på innan då ff flyttade fram min äl så den kom ju på dag 23 istället för 14 som den brukar. Provsvaren visade även lite för högt prolaktinvärde men inte så mycket så att min Gyn trodde att det kunde vara orsaken. Jag tog det väldigt tidigt på morgonen vilket inte va bra (kunde inte gubben/min gynekolog ha kläckt ur sig det!) jag tjatade i alla fall till mig ett nytt prov som jag ska ta då jag vet att jag haft äl och kommer att köra med ältest denna månad.

På måndag ska jag spola äggledarna!! Jag är så nervös så jag spricker!!!

Jag uppdaterar dig på måndag.

Jag önskar dig en fin helg! :)

Hej :)

Åh så härligt att de såg fint ut o att spolningen gick bra :) När får ni testsvaret av soldaterna? Ok så tråkigt om de är strul med äl, hoppas de ordnar sig <3

Tog sista tabletten igår så nu får tanten komma :) inte ofta man vill att mensen ska komma hehe men nu vill jag ju börja med letrozolen. Hoppas du haft en fin helg.

Kram
  • velicious01

Jaaa idag kom mensen :D så lycklig haha känner mig helt knäpp, men snart börjar vår resa mot plus.

Hur går de för er andra här i tråden?

• velicious01

Jaha ok ska höra med läkaren nästa gång om de och om de är pco eller inte då. Har högt amh värde med många äggblåsor men inte alltid de ägglossar eller blir fullt utslag vid äl-test. De blir letrozol och ovitrelle inför insemination :)

Ja de låter himla spännande hehe..är testnarkoman o brukar själv bunkra upp med tester, men blir säkert svårt att hålla sig sen när ovitrellen slutat verka? :) håller tummar o tår!

Lycka till!! Kram

• velicious01
    Kolan91 skrev 2016-02-23 09:03:53 följande:

Så underbart!! :D

Jag känner mig också glad efter alla glada besked ifrån igår och jag och min man diskuterade om att insemination även kunde vara något för oss.

Hur mycket kostar den typ av behandling.

Vi borde få svar inom några veckor :)

Hej tjejen :) vi kör på detta i väntan på IVF. Det är på samma privata ställe där vi gjorde utredningen och vi betalar inget men för letrozol och ovitrelle står vi för själva :P ..läkaren tyckte att vi provar när jag ändå tar letrozol nu och sedan blir tajmingen bra om de blir ivf :) men hoppas ju på plus.

Ska du ta ett test för att kika om du haft äl sen eller är alla tester klara nu? :) o fick ni veta vad de andra testerna visade?

Ja jag håller tummarna nu att vi alla får en liten 2016! Verka gå bra o framåt för flera som du skrev, så tror o hoppas på många plus här i tråden <3
  • velicious01
    chbw skrev 2016-02-24 19:56:28 följande:

negativt hcg-test ca 8 dagar efter ovitrelle bör väl tyda på att sprutans hcg inte påverkar längre? Och att eventuellt plus nu efter/utebliven mens borde tydas på ett litet frö?? =) 

Ja ovitrellen ska gå ur efter ca10 dagar och kan ju visa falskt plus. Men har du testat neg innan o nu har fått ett plus o ingen tant röd... så vågar jag mig på ett stort GRATTIS!! <3 har du testat mer eller vart på hcg kontroll? :D vad spännande o jag är så glad för din skull nu chbw
  • velicious01
    Kolan91 skrev 2016-02-25 09:43:00 följande:

Vad smart! Var det din partners soldater som var lite slöa i ert fall eller? :)

Ja precis, jag tar ett nytt test då min äl blev 8 dagar försenad. Jag tycker inte att det är normalt att ha äl så olika från cykel till cykel.

Ena cykeln på dag 13, nästa cykel dag 23. Känns som om vi har svaret där liksom men det verkar inte min läkare tycka var så märkligt. Aja.. Mannen och jag är lite smått nervösa eftersom att vi fortfarande väntar på hans provresultat.. Åh hoppas att vi får reda pået snart.

Jag SKA bara ha en liten 2016 om jag så ska bli gravid i december månad men detta år ska det bara hända!!! Gaah!! <3

Hej finis :)

Nej soldaterna va i toppskick eller hur man ska säga haha :P man tar ju hormoner o dom kikar ju ägg via ultraljudet o då tajmar man ju äl bättre, sen tvättas soldaterna o dom tar dom "bästa" o sprutar in i livmoder. Så då behöver dom inte kämpa igenom nått sekret om de skulle vara nått tokigt med de.

Nu hänger du med va?? :D

på oss är de enda "felet" dom hittar lite högt amh värde o så sköldkörteln men där är värdena finfina nu.

Jaa detta året ska jag ha en liten o bli mamma :)

Har du fått kolla amh,fsh o sköldkörteln o andra prover? Tänkte om de är därför din äl strular lite, men är ju ingen läkare men aa :)
  • velicious01

Jaha okej :) kom på de precis när jag skickade svaret att åh nej hon menade nog annat hehe. Men ja då hänger jag med. Håller tummarna att du får ett fint plus sen då :) ja hurra för pms..av primoluten blev jag helt koko. berätta gärna hur de går.

Ja här händer inte mycket bara lång evig väntan till ultraljud på Fredag nästa vecka. Kika om äggblåsor och sen ultraljud igen på Måndagen o insemination om de blivit nått guldägg. Nervös som tusan!

Kram

Svar på tråden Fertilitetsutredning